[MacBook] Problemen met trackpad, MB uit mid 2010.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-08 17:36
Hallo allemaal,

Ik heb sedert enige tijd een probleem met de trackpad van mijn MacBook uit medio 2010 (de witte "unibody"): de fysieke linker- en rechterknop werken niet meer. Hoe ik deze knoppen ook indruk, ze geven géén enkele reactie. Ik kan wel "tappen" op het bovenste gedeelte - zoals op de iPad, maar ik vind dit erg storend werken.

Ik neem aan dat het een mankement aan de hardware is, want de ene dag deden ze het nog perfect en de andere dag gingen ze steeds slomer werken, totdat de knoppen het na een week helemaal niet meer deden.

Ik ben er onlangs mee naar de iCentre geweest; daar wisten ze niet wat er mis mee was. Ze zeiden dat ik het beste mijn Trackpad kon laten vervangen. Echter, hij is ergens in medio 2011 al vervangen, omdat mijn moeder een kleine dosis frisdrank of iets dergelijks over mijn toetsenbord/trackpad had gemorst.

Ik zelf denk dat dit hardware mankement iets te maken heeft met deze vervanging, maar ik zou bij god niet weten hoe ik dit zou moeten bewijzen bij de iCentre.

Zouden jullie misschien weten hoe ik dit eventueel zou kunnen oplossen? En ik hoop niet op een reparatie en/of vervanging, want als student zijnde heb ik niet een bijster groot vangnet om zulke tegenslagen op te vangen.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat er wat vuil tussen is gekomen of dat de instel schroef van de trackpad te vast is komen te zitten. Ik heb dit ook al eens gehad met mijn MacBook uit 2008.

Alse je deze schroef iets losser draait dan zal hij het wel weer doen als je geluk hebt. Het probleem is dat hij onder de accu zit dus die zul je er eerst uit moeten halen. De instel schroef is een grote platte schroef die aan de kant van de knoppen zit. Let er wel op dat deze een tri-wing kop heeft en ik weet niet of een platte schroevendraaier gaat werken.

Zou dat het niet oplossen dan kun je altijd nog via ebay een nieuw trackpad kopen. Kost niet meer dan 50 Euro aan onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Lytosa: Is die trackpad zelf te vervangen dan? Lijkt me geen makkelijke klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt eraan hoe handig je bent, zo moeilijk is het niet naar mijn mening.

Zie ifixit foor meer informatie.
http://www.ifixit.com/Gui...ackpad-Replacement/6338/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica