Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand waarom je de gasfles kraan rechtsom dicht draait terwijl je alle normale doppen linksom dicht draait?

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28
Lefty loosey, righty tighty, zo onthoud ik altijd wat meestal de standaard richting is om iets vast of los te draaien. En dat zegt dus dat naar rechts draaien (vaak) dichtdraaien is. Dus ik snap de vraag niet helemaal :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou bij een gasfles is het dus precies andersom en dat vroegen wij ons af waarom dat is, Google helpt ons niet.

Wij denken dat het een soort kinderslot is maar dat leek ons ook weer sterk omdat kinderen toch maar wat draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 09:59
Nee, alle doppen draai je rechtsom dicht. Bij een gasfles ook, wel moet je bij een gasfles de regelaar rechtsom losmaken. ( Ik neem idd aan dat dit voor de veiligheid is l zodat je na moet denken over de handeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Wikipedia: Gas cylinder
The valves on industrial, medical and diving cylinders are usually of different size and type, as are the valves for different products, making it more difficult to mistakenly misuse a gas. Some fittings use a right-hand thread, while others use a left-hand thread; left-hand thread fittings are usually identifiable by notches cut into them.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 08:48
Aansluitingen voor gasflessen zijn vaak dusdanig dat voor een bepaalde inhoud een eigen aansluiting is, dus als het niet past dan heb je de verkeerde gas/fles combinatie. My 2ct tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Laatst online: 25-10 09:59
Dit dus, je kunt dan geen gas op de waterleiding zetten... :o

Maargoed, stoned+gasfles=.... :X

[ Voor 6% gewijzigd door MEN-O op 19-07-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, zelfs als zou ik zo "hiiiiigh als een Vlaamse Papegaai" zijn, dan nog zie ik hier op geen enkele manier wetenschap of levensbeschouwing in zien. En dan voorzie ik dit gasflesjes van een slotje, zodat het noch rechts- noch linksdraaiend meer open zal gaan :)

@stoondje: dit soort topics zijn niet de bedoeling op het forum.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 19-07-2012 23:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.