Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Alandre
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 13:52
Beste Tweakers,

ik ben op zoek naar een overstap vanaf mijn Nokia XpressMusic naar een echte smartphone.
Ik ga binnenkort naar het buitenland (Verenigde Staten) en zou daar ook graag gebruik maken van de telefoon.
Deze telefoon moet ook geschikt zijn voor het netwerk in de VS.
( http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=20 )

Belangrijk onderdeel van deze telefoon is de camera, terwijl ik in het buitenland ben wil ik graag snelle, scherpe foto's kunnen maken. Voor gebruiksgemak zou een groot opslag geheugen makkelijk zijn.

Belangrijk vindt ik echter ook dat deze telefoon future proof is, dus ik prefereer een telefoon met laatste hardware / software boven oudere telefoons. Blijf iemand die van snelle hardware houdt ;)

Prijs, hoe lager hoe beter natuurlijk!

Aangezien dit mijn eerste smartphone, verwacht ik dat ik deze voor de volgende doeleinden ga gebruiken:
- Whatsapp
- Browsen
- Dropbox gebruik
- Muziek
- GPS (handig voor m'n werk)

Samsung Galaxy SII
pricewatch: Samsung Galaxy S II i9100 Zwart

Samsung Galaxy Nexus
pricewatch: Samsung Galaxy Nexus i9250 Zwart

HTC One X
pricewatch: HTC One X Grijs

HTC One S (met de Snapdragon S4 8)7)
pricewatch: HTC One S Zwart

Sony Xperia S
pricewatch: Sony Xperia S (LT26i) Zwart

Persoonlijk trekt me op dit moment het meest de HTC One S (8 megapixel camera). Dit vanwege de snelle benchmark in Java (Android / Apps) en het iets smallere formaat t.o.v. de One X. Qua foto's kan ik niet beoordelen hoe deze staat ten opzichte van de Xperia S(12 megapixel camera), echter is de xperia wel een previous generation telefoon. Ook neig ik naar de One S omdat deze telefoon, naar mijn mening een v/d nieuwere/betere smartphones is met een relatief lage prijs.

Daarnaast is het voor mij een optie om dit toestel in de VS aan te schaffen, dat zou me ~75 tot 100 schelen i.v.m de gunstige koers. Echter kon ik niet vinden hoelang mijn garantie geldig zou zijn bij een amerikaans toestel en hoe ik dit zou moeten oplossen indien het toestel kapot ging.

Ik heb zelf al veel onderzoek gepleegd en weet ondertussen aardig goed hoe de telefoons zich verhouden qua snelheid van gebruik. Echter qua camera, gebruiksgemak (toestel afmeting e.d. ) zou ik nog advies kunnen gebruiken. Ook advies ten opzichte van de aanschaf is gewenst.

Indien er nog andere opties qua telefoon zijn, ik sta ervoor open.

Alvast bedankt!
Alandre

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ok, ik heb deze toestellen allemaal of heb ze gehad (ja, ik hou van smartphones).
De S2 heeft een van de beste camera's van zijn generatie. De fotokwaliteit vind ik niet erg veel slechter dan van nieuwere toestellen. De mogelijkheden en snelheid zijn wel een stuk minder.
De Nexus heeft op dit moment een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. De camera vind ik echter niet bepaald het sterkste onderdeel.
Zelf vind ik de One X een fantastisch toestel. De One S heeft echter dezelfde camera, is compacter, heeft een efficiëntere en nagenoeg even snelle processor en een langere batterijdduur. Het scherm vind ik wel minder, je zou even moeten gaan kijken of je dat een probleem vind.
De Camera van de Xperia S vind ik wat minder dan die van de One X/S. Wat korreliger en minder mooi van kleur. Het scherm is wel heel mooi, superscherp.

• Alandre
Twijfel op het moment nog tussen de One S en de One X.
Ook twijfel ik nog over de aanschaf hier of in het buitenland.

Bedankt voor de tips Sigis ;)

Verwijderd

hoezo geen s3 ?

Verwijderd

Zijn budget is maximum €500 en hoe goedkoper hoe beter...

• the_nature
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09 17:43
Ik heb zelf de HTC Sensation, qua prestaties en camera standaard zwakker dan wat je hier verder als voorbeeld noemt, maar via deze mod:klik wordt je camera gewoon geweldig:)

• Alandre
Sorry voor de late reactie en onbedoelde bump, welke mod bedoel je the_nature? Ik zie geen link ;)

• Sigis
Ik heb nu ook de LG Optimus 4X HD binnen. Als ik die uitgeprobeerd heb zal ik ook nog even laten weten wat ik er van vind.

• Alandre
Heb een tijd lopen twijfelen over de Samsung Galaxy S3, ook al koste deze net iets meer.
Ik zie vandaag echter dat er een update is voor de One X : nieuws: Update HTC One X verlengt accuduur met een kwart

Ik neig nu naar de One X, alleen wat me dwars zit is dat ik de accu niet kan verwijderen. Ik heb liever niet dat ik na 2 jaar met een kapotte accu oid zit en ik mn telefoon kan weggooien.

• Sigis
Het scherm van de One X blijf ik toch het mooiste vinden. De 4X HD komt er in de buurt, maar is toch minder net als de Xperia S. De rest vind ik toch duidelijk minder qua scherm.

Hoewel mijn One X betere benchmark scores haalt dan de geupgrade blijft de Galaxy S3 in de praktijk toch wel iets smoother. Misschien is dat na de upgrade niet meer zo, dan is mijn One X misschien nog sneller en smoother ;).

Waar de S3 het duidelijk won was de accu, maar dat is na de upgrade wellicht weg, hoewel de mijne ook al wat beter is geworden.

Op het gebied van audio wint de S3 het echter duidelijk (de RealTek DAC van de Tegra 3 is matig, de Wolfson van de S3 is heel goed voor een smartphone, zelfs iets beter dan de Zodiac van de iPhone 4S zou ik zeggen).

[ Voor 11% gewijzigd door Sigis op 11-08-2012 18:21 ]

• Alandre
Ik heb een Galaxy S3 gekocht, uiteindelijk gaf de betere camera i.c.m. de niet verwisselbare accu bij de HTC One X voor mij de doorslag naar de S3.

Hoop er veel mooie plaatjes mee te schieten in het buitenland :) Hoop ook nog op een update voor de S3 waardoor de (accu/browser) prestaties nog beter worden, zoals bij de One X.

Bedankt voor de adviezen!
Pagina: 1