Toon posts:

"Club3d HD 6950 2GB" in samenwerking met "Phenom x4 945" ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik overweeg mijn videokaart te upgraden. Maar ik weet niet zeker of dit de juiste keus is en/of dit mogelijk is zonder mijn CPU en/of Voeding ook te vervangen.

Op het moment heb ik:
-Club3d HD 5570 1gb
-AMD Phenom II Multi-Core Processor (x4 945)
-2x2gb RAM
-Coolmaster 500W Voeding

Ik zat zelf aan een nieuwe "Club3d HD 6950" te denken, maar kan deze upgrade wel met mijn huidige Coolmaster? Of houd mijn CPU mijn nieuwe videokaart tegen?

En is dit wel de beste upgrade voor meer FPS in Skyrim/RuneScape/Battlefield 3, of is mijn CPU juist beter om te verbeteren voor deze games?

Bedankt voor het lezen/helpen alvast!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-03 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

>CAA

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De 6950 gaat prima werken met die voeding en levert de meeste FPS winst op in de games die je noemt.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:09
valt mee hoor, dat werkt meer dan prima.

Maargoed als je het zo gaat draaien dat er ABSOLUUT geen bottlenecks in mogen zitten, dan kan je net zo goed helemaal niks kopen aangezien zelfs de nieuwste processors (lichtelijk) bottlenecken!

Als je de zelfde videokaart over een paar jaar weer zou gebruiken met een compleet nieuwe processor zou dat ding nog sneller draaien dan dat hij nu al doet.

Verwijderd

Topicstarter
Oke erg bedankt!

Nog twee nieuwe vragen:
-Als ik dan een 6950 koop, wat zou dan een goede extra upgrade zijn? CPU/SSD/RAM (1tb HDD nu in gebruik)?
-De Coolmaster 500w is wel al oud, ik weet niet of voedingen slechter gaan presteren naar een aantal jaar?

• steven1987
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-01 12:57
Wat voor ram heb je? de rest is geen bottleneck !

Verwijderd

Topicstarter
2 x 2GB RAM en het merk is Geil :D

Er staat een stikkertje met "pc3-10660" op.

EDIT:

Maar is de voeding nog goed genoeg. Hij is van Coolmaster en er staat dat hij op dat hij 500w is. Maar is dit nog wel voldoende na de upgrade?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 14:41 ]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Coolermaster maakt degelijke voedingen, 500W is meer dan genoeg voor die 6950.

Verwijderd

Topicstarter
oke erg bedankt, echter ben ik gaan twijfelen tussen de 6950 en e 7950.

Zou de 7950 op mijn 500w coolermaster werken. en zou hij bottlenecken met mijn AMD x4 945 phenom ii?

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-03 14:13
de 7950 gebruikt even veel (nog iets minder) als de 6950 :) dus dat zou moeten werken, en je processor is nog niet HEEEL oud dus ik denk dat dat ook wel moet lukken, maar is het je het geld waard?
Pagina: 1