Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

n.a.v. Gemiddelde Nederlander gebruikt 193MB data per maand

Pagina: 1
Acties:

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:05
Aan de redactie...

"Naast WhatsApp zijn er andere chat-diensten als BlackBerry Messenger (ping), iMessage van Apple, Google Talk en Facebook Chat."

Als jullie toch een aantal messengers noemen, noem dan als Nederlandse site ook de eBuddy XMS app: http://www.ebuddyxms.com/

Beschikbaar voor alle platforms: Symbian, Blackberry, WP, Android en Apple.

Jullie hebben een leuke serie over IT uit de polder. Door ook eens andere bedrijven te noemen dan Apple, Google en Facebook blijft er misschien iets van diversiteit over.

Mijn reactie onder het artikel kreeg een minnetje. Ik wist toen nog niet van de mogelijkheid om direct aan jullie suggesties te doen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51
eBuddy is geen chatdienst, het is een dienst om al die opgenoemde diensten in één programma te stoppen. Dus die past niet in dat rijtje.

edit:
Blijkbaar is eBuddy XMS wel een chatdienst, my bad.

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 20-07-2012 12:57 ]

The devil is in the details.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:42

arnoudwokke

Redacteur
Inderdaad, eBuddy XMS is een op WhatsApp lijkende dienst. Hoewel van Nederlandse bodem, wordt hij in Nederland niet of nauwelijks gebruikt - vziw beperkt de populariteit zich tot Zuidoost-Azie. Alle genoemde diensten hebben wel een grote installed base in Nederland, al heb ik geen idee in hoeverre Google Talk echt vaak gebruikt wordt :)

• bilgy_no1
arnoudwokke schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:56:
Inderdaad, eBuddy XMS is een op WhatsApp lijkende dienst. Hoewel van Nederlandse bodem, wordt hij in Nederland niet of nauwelijks gebruikt - vziw beperkt de populariteit zich tot Zuidoost-Azie. Alle genoemde diensten hebben wel een grote installed base in Nederland, al heb ik geen idee in hoeverre Google Talk echt vaak gebruikt wordt :)
En als het nooit genoemd wordt zal dat altijd zo blijven. Ik gebruik zelf ook XMS (naast Whatsapp en Google Talk) en krijg echt meer berichten op XMS dan op Google Talk. Apple's product beperkt zich tot iOS (vziw).

Ik zie overigens langzaam maar zeker het aantal contacten in XMS toenemen; kennelijk neemt de verspreiding wel toe in Nederland.

Het gaat mij er niet om verdekte reclame te maken voor één product, maar als er toch verschillende worden genoemd, waarom dan altijd de grote namen (is dus niet per se gelijk aan de meest gebruikte producten) en niet ook een leuke outsider erbij noemen?

Bedankt in ieder geval voor de snelle reply. Super!

• bilgy_no1
Hahn schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:55:
eBuddy is geen chatdienst, het is een dienst om al die opgenoemde diensten in één programma te stoppen. Dus die past niet in dat rijtje.

edit:
Blijkbaar is eBuddy XMS wel een chatdienst, my bad.
No sweat! eBuddy als naam is inderdaad bekender als multi-IM platform.

XMS werkt wel gewoon goed. Je kunt ook vanaf je PC op hetzelfde account inloggen en naar je mobiele contacten messagen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

bilgy_no1 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:09:
[...]

En als het nooit genoemd wordt zal dat altijd zo blijven.
Moeten ze dat lijstje dan maar meteen 3 kilometer lang maken door elke Whatsapp-like dienst die er bestaat aan te halen zodat ze groter kunnen worden? Dat moet toch helemaal geen doel zijn van een onafhankelijke journalist?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• bilgy_no1
NMe schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:13:
[...]

Moeten ze dat lijstje dan maar meteen 3 kilometer lang maken door elke Whatsapp-like dienst die er bestaat aan te halen zodat ze groter kunnen worden? Dat moet toch helemaal geen doel zijn van een onafhankelijke journalist?
Dat is ook niet wat ik bepleit. Maar als er toch een lijstje wordt genoemd, welke 4-5 noem je dan? En waarom zou je dan alleen de grote namen noemen (wat niet altijd de meest gebruikte of de beste apps zijn)?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor zover ik kan zien noemen ze de drie apps die standaard meegeleverd worden met de drie grootste leveranciers van telefoon-OS'en en daarnaast noemen ze Facebook. ;) Ze noemen Viber bijvoorbeeld ook niet, en dat wordt bij mijn weten actiever gebruikt dan Google Talk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 20-07-2012 13:52 ]

• bilgy_no1
NMe schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:52:
Voor zover ik kan zien noemen ze de drie apps die standaard meegeleverd worden met de drie grootste leveranciers van telefoon-OS'en en daarnaast noemen ze Facebook. ;) Ze noemen Viber bijvoorbeeld ook niet, en dat wordt bij mijn weten actiever gebruikt dan Google Talk. :)
En ik zou dus liever in zo'n berichtje horen over Viber en XMS dan over Facebook chat. Die laatste komt toch wel vaak genoeg in het nieuws...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het nieuws is hier toch juist dat deze apps veel gebruikt worden? Dat is hier juist het hele punt. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 20-07-2012 14:16 ]

• bilgy_no1
NMe schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:16:
Het nieuws is hier toch juist dat deze apps veel gebruikt worden? Dat is hier juist het hele punt. 8)7
Dat betreft het gebruik van Whatsapp. Het bestaan van de andere apps wordt genoemd in aanvulling daarop; er staat niets in het artikel over de mate van gebruik daarvan.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat het er niet in staat betekent niet dat het ineens een onveilige aanname is dat ze genoemd worden juist omdat veel mensen ze gebruiken. Wat weer in relatie staat tot het onderwerp van het artikel. Het lijkt me echt nonsens om in een artikel dat ingaat op de redenen voor datagebruik en dan een app te noemen die vrijwel niet gebruikt wordt.

Pagina: 1