kabel signaal over ip

Pagina: 1
Acties:

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-02 07:45
Een theoretische vraag:

Stel je woont in UPC gebied en wil Ziggo zenders ontvangen of andersom. Je hebt internet.

Kan je dan op een of andere manier het kabelsignaal via IP gaan versturen en dat vervolgens in een computer duwen met software, smartcard en cam etc etc. zodat je "gewoon" digitaal kan kijken? Niet streamen.

Het gaat niet om het waarom, meer een balletje opgooien hoe je dat zou kunnen doen.
Dus (heel slecht en simpel uitgelegd) het ruwe signaal uit de groene kabel over internet.

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dit kan oa via een mediaportal server, hiermee kun je over ip tv delen, plus je krijgt een geweldig stukje htpc software erbij.
Zelf heb ik het in een vaag verleden gedaan toen ik in een tijdje in een gebied woonde waar geen digitale tv te krijgen was maar wel snel internet.
Je moet in je router natuurlijk wel de bijbehorende poorten open zetten, en je internet moet snel genoeg zijn want het is heel erg gevoelig voor lag.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Zuiver theoretisch zou je de transportstreams met een DVB-C kaart kunnen capturen en deze (met een kleine lag) kunnen versturen. Alleen het decoderen met een smartcard aan de andere kant wordt een probleem, maar in theorie volgens mij ook mogelijk.
En dan heb ik het nog niet over bandbreedte, ik dacht dat Ziggo in totaal ongeveer 1 Gbit/s gebruikt.

edit: @ hierboven, dat is in feite streamen en dat wil TS niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 19-07-2012 23:35 ]

• Donderstraaltje
  • Niet online
Mediaportal server werkt exact zoals jij het voorstelt.
Het decodeert de stream, en zend vervolgens de originele stream door.
Deze kun je ook met VLC nog bekijken ofzo.
Het decoderen aan de andere kant is totaal geen probleem en moet ook aan de andere kant.
De decodering over internet versturen is ook geen enkel probleem mocht je dat willen, maar is een zeer grijs gebied kwa legaliteit.

• Ierlandfan
Je zou dus zelfs de encypted stream kunnen doorzenden en door middel van een legale kaart de stream kunnen decoderen? (is iets minder grijs gebied) Of zie ik dat verkeerd. En wat zou dat kosten aan bandbreedte?
Puur theoretisch. Gewoon kijken of het kan.

Wat ik begrijp is dat mediaportal het signaal binnenkrijgt, (Ontdaan van HF laag, telefonie laag, Docsis troep en andere overhead) en evt. encrypted over IP/internet kan doorsturen. Is wel waar ik aan dacht.

[ Voor 48% gewijzigd door Ierlandfan op 19-07-2012 23:53 ]

• Donderstraaltje
  • Niet online
Het wordt unencrypted over het internet verzonden. Of het encrypted kan werkelijk geen idee.
Via cardsharing kun je de kaart delen maar zie niet in waarom je dat zou willen.
Je wilt moeilijk doen terwijl het heel makkelijk kan maar aan de andere kant echt lekker kijken doet het niet. Het voldeed destijds echt alleen als noodoplossing.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ziggo biedt streaming video aan via een iOS/Android app. Dat werkt in beginsel alleen thuis achter een Ziggo-verbinding, maar je kunt makkelijk genoeg een proxy of VPN instellen om het ook elders te kunnen zien. Collega van me die in Ziggo-gebied woont maar in UPC-gebied werkt doet dat, hij kan op het werk z'n Ziggo-TV kijken.

Let wel dat je sowieso betalende klant bij Ziggo moet zijn hiervoor.

Andersom heeft UPC nog niet zo'n dienst, al zijn er meermaals berichten geweest dat ze het van plan zouden zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Ierlandfan
offtopic:
Hij kan op het werk z'n Ziggo-TV kijken.
Uhm...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Z'n werk is TV-gerelateerd ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1