[VMWARE/Vsphere] Virtual Storage Appliance Timed-out

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

De situatie

Binnen het bedrijf waar ik werk ben ik bezig het het opzetten van een nieuwe vmware omgeving. Hiervoor heb ik twee nieuwe servers aangeschaft en daar in ieder 1TB aan opslag. Nu heb ik doormiddel van de Vmware vsphere een verbinding gemaakt tussen deze twee systemen.

Het uitvallen en oppakken van de vmware servers werkt perfect, hij gaat aan de ene kant down en komt aan de andere kan met een aantal seconden down time weer up. Doormiddel van de Virtual Storage Appliance heb ik een sync gemaakt tussen esx server één en esx server twee zo dat de data altijd beschikbaar is.

Het probleem

Tijdens het opstarten van de Vcenter server heeft het veel TIME_WAIT meldingen in de netstat -a -n -t, dit zijn er zo veel dat mogelijk de vsa manager plugin niet kan worden geladen. Deze geeft namelijk dood leuk een timed-out als hij de scriptconfig wilt ophalen in de vmware plugin manager weer.

De timed_out meldingen gaan ook niet weg tot dat ik de server opnieuw start. Misschien houd vmware ze in gebruik maar ik zie geen process ID`s in de netstat meldingen.

Op Google kan ik niets vinden wat reffereerd aan mensen met het zelfde probleem, hebben jullie nog ideeën voor mij?

Wat ik gedaan heb
  1. Fris opnieuw beginnen volledige herinstallatie van omgeving
  2. Opnieuw installeren van de vcenter server en de VSA
  3. Opnieuw opstarten van de machine (Om de WAIT_TIMEOUT meldingen te dumpen)
De laatste optie heeft 1x gewerkt, maar zou zeker niet enkel het probleem moeten zijn zie het niet zitten om bijvoorbeeld elke nacht de server te rebooten :S

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
Je geeft net even te weinig informatie. Hoe is bv. de configuratie van de netwerkkaarten? Welke zijn voor de VM's, VMA, etc. Neem aan dat je ondertussen wel alle updates hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat het allemaal zo lang duurde, maar had vakantie *O* .

Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat de problemen begonnen bij de Vsphere server. Deze was opnieuw geïnstalleerd met verouderde/defecte netwerkkaart drivers. Na deze toch wel uitdagende upgrade omdat ik niet 123 bij de servers ben. Is het mij toch gelukt om het volledige systeem actief te krijgen.

Nog een TIP voer de installatie zoveel mogelijk ( of indien mogelijk alles) bij de server zelf uit. Dit voorkomt mogelijk problemen. Omdat een programma zo als VNC of Dameware roet in het eten kan gooien met de installatie.