Toon posts:

Nieuwe videokaart, Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond allemaal ! ( middag, morgen )

Ik heb een nieuwe voeding en videokaart aangeschaft voor mijn desktop pc.
Videokaart past perfect en doet het ook. Nu heb ik denk ik een probleem met de voeding, Op mijn oude voeding zat een 4 pin in mijn moederbord, deze 4 pin zit er bij me nieuwe voeding niet bij, wel zit er 1 direct naast de kabels van de 20 pin, deze past ook daar direct onder ( dit had ik niet bij me oude voeding )
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/5884/dsc00501ny.jpg

zodra ik alles heb aangesloten wil de computer niet aan, de videokaart draait wel( zie de fans draaien )
Geen idee of de computer dan wel of niet aan staat -.- Heb het ook met de oude videokaart geprobeerd, met hetzelfde resultaat...

Heb al van alles geprobeerd.. heb zo een idee dat toch die 4 pin aangesloten moet worden aan de voeding
Het gaat om het volgende pinnetje..
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/1204/dsc00491sc.jpg

Heb geprobeerd het met de 4 pin te doen die direct naast de 20 pin zit, maar dit is niet de bedoeling lijkt mij xD

is het mogelijk om in een winkel een 4 pin aan te schaffen ?? of ligt het probleem ergens anders ???

Alvast bedankt voor de reacties

4 pin:
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/8393/dsc00511qb.jpg

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Je moet toch gewoon de 20 plus de 4 pins stekker van je voeding in de 24 pins van je moederbord doen. En dan moet je de andere(losse) 4 pins in de andere connector doen. Dan zou het moeten werken. Anders heb je dus een ander probleem. Kun je de harddisk horen draaien? Branden er lampjes op het mobo?

Edit: over welke hardware praten we?
Edit 2: Nou snap ik het :)

Heeft je voeding wel een 8 pins?
Kun je deze niet loskoppelen naar 2x4, want dat is de 8pin in feite
Anders kun je de stekker er een deel insteken, mits er geen compnenten in de weg zitten op het moederbord.

[ Voor 29% gewijzigd door Daanieyel op 20-07-2012 00:54 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je die 4 pins voeding niet hebt, dan heb je waarschijnlijk een antiek ding van 10 jaar oud. Is het ding jonger, dan zit die er vrijwel gegarandeerd op, al kan het goed zijn dat het een 8 pins is, gezien dat vrij standaard is op veel moderne moederborden en voedingen.

Er zijn molex -> 4 pins connectoren te krijgen, maar dat lijkt me niet nodig.

Ik hoop trouwens dat je niets gesloopt hebt door die 4 pins naast je 20 pins connector te gebruiken, gezien die een heel andere pinout heeft dan die stekker die daar eigenlijk inhoort te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie ;) er zit idd een 8 pin ook op, de voeding is net nieuw dus geen antiek ding van 10 jaar oud xD haha ik zie nu idd dat je die van 8 pin uit elkaar kan halen. bedankt ! ik ga het ff uitproberen allemaal ;)

De computer gaat idd aan nu :) bedankt !
Nu gaat hij alleen 3x piepen als ik hem opstart, kan dit komen omdat ik de dvd drive nog niet heb aangesloten?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 01:30 ]

Verwijderd

Welk moederbord heb je? En hoor je drie korte of lange piepjes? Dan kunnen we kijken wat de beepcode inhoudt. Over een niet aangesloten dvd gaat je pc niet zeuren (kantoorpc's hebben soms geen dvd), over bijvoorbeeld een ram probleem of een videokaart probleem wel.

Verwijderd

Of een batterijprobleem.. Belangrijkste is, heb je beeld. (hoor alleen dat de computer aangaat ... maar niet dat je nu beeld hebt...

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:33
1) Post je volledige hardware setup
2) Check of alle kabels goed zijn aangesloten (4/8-pin en 24-pin op mobo. GPU aansluitingen)
3) Check of alle hardware degelijk gemonteerd is (bv. RAM reepjes op juiste manier, recht in slot)

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Verwijderd

3 piepjes is videokaart probleem.

Welke videokaart heb je? Veel van de mid tot high range kaarten vereisen extra voeding via een of twee PCI-E connecter(s) op de voeding en de videokaart.
Pagina: 1