Msata keuze bij laptops (Verbinding (overige))

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 23:30
Beste PWers,

Esata staat er wel, msata niet. Ik zou hier ook graag op kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

De specificatie Verbinding (overige) zijn alle externe verbindingen. mSata is een interne verbinding, dus het zou niet logisch zijn om dat daar neer te zetten, dan zouden we SATA en IDE er ook bij moeten zetten. Ik denk niet dat het een heel nuttige specificatie zou zijn, behalve een paar zelfbouwers die al nauwelijks in de PW staan, zijn er weinig notebooks waar dat bekend is. Het antwoord is dus helaas nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDtje
MSI GT70
MSI GE70
Samsung Series 9
Inspiron 17R
Diverse Zenbooks en Thinkpads

Staan allen in de PW. Er zijn er meer. Staat aleen niet in de specs.

Waar ik tegen aan loop is dat ik zoek naar een laptop met HDD én SSD. Of de mogelijkheid deze te plaatsen. Dat laatste is dus niet te vinden. Geldt ook voor een tweede 2,5" HDD/SSD. Alleen te vinden als deze er al in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Aha, jij wilt dus een specificatie vergelijkbaar bij de desktops, hoeveel bays deze heeft en welke aansluiting? Ik moet even goed nadenken of en hoe we dit implementeren, het is een bijzonder lastige (want specificeren we dan alleen een eventuele tweede ruimte voor een extra schijf, of moeten we dan ook de eerste specificeren?) en die categorie kent al zoveel specs ...

Kortom, op korte termijn hoef je er niet op te rekenen, sowieso moeten de specs worden ingevuld en dat betekent elke laptop langs te lopen en met >1000 laptops met prijzen wordt dit een lastige klus. We hebben daar op dit moment simpelweg geen tijd voor ivm de voorbereiding van de huidige Pricewatch database op de release van Tweakers 7. Ik hou het in m'n achter hoofd en zet 'm wel op de 'nice to have'-lijst, dus wellicht dat het er nog wel van komt. Ik meld me weer in dit topic zodra het zo ver is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDtje
Hoeft van mij niet zo uitgebreid. Als er ergens aangegeven wordt dat er msata aanwezig is, is de rest wel zelf uit te zoeken. Maar het mooiste is denk ik aantal aansluitingen en aandat aanwezige schijven los specificeren.

Juist het geen wat nog een beetje aan een laptop te tweaken is is niet goed te vinden.

Aantal geheugensloten is ook zo iets. Als ik 4 sloten wil, om 4 maal 4 GB te draaien is het handig dat te kunnen selecteren. Hoe veel geheugen er in zit bij aankoop is dan ondergeschikt. Ook hier zou het mooiste zijn sloten en aanwezige modules los noemen.

En als ik dat toch offtopic nice to haves aan het spuien ben kan mat/glanzend scherm er ook wel bij.

Het is veel werk om 1000 laptops aan te passen. Dat er nu geen tijd voor is snap ik. Maar als de PW niet meegaat met nieuwe technieken/specificaties wordt het minder interessant.

Ik heb nu ook veel gegoogled en andere sites bezocht terwijl mijn vorige laptop eigenlijk geheel gebaseerd was op PW/GoT. PW om uit te vogelen welke laptops aan de eisen voldoen, dan GoT voor de ervaringen en weer PW voor de beste deal. Heb nu een N76 op het oog, Niet dankzei de PW. Terwijl juist de PW zo lekker werkt.

Nu is de vraag natuurlijk ook hoe veel tweakers op zoek zijn naar een mat scherm of meerdere schijven.
Ik verwacht niet dat het nu ineens gedaan wordt hoor, maar als wij gebruikers niet zeggen wat we willen kunnen jullie het nooit maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Veel zaken die jij noemt, worden al niet of nauwelijks gespecificeerd, waardoor je echt goed moet zoeken en geluk moet hebben om het ook te vinden. Niet alleen kost dat veel te veel tijd, maar je vindt daarmee lang niet alle laptops terug, met als gevolg dat 95% van de laptops die wel hebben wat je zoekt, nog geeneens naar voren komen in je search in de PW, omdat dat simpelweg (nog) niet bekend is. We maken alleen specificaties aan als het nut heeft, als je daadwerkelijk een groot deel van de producten met precies die specificatie ook kan aangeven. Als dat niet gaat, dan nemen we die specificatie simpelweg niet op, om zo geen valse pretenties te kweken naar onze bezoekers dat je er goed op kan zoeken.

Wat betreft msata, daar ben ik nog niet over uit. Ik moet even rondkijken hoe en of de fabrikanten het wel aangeven. Tot die tijd hebben we een stukje Bijzonderheden, waarin je alles kwijt kan wat je niet direct in de specificaties kan zetten. Voorbeelden hiervan zijn soort scherm, aantal geheugensloten, extra's die je bij een laptop krijgt, of zoals in dit geval of de laptop een msata aansluiting heeft of niet. Via zoeken op trefwoord bovenaan de filters, kan je er alsnog op zoeken. Een beetje een omweg, maar voor dit doel werkt het redelijk. Ook het vakje Bijzonderheden kan worden aangevuld via Specs Verbeteren, dus ga je gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDtje
Specs verbeteren had ik nog niet gevonden }:O , heb een paar aanpassingen doorgegeven :)

Het zijn inderdaad moeilijker te vinden dingen die ik noem. Niet de doen voor jullie om daar achteraan te gaan. Nu ik weet dat iedereen aanpassingen kan doen verbaast het mij eigenlijk dat dat niet vanuit de product/ervaringen topics gedaan wordt. De kennis zit daar. Of de userreviews.

Ik denk wel dat men eerder geneigd is een niet aangevinkte optie aan te vinken dan zelf een spec in te vullen. Vanuit dat oogpunt heeft het denk ik wel zin specs aan te maken die niet direct te vinden zijn. Moet het wel door de tweakers aangevinkt worden natuurlijk. Worden er vaak specs verbeterd?
Pagina: 1