omdat mn pc meestal open staat begint zich langzamerhand een flinke laag stof op te hopen, zijn hier nog huis-tweakers met tips??
Koop zo'n spuitbus lucht en spuit het stof eruit.
Tip: doe het wel buiten als er veel stof in zit, gaan nogal stuiven
Tip: doe het wel buiten als er veel stof in zit, gaan nogal stuiven
Verwijderd
Ik heb alles er gewoon uit gehaald, kast uitelkaar gehaald, en dan kast van binnen en buiten met een nate doek flink schoonmaken. Heatsink en koeler van cpu af en de stof eens flink uit de heatsink halen door dat ding gewoon onder de kraan te houden. Stof van de bladen van je cpu- en voedingsfans halen. En dan alles weer lekker terug in elkaar.
gisteren heb ik de stofzuiger er nog in gezet...en je merkt het: hij werkt nog (en het is zelfs een compaq, dus dat zegt wel ff wat((ik had in het begin probleempies met deze *** compaq
pc)))
Verwijderd
gewoon met lucht schoon spuiten.
gewoon een spuitbus halen bij de electronica boer. ( volgesn mij een paar tientjes )
of een compressor gebruiken, en dan ook vooral je voeding uitspuiten, want daar gaat veel stof in zitten, maar niemand maakt hem eigenlijk schoon. ( hierdoor gaan de meeste voedingen stuk )
met een stofzuiger zou ik het toch afraden, omdat je dan meer kans heb op statiche electrisiteit ( je mobo, proc en geheugen ouden hier niet zo van )
ps al je het met lucht doet, wel effe buiten, want er komen meestal hele stof wolen uit. en anders zuigt de pc dit later weer op. ( heeft dus geen resultaat. )
gewoon een spuitbus halen bij de electronica boer. ( volgesn mij een paar tientjes )
of een compressor gebruiken, en dan ook vooral je voeding uitspuiten, want daar gaat veel stof in zitten, maar niemand maakt hem eigenlijk schoon. ( hierdoor gaan de meeste voedingen stuk )
met een stofzuiger zou ik het toch afraden, omdat je dan meer kans heb op statiche electrisiteit ( je mobo, proc en geheugen ouden hier niet zo van )
ps al je het met lucht doet, wel effe buiten, want er komen meestal hele stof wolen uit. en anders zuigt de pc dit later weer op. ( heeft dus geen resultaat. )
Verwijderd
Uyt den Dikken Van Dale, jaargang 2001:Op dinsdag 27 maart 2001 16:30 schreef marteltor het volgende:
ps. een pedofiel is iemand die van kinderen houd (net als veel ouders van hun kinderen) en een pedoseksueel die heeft seks met kinderen.
Hiermee wil ik pedo`s niet beschermen hoor
dit ter reactie op MREn zijn/haar quote
pe·do·Žfiel1 (de ~ (m.))
1 iem. met voorkeur voor seksueel verkeer met jonge kinderen
Verwijderd
Precies even voorzichtig met de stufzuiger er over heen en schoon is hij weer.Op dinsdag 27 maart 2001 16:21 schreef rick_h het volgende:
gewoon eens in de zoveel tijd de stofzuiger dr op..
Oma
Verwijderd
weet je wat je moet doen, je moet een poes pakken en daarmee wrijf je dan overje pc en je mobo heen, succes, o ja trek wel een wollen trui aan!
En daarna zeker:Op dinsdag 27 maart 2001 16:26 schreef MREn het volgende:
Ik heb alles er gewoon uit gehaald, kast uitelkaar gehaald, en dan kast van binnen en buiten met een nate doek flink schoonmaken. Heatsink en koeler van cpu af en de stof eens flink uit de heatsink halen door dat ding gewoon onder de kraan te houden. Stof van de bladen van je cpu- en voedingsfans halen. En dan alles weer lekker terug in elkaar.
