Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dvd drive vervangen voor HDD bij Asus laptop

Pagina: 1
Acties:

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:21
To get straight to the point;

Door de aanschaf van een SSD voor mijn desktop vind ik mijn laptop traag.
Het gaat om een Asus laptop (pricewatch: Asus K52F-EX887V)

Ik wil nu ook een SSD in mijn laptop, met een HDD voor opslag.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een HDD caddy, welke blijkbaar niet veel te vinden zijn.
De enige die ik tot nu toe heb gevonden is de caddy op deze site; http://www.newmodeus.com/...Path=2_36&products_id=487 .
45 dollar + 11 dollar verzendkosten vind ik toch een beetje te veel geld voor een arme student!

Nu heb ik mijn dvd drive professioneel gesloopt om te kijken of het ook mogelijk is om de behuizing hiervan te gebruiken als caddy.
Ik loop echter tegen een probleempje aan, nu de behuizing uit elkaar ligt, en ik de Sata aansluiting van de DVD drive heb vergeleken met de aansluiting van een rondzwervend 2,5" Sata HDDtje zie ik enkele verschillen.
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/3394/20120720122217.jpg
Op dit plaatje zie je onderin de DVD-drive aansluiting in de behuizing, met daar bovenop de Zwerf-HDD.
Het grootste probleem is, denk ik, dat de aansluiting van de HDD niet goed voor de SATA poort op het moederbord van de laptop komt te zitten.
Ook is de linkerkant van de aansluiting langer op de HDD dan op de DVD drive.

Mijn vraag is dus:
Is dit probleem makkelijk op te lossen door middel van een Sata kabel, en wat Duct-tape, of is het verschil tussen de aansluitingen het grote probleem, en is dat ook op te lossen?

EDIT:
Okee, na wat gepruts met Sata kabels ben ik erachter gekomen dat normale kabels niet in de aansluiting passen. ik heb een 'gespiegelde' sata aansluiting nodig voor de aansluiting op het moederbord.
Blijkbaar is dit een slimline aansluiting. Hoe kan ik dit makkelijk aansluiten op een normale sata HDD?

Ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven om mij te kunnen helpen.
Indien er meer info nodig is, of mijn verhaal overzichtelijker getypt moet worden hoor ik dat graag!

[ Voor 8% gewijzigd door Sibrand op 20-07-2012 14:32 ]

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 19:18
En als je het binnen het eigen land zoekt: hddcaddy.nl ;)