Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

microfoon headset wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-11 17:59
Beste tweakers,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van het volgende componenten;

AMD Phenom II X4 965
Corsair Vengeance 8192MB 1600 MHz
Western digital Caviar Blue 500GB
XFX AMD Radeon HD 6870 XXX
Motherboard:Asrock 870 EXTREME3 R2.0 ( Realtek audio )
Windows 7 64 bit Ultimate

Na de installatie werkt ook alles naar behoren, behalve het feit dat ik de microfoon van mijn headset niet werkende krijg.( geen USB headset )

Wat heb ik allemaal al geprobeerd en nagekeken?

1. De microfoon werkt ( heb het op een andere pc kunnen checken )
2. Hij is niet gemuted ( gekeken onder het kopje niveaus, tevens staat het volume op 100 )
Dit geld ook voor onder het kopje mixer
3. Alle drivers zijn up to date ( ook van de geluidskaart die op het moederbord zit )
4. Hij herkent de microfoon wel. Als ik het stekkertje verwijder verdwijnt het icoontje bij de opname apparaten. Doe ik het stekkertje weer terug komt het logo weer duidelijker in beeld.
5. Voor en achterkant werkt de microfoon niet ( geluid van beide kanten wel )
6. Hij staat als standaard microfoon aangevinkt

Het kan toch niet zo zijn dat ik een kabel verkeerd heb geplaatst? Anders zou het geluid van beide kanten ook niet kunnen werken lijkt mij.

Ik ben er nu al de hele avond naar aan het zoeken maar ik zou echt niet meer weten wat het probleem kan zijn. Is er iemand die hetzelfde probleem gehad heeft of iemand die een oplossing weet?

Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
creapYYY schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 01:02:
4. Hij herkent de microfoon wel. Als ik het stekkertje verwijder verdwijnt het icoontje bij de opname apparaten. Doe ik het stekkertje weer terug komt het logo weer duidelijker in beeld.
Wat voor programma doet dit? Is dat zo'n Realtek programma? Of kijk je in de Windows vensters? En hoe test je of hij werkt trouwens? Heb je de drivers van Realtek gepakt of drivers van je mobo fabrikant?

Desktop | Server | Laptop

• creapYYY
Rupie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:19:
[...]

Wat voor programma doet dit? Is dat zo'n Realtek programma? Of kijk je in de Windows vensters? En hoe test je of hij werkt trouwens? Heb je de drivers van Realtek gepakt of drivers van je mobo fabrikant?
Ik heb in beide gekeken. Via opname apparaten ( windows dus ) zie ik hem de connectie maken als ik mijn microfoon in beide kanten van mijn computer stop. Alleen het lukt me niet om de microfoon werkende te krijgen. Alle drivers van de mobo heb ik geïnstalleerd, die op de bijgeleverde cd zaten en via het internet gezocht naar de laatste updates.

Realtek precies hetzelfde, ook hierbij alle laatste drivers gedownload en werkende gekregen. Maar ook hierbij lukt het me niet om de microfoon aan te zetten ( ook daar de mute knop uitgezet ). Microfoon heb ik getest op mijn laptop, daar hoefde ik hem alleen maar in te pluggen en ik kon al zien dat hij werkte. Heb het ook getest met de geluidsrecorder.

Via apparaatbeheer kan ik ook nergens een foutmelding vinden, heb tevens ook alle stekkertjes dubbel gecontroleerd die aangesloten zitten op mijn moederbord. Maar dan zou sowieso de achterkant toch wel moeten werken?

Is er iets wat ik over het hoofd zie?

[ Voor 25% gewijzigd door creapYYY op 20-07-2012 11:47 ]

• creapYYY
Heb een complete nieuwe windows installatie eropgegooid, met driver genius de juiste drivers eropgezet maar niks wou werken. Heb onderhand zoveel forums gezien en overal kwamen er antwoorden uit wat bij mij niet werkte..

Gisteren een USB headset aangesloten van een vriend en die werkt dus blijkbaar wel. Gelijk een USB headset gekocht en maak me er niet meer druk om, al waren de laatste 2 dagen toch redelijk frusterend te noemen :P.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor hardwarezaken die nergens anders op GoT besproken worden. Zaken die wel ergens anders thuishoren worden daar besproken en niet hier. Microfoons en headsets zijn audiodevices en horen dus in Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aangezien je microfoon werkt, lijkt dit meer een software probleem.

Aud > csa

Wise enough to play the fool

Pagina: 1