Toon posts:

Hardware for suitcase mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het is de bedoeling dat ik aankomende vakantie lekker een pc in elkaar ga knutselen.
Nu heb ik pas een game pc gebouwd, en het is nu niet de bedoeling dat ik voor deze mod nog eens 1250 kwijt ben aan hardware.

De bedoeling is dat deze pc geheel in een alluminium koffer wordt geperst. Ik zal later in 1 keer een compleet verslag maken voor de modsectie maar deze vragen zijn puur hardware matig.

Hierop moet natuurlijk ook gegamed kunnen worden, bf3, sc2, skyrim en natuurlijk minecraft haha.
Nu zal bf3 niet op ultra hoeven te draaien maar op gemiddeld zal mooi zijn.

Ik heb al:
acer 22/17inch lcd scherm
hdd 2.5inch WD Scorpio Black WD2500BEKT
voeding Corsair Builder Series CX430 V2 (draai ik uitelkaar ivm ruimte)
DDR3 2x4gb Corsair vengance 1600MHZ (haal ik uit mijn pc, 16Gb is beetje overkill)

De onderdelen die ik wil toepassen en waar ik graag een beetje hulp mee wil zijn:
Moederbord: ASRock 960GM/U3S3 FX (micro atx ivm ruimte gebrek) (rond de €50)

Processor: AMD FX 4170 BE, AMD FX6100BE of toch een oudere AMD Phenom ll x4 965BE, moet nog even uitzoeken welke beter presteert voor gamen. (rond de €120)

low profile cpu koeler (rond € 30)
RHSikkes bedankt voor de tip dit word dus een Scythe Big Shuriken 2 Rev. B

Voor de videokaart gebruik ik een flexibel PCI verlengstuk:
Videokaart: MSI R7750-PMD1GD5/OC of ASUS EAH6770 DC/2DI/1GD5 het moet een kaartje worden van rond de €100,00/120 (suggesties iemand?) ik heb nog een HD6870 maar die zit voor crossfire setup in me pc, ook is deze nogal veels te groot om in te bouwen.

Totaal kosten van de hardware wat ik nog moet aanschaffen mag niet boven de €300,00 komen.

Mijn vraag is dan ook zijn deze componenten geschikt zijn voor elkaar en wat ik ermee wil bereiken? Zijn er prijstechnisch gezien betere opties per onderdelen, ik raak namelijk helemaal de weg kwijt |:( als ik probeer uit te zoeken wat nou bijvoorbeeld het verschil is tussen al die mini atx moederbordjes met andere chipsets, videokaarten amd/nvidia, pc geheugen met latances enzovoort

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 16:01 ]

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 14:40
Nice!
Ik kan je helaas niet helpen met je hardwarevragen.
Ik weet alleen dat je goed je koeling op orde moet hebben, door goede ventilatiegaten te maken, want
zo'n koffertje wordt aardig warm. Zelfs met de hardware die ik heb gebruikt:

Micro ATX moederbord van Asus
Pico PSU 120W
Touchscreen van een internet telefooncel
Aluminium koffer gekocht bij de Gamma
120Gb SSD (Heb ik nu er uitgehaald om hem ergens anders te gebruiken)
Koffer01.jpg
Koffer02.jpg

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ah die koffer is leuk bedacht zo had ik er nog niet over na gedacht. jij hebt je beeldscherm aan de buitenkant.
De meeste builds die maken het scherm in de binnenkant van de klep.

Maar beide ideen ga ik niet toepassen.

Mijn idee is om het scherm uitklapbaar te maken.
Aan de achterzijde van het scherm bovenlangs een U-profiel maken waar de deksel van de koffer weer op leunt. Hierdoor staat de koffer (wanneer in gebruik) een heel stuk open aan beide zijkanten waardoor warmte geen probleem meer is.
Misschien nog even kijken of ik iets van een beugel met scharnier kan maken zodat de videokaart rechtop gezet kan worden zodat ik dus wel de HD6870 kan gebruiken als de koffer openstaat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wel handig is om te weten, hoeveel ruimte heb je precies.
Als lowprofile koelertje zou ik een Cooler Master GeminII M4 eens bekijken, die zijn vrij laag, en de prestaties zijn nog best behoorlijk.

• Xyphoid
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:32:
Mijn idee is om het scherm uitklapbaar te maken.
Aan de achterzijde van het scherm bovenlangs een U-profiel maken waar de deksel van de koffer weer op leunt. Hierdoor staat de koffer (wanneer in gebruik) een heel stuk open aan beide zijkanten waardoor warmte geen probleem meer is.
Misschien nog even kijken of ik iets van een beugel met scharnier kan maken zodat de videokaart rechtop gezet kan worden zodat ik dus wel de HD6870 kan gebruiken als de koffer openstaat
Dan heb je misschien wel genoeg koeling van een low profile koeler en wat case fans.
Scythe Shuriken zijn goed en stil, maar weet niet of hij op een micro ATX past (i.v.m. de grootte, kan hij over de RAM modules heen gaan).

Ben benieuwd naar de foto's.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Een vaste maat heb ik helaas nog niet, ben hard op zoek naar een geschikte koffer.
Heb er een 2 op het oog
Laptop koffer 435x315x140mm
Cd koffer 420x225 x200mm (extrahoogte is erg fijn, aleen oppervlakte is erg klein.)
moederbord afmeting= 244x183mm

Verwijderd

Topicstarter
Xyphoid schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:41:
[...]

Dan heb je misschien wel genoeg koeling van een low profile koeler en wat case fans.
Scythe Shuriken zijn goed en stil, maar weet niet of hij op een micro ATX past (i.v.m. de grootte, kan hij over de RAM modules heen gaan).

Ben benieuwd naar de foto's.
Ik ga vanavond zowiezo koffer bestellen, verder heb ik alleen nog maar schetsen gemaakt.
En een paar tekeningen netjes uitgewerkt op de tekentafel met het oog op de laptop koffer.
Ik ben niet iemand die lukkraak hardware gaat kopen om er dan achter te komen dat het niet werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 15:50 ]

Verwijderd

Voor een low profile koeler zou ik voor deze pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B gaan lekker stil en koelt goed.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Als je nu dit soort dingen niet zelf uit kan zoeken, zou je dan wel aan een mod als dit beginnen? :>

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:50:
Voor een low profile koeler zou ik voor deze pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B gaan lekker stil en koelt goed.
Dat is idd een intressante koeler, iemand vroeg zich alleen af of deze ook geschikt is voor een micro atx bord i.v.m. het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
warhamstr schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:51:
Als je nu dit soort dingen niet zelf uit kan zoeken, zou je dan wel aan een mod als dit beginnen? :>
Dit soort dingen heeft in mijn ogen niet echt iets met de mod opzich te te maken, ik kan die mod ook wel maken met een de oude pentium 4 die ik op zolder heb staan en agp videokaart.
Ik ben gewoon niet zo thuis in de pc hardware vandaar mijn vragen i.v.m mijn setup.

Verwijderd

Deze koeler past op een micro atx bord mits je niet hoge geheugenkoelers er op hebt zitten.Deze koeler heb ik op een Asus bord met Kingston geheugen.Anders is een Coolermaster Tx 3 ook een optie. is iets hoger maar ook redelijk stil.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 15:59 ]

• Xyphoid
Hier staat een foto van de Shuriken op een Mini-ITX bord.
Dus op een micro ATX moet het ook passen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:56:
Deze koeler past op een micro atx bord mits je niet hoge geheugenkoelers er op hebt zitten.Deze koeler heb ik op een Asus bord met Kingston geheugen.
Bedankt voor je antwoord! Als ik alles bestel, zal ik voor de zekerheid vragen bij de shop of het geheugen er 100% zeker onder past.

Verwijderd

Net in mijn kast gekeken en de koeler steekt niet eens over het geheugen :) Mijn moederbord heeft daar net iets meer ruimte dan jouw keuze. dus zal het heel krap worden.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij wilde ik even laten weten dat de build klaar is
Ik wilde een build posten op het forum maar ik heb lang niet genoeg foto's gemaakt. Dus plaats ik hier het eindresultaat.
Specs:
MSI B75MA-P45
i5 2320 (2dehands) met Thermaltake SlimX3
Kingston HyperX 2x2 gb ddr3 1600, zit te wachten op nog eenzelfde set
MSI N440GT een HD6870 krijg ik er gewoon niet in gepropt en deze had ik nog liggen.
dvd-rom brander
2.5inch WD Scorpio Black WD2500BEKT

verder past alles in de koffer, voedingskabels, toetsenbord en muis.
SC2 speelt hij op ultra en BF3 op medium/high

Pics:
[img=http://img37.imageshack.us/img37/1580/20120820115919.th.jpg]

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 12:53 ]

• Xyphoid
Ziet er goed uit.

Hoe heb je het scherm aan de koffer bevestigd?

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist nieuwe foto's toegevoegd, met 2 kast scharnieren die zijn geschroeft en daarna volgespoten met montagekit, de klep hoeft er niet tegen aan te leunen maar het kijkt fijner als het scherm iets getilt staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij een filmpje van de suitcase pc YouTube: Pc suitcase mod. Poor man laptop
Pagina: 1