Hé, waarom doet ie het nu niet meer?
Gewoon de stofzuiger pakken!
(wel eerst de stang eraf halen anders is het zo moeilijk mikken)
Wordt ie daar niet te vochtig van?
Huh, kan dat stof kwaad dab
Ok de ventilatoren moet niet te veel stof op zitten want dan draaien ze niet meer lekker
maar bij de rest van je pc maakt stof toch niet uit???
U gaat door voor de retorische vraag...
Verwijderd
(sorry voor het schoppen) maar een nieuw topic is ook zo zonde.
Ik heb vandaag mijn pc ook eens een groote schoonmaak beurt gegeven :
- Kast uitelkaar gehaald.
- Voeding uitelkaar gehaald en er met de stofzuiger overheen geweest
- cpu fan eraf gehaald en het koelings blok schoon gezogen.
- De rest van de kast schoongemaakt.
Alles weer inelkaar gezet
nou en ik heb me temps uitgelezen met aida 32
voorde schoonmaak : 58 stresses 52 iddle
na de schoonmaak : 50 stressed 46 iddle
Dus het helpt idd wel wat.
Heeft iemand anders ook de temps voor en na schoonmaken, zodat ik het kan vergelijken.
Ik heb vandaag mijn pc ook eens een groote schoonmaak beurt gegeven :
- Kast uitelkaar gehaald.
- Voeding uitelkaar gehaald en er met de stofzuiger overheen geweest
- cpu fan eraf gehaald en het koelings blok schoon gezogen.
- De rest van de kast schoongemaakt.
Alles weer inelkaar gezet
nou en ik heb me temps uitgelezen met aida 32
voorde schoonmaak : 58 stresses 52 iddle
na de schoonmaak : 50 stressed 46 iddle
Dus het helpt idd wel wat.
Heeft iemand anders ook de temps voor en na schoonmaken, zodat ik het kan vergelijken.
ik moetet ook maar es gaan doen... me oranje fans zijn helemaal grijs vannut stof en me heatsink is ook wat groter geworden
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Ik maak hem eens in de zoveel tijd is open en als die vuil is maak ik alles los, neem het mee naar buiten en pak de compressor. Werkt perfect, mn fans worden er een stuk schoner/stiller van meestal
Whoop!
ik weet niet exact maar bij mij scheelde het ook wel wat toen ik de cpu fan schoongemaakt had (di evan mij werkt ook erg warm). Die fan blaast nl. tegen de heatsink aan, waardoor ie allemaal stof opzuigt wat zich ophoopt op de heatsink. Je kon echt de stukken stof er vanaf trekken. Een hele hand vol, zoveel past er in een heatsinkje... En dat maakte idd wel uit voor de koeling (logisch, want als er stof voor de fan zit komt de lucht er niet meer doorheen).Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:25:
[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 05-02-2004 16:41 ]
Fannetjes blaas ik schoon met een pomp om boten en luchtbedden op te pompen bij gebrek aan een spuitbus
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
Kan ik de koelfan + koelvinnen gewoon van m'n processor afhalen en daarna weer terugzetten? Hoe zit het dan met die koelpasta die zich ook ergens in m'n bak moet bevinden?
Ik heb een Asus P4P800-VM moederbord met een Pentium 4 3.0 Ghz (HT) processor met een standaardkoeler (geloof ik) -> hij heeft twee hendels..
Ik heb een Asus P4P800-VM moederbord met een Pentium 4 3.0 Ghz (HT) processor met een standaardkoeler (geloof ik) -> hij heeft twee hendels..
Ja dat kan wel, maar het is wel aan te raden om CPU + onderkant van de heatsink even schoon te vegen en er een drupje nieuwe koelpasta op te doen. Die oude zal ondertussen wel hard zijn geworden en niet meer optimaal werken. Maar dat kun je het beste zelf beoordelen als je hem eraf haalt.
