Ik heb uiteindelijk nog eens mijn PayPal account nagekeken.
Het bleek dat ik een 'automatisch abbonnement' had afgesloten, dit betekend dus dat Inmeso voorwaarden opsteld voor hoeveel en wanneer er automatisch wordt afgeschreven.
De voorwaarden waren €28 voor het eerste jaar, ieder opvolgend jaar €17. Deze bedragen zijn allebei afgeschreven, het eerste jaar gaf geen probleem. Bij de tweede betaling (€17) werden er alsnog betaal herrineringen gestuurd, enkele dagen later werd mijn account bij Inmeso afgesloten. Ongeveer twee weken later heb ik de automatische betaling stop gezet, Inmeso leverde immers al geruime tijd geen dienst meer.
De fout ligt dus bij Inmeso, of ze hebben de voorwaarden op Paypal niet goed opgesteld, of ik heb wel genoeg betaald en hebben ze onterecht mijn account afgesloten.
Dit verhaal met bewijs bij Inmeso neergelegd, toen wilden ze opeens de incasso kosten op zich nemen terwijl een dag eerder dit absoluut niet mogelijk was. Ik heb gereageerd dat zij de fout in zijn gegaan en zelfs geen dienst heben geleverd terwijl ik wel betaald heb, ook dat ik bereid ben om het er verder zo bij te laten mits ze staken met mij lastig vallen (uiteraard wat netter geformuleerd). Sindsdien heb ik niets meer van ze gehoord, alleen nog een sta daard dreig mailtje van het incasso bureau maar die is meteen de pruklenbak ingegaan.
Excuus voor de slechte zinsopbouw/formulering/spelling, gaat toch wat moeilijker op een tablet..