Hallo,
Mijn 5 jaar oude pc voldoet niet meer aan mijn eisen, vandaar dat ik bezig ben met een nieuwe build.
Wat ik nu al in bezit heb:
- NZXT Phantom 410 (behuizing)
- NZXT Havik 140 (cpu cooler)
- XFX ProSeries 850W (voeding)
- WD 500GB Caviar Black (hdd)
- Samsung 830 128GB (ssd)
- LiteOn iHas124 (dvd-drive)
- MSI GTX560ti Hawk 1GB (videokaart)
Hierbij wil ik sowieso een Intel Core i7 3770k.
Het enige waar ik dus nog mee zit is welk moederbord en welk geheugen.
Ik heb er wel 2 op het oog die me erg aanspreken namelijk:
- Asus P8Z77-V Pro
- MSI Z77A-GD65
(30 euro verschil als ik bij alternate bestel, de Asus is bij alternate wel vrij duur)
Normaal gesproken ben ik een fan van Asus maar omdat de MSI iets goedkoper is en ik nu al een MSI videokaart heb leek het me goed om 1 lijn door te trekken en voor de MSI te gaan.
Toch houd iets me tegen om gelijk een beslissing te maken.
Ik weet en lees dat het verschil tussen de verschillende Z77 bordjes heel klein zijn maar juist die kleine verschillen kunnen doorslaggevend zijn voor mij.
Zo heb ik dus gehoord dat de Asus P8Z77-V Pro een thunderbolt aansluiting heeft op het moederbord (niet op de I/O) om later dus alsnog een thunderbolt aansluiting te kunnen inbouwen.
En verder hoe groot zijn de verschillen in de uefi bios?
Etc...
Na het moederbord moet ik daarbij natuurlijk ook geschikt geheugen kiezen, hierbij dacht ik aan deze:
- G.Skill F3-ARES 8GB CAS8 1600Mhz
Nu heb ik geen ervaring met G.skill en ging hiervoor eigenlijk altijd voor Kingston (hyperx).
Deze ik nu oversla omdat veel van de kingston modules op 1.65v schijnen te draaien, en ik mij heb laten vertellen dat het beter is om 1.5v modules te gebruiken.
Ik vind het echt moeilijk om dit soort dingen te beslissen zonder input van andere mensen, vandaar dit topic
Alvast bedankt voor eventuele suggesties/adviezen of opmerkingen.
Mijn 5 jaar oude pc voldoet niet meer aan mijn eisen, vandaar dat ik bezig ben met een nieuwe build.
Wat ik nu al in bezit heb:
- NZXT Phantom 410 (behuizing)
- NZXT Havik 140 (cpu cooler)
- XFX ProSeries 850W (voeding)
- WD 500GB Caviar Black (hdd)
- Samsung 830 128GB (ssd)
- LiteOn iHas124 (dvd-drive)
- MSI GTX560ti Hawk 1GB (videokaart)
Hierbij wil ik sowieso een Intel Core i7 3770k.
Het enige waar ik dus nog mee zit is welk moederbord en welk geheugen.
Ik heb er wel 2 op het oog die me erg aanspreken namelijk:
- Asus P8Z77-V Pro
- MSI Z77A-GD65
(30 euro verschil als ik bij alternate bestel, de Asus is bij alternate wel vrij duur)
Normaal gesproken ben ik een fan van Asus maar omdat de MSI iets goedkoper is en ik nu al een MSI videokaart heb leek het me goed om 1 lijn door te trekken en voor de MSI te gaan.
Toch houd iets me tegen om gelijk een beslissing te maken.
Ik weet en lees dat het verschil tussen de verschillende Z77 bordjes heel klein zijn maar juist die kleine verschillen kunnen doorslaggevend zijn voor mij.
Zo heb ik dus gehoord dat de Asus P8Z77-V Pro een thunderbolt aansluiting heeft op het moederbord (niet op de I/O) om later dus alsnog een thunderbolt aansluiting te kunnen inbouwen.
En verder hoe groot zijn de verschillen in de uefi bios?
Etc...
Na het moederbord moet ik daarbij natuurlijk ook geschikt geheugen kiezen, hierbij dacht ik aan deze:
- G.Skill F3-ARES 8GB CAS8 1600Mhz
Nu heb ik geen ervaring met G.skill en ging hiervoor eigenlijk altijd voor Kingston (hyperx).
Deze ik nu oversla omdat veel van de kingston modules op 1.65v schijnen te draaien, en ik mij heb laten vertellen dat het beter is om 1.5v modules te gebruiken.
Ik vind het echt moeilijk om dit soort dingen te beslissen zonder input van andere mensen, vandaar dit topic
Alvast bedankt voor eventuele suggesties/adviezen of opmerkingen.
[Voor 21% gewijzigd door Leon90 op 20-07-2012 13:16]