[edit] even voor de duidelijkheid, als je de cpu + onderkant heatsink schoonmaakt MOET je wel nieuwe koelpasta plaatsen. Dus niet alle koelpasta eraf vegen en dan zo weer terug plaatsen
Dan kun je beter de oude bagger laten zitten...
[edit] even voor de duidelijkheid, als je de cpu + onderkant heatsink schoonmaakt MOET je wel nieuwe koelpasta plaatsen. Dus niet alle koelpasta eraf vegen en dan zo weer terug plaatsen
[ Voor 43% gewijzigd door Palomar op 02-03-2006 16:43 ]
Verwijderd
ik laat altijd de oude bagger zitten.
Nadat ik een PIII 866 op een ander mobo had gezet heb ik hem precies zo gedaan dat de core in de afdruk van de koelpasta viel en hij draait nogsteeds goed
Toen een maat van mij zijn proc moest testen heb ik ook gewoon die heatsink erafgehaald (dat was een Boxed cooler dus met zo'n plakkoelstickerding) en gewoon weer terug gezet. En nog steeds geen stijging van temperatuur waargenomen.
Het kan wel zonder nieuwe pasta. Zolang het contactvlak nog maar goed is
Nadat ik een PIII 866 op een ander mobo had gezet heb ik hem precies zo gedaan dat de core in de afdruk van de koelpasta viel en hij draait nogsteeds goed
Toen een maat van mij zijn proc moest testen heb ik ook gewoon die heatsink erafgehaald (dat was een Boxed cooler dus met zo'n plakkoelstickerding) en gewoon weer terug gezet. En nog steeds geen stijging van temperatuur waargenomen.
idd, werkt als een trein, alles snel en goed schoon, van statische electriciteit heb ik nooit last gehad.Epitome schreef op dinsdag 27 maart 2001 @ 16:53:
Gewoon de stofzuiger pakken!
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
Dat kan alleen bij die standaard koelplakken die eronder zitten, die krab ik er altijd af. Een echte tweaker gebruikt natuurlijk arctic silver en keramische troep. Die kan je beter niet laten zitten voor een 2e keer.Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:24:
Voor de mensen die een stofzuiger gebruiken, je zal staan te kijken wat je nog uit je voeding enzo kan krijgen. Hier op m'n werk heb ik 5 spuitbussen leeggespoten laatst voordat ze eruit gingen voor nieuwe computers. Die waren 3 jaar in gebruik geweest. Het handige van een spuitbus is dat er enorm veel kracht zit zodat je niks uit elkaar hoeft te halen. Een paar keer vanaf een tactische plaats in het koelblok spuiten en hij glimt weer als nieuw. Ook fans zien er weer uit alsof ze net uit een doosje komen. Want wat ik vaak meemaak met bijvoorbeeld een kwastje is dat de fan uit balans raakt of kapot gaat. Van je voeding kan je overigens helemaal schrikken, een stofzuiger helpt maar zozo.. als je er met een spuitbus in blaast krijg je echt mist in je kamer.
Nee, maar als het wel gebeurt heb je een behoorlijk probleemTinus schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:26:
[...]
idd, werkt als een trein, alles snel en goed schoon, van statische electriciteit heb ik nooit last gehad.
Las laatst over speciale computerstofzuigertjes...alleen ze zijn erg lastig te vinden
"Non scholae sed vitae discimus"
Stofzuiger gaat hier ook prima hoor, vooral om even snel je van schoon te maken (aanzetten en stofzuiger aan de buitenkant houden
)
Ik heb ook een compressor staan, maar die spuiten natuurlijk olie mee in de lucht, dus dat ga ik maar niet doen, dan zoek ik wel een kwast je op en ga ik zitten
Ik heb ook een compressor staan, maar die spuiten natuurlijk olie mee in de lucht, dus dat ga ik maar niet doen, dan zoek ik wel een kwast je op en ga ik zitten
Pagina: 1