Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 15:33
Hallo Tweakers,

Vandaag (of nu al gister) heb ik mijn hele systeem binnengekregen en in elkaar gezet. Alles scheen te werken.

Ik heb mijn drivers geupdate en overige basis dingen.
Toen ik echt CPU-Z opende zag ik tot mijn verbazing dat mijn processor bleef hangen op 1600mhz en 16x multiplier. Als ik dan even wat doe dan verspringt het soms heel even naar de juist 34x multiplier.

Mijn systeem kun je in mijn wenslijst zien. Mijn moederbord is een Gigabyte GA-Z77X-D3H

Hier het probleem in filmformaat.
[YouTube: http://youtu.be/9UEWyXY_CYs]
Iemand enig idee? Inmiddels al de bios geflasht maar dit lost het probleem ook niet op.

Groeten,
Stijn a.k.a 4everfun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is heel normaal als je EIST gebruikt. Alleen onder belasting zal het ding naar de 34 springen, en anders lekker idle lopen op 16x om stroom te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
Ok dus dit heeft bijna iedereen? Wat bedoel je met EIST?

Is dit trouwens verstandig om aan te zetten. Ik vond het nogal angstaanjagend moet ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Niet bijna iedereen, tenzij je EIST uitzet (Wikipedia: SpeedStep). En ik zou het niet uitzetten, tenzij je hele specifieke redenen hebt om het uit te zetten. In de meeste gevallen zorgt het er gewoon voor dat je systeem wat zuiniger draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:16
Dit is normaal. je CPU clocked terug bij minder gebruik. Dit heet speedstep en dit kan je uitzetten (alleen nodig bij bv overclocken).

[ Voor 41% gewijzigd door Stefan1987 op 20-07-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
Ok bedankt voor de info :) Ik was al bang dat er misschien iets mis mee was.
Pagina: 1