Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

stock cooler socket 775 vs Artic cooler Freezer pro 7

Pagina: 1
Acties:

• bitrot
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-10 15:12
hey hey!

Weer even een 'beter vragen dan afvragen' topic:
Ik heb een Core 2 Quad Q6600 draaiende op 2,4 Ghz.
Nog steeds een mooie cpu voor wat hij doet vind ik. Maar!

Ik heb een socket 775 stock cooler er nu boven op zitten.
http://www.computerliquid...27136e95/i/t/item_163.jpg
maar ik heb ook een Artic cooler Freezer pro 7.
http://www.f3d.com/images/pieces/2053/ac_fan_7.jpg

mijn temperaturen zijn ( volgens speedfan )

Idle: rond de 40 - 50 graden.
Load: loopt op naar 60
Stress: (Aka skyrim) gaat naar 75.

Ik dacht dat 75 graden wel wat te heet is. maar komt dit door de cooler of is het gewoon een kenmerk van de cpu?

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:18
De oudere cpu's worden iets warmer als de huidige generaties, maar 75 graden is erg veel. Een vriend van me heeft ook nog een q6600 en die word onder stress met de stock koeler niet warmer dan 65 graden.

Hoe zit het met de airflow in je kast? En de Freezer 7 pro lijkt me altijd beter dan de stock koeler :). Even wat goede koelpasta ertussen kan ook een stuk schelen.

• bitrot
ik heb de stock koeler. dus die blaast de hete lucht in alle richtingen. daarom heb ik op de achterkant van de kast. ( de coolermaster elite 331 ) een grote fan zitten die de lucht van de cpu aan de achterkant eruit blaast.

ook heb ik een gts 250 die de lucht naar beneden blaast, daarom heb ik een klein fannetje die de lucht onder een hoek van 90 graden aan de zijkant eruit blaast. daardoor blijft mijn video kaart ook lekker koel ( tussen de 40 - 70 graden).

daarnaast heb ik 2 (oudere) harde schijven die voorin zitten. daarvoor zit er een fan in ( weet niet of die fan stock is. maar hij zat er in toen ik de kast kocht van een mede tweaker) die de lucht naar buiten blaast in 3 verschillende standen.

ik denk dat dit een redelijke airflow is :) alleen ik ben wat kriebelig als het om cpu's gaat. ze zijn een stuk meer fragiel dan videokaarten e.d.

Verwijderd

Is het de originele stock cooler? Mijn q6600 stock cooler is hoger die dan van jouw link en heeft een koperen core. Als het een kleinere is dan de originele dan zou ik de arctic koeler erop zetten. Wel de cpu schoonmaken en nieuwe koelpasta ertussen doen als je freezer 7 pro niet nieuw meer is.
Je pc ontstoffen kan ook helpen en waar nodig stoffilters voor de intakefans doen.

Wat voor gts 250 heb je? De kaarten die ik ken blazen de lucht juist naar de heatsink toe (naar boven, niet naar beneden) of via een plastic shroud/kap naar buiten.

Als de lucht via een shroud naar buiten geblazen wordt zou je het fannetje die je aan de zijkant hebt (zit die in het zijpaneel van de kast?) juist naar de grafische kaart kunnen laten blazen en de fan voor de harddisks omdraaien zodat die naar binnen blaast.

• bitrot
Sorry voor de dubbele post. maar voor andere mensen die ook nog een core 2 quad hebben raad ik sterk aan om een 3rd party cooler te kopen ( en het liefst te installeren :) ).

eerst (met de stock cooler ) was mijn temperatuur tussen de 40 en 50 graden, en tijdens het gamen tussen de 70 en 85 graden.

nu runt hij idle tussen de 30 - 37 graden. het gamen is nog niet getest, maar ik vond het al rede genoeg om even een postje te posten.

hier kan een slotje op ! :)