Toon posts:

LSA strook volgorde van paren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de achterkant van een LSA strook staat bij mij slechts: blauw/oranje/groen/bruin - T568B
Nu weet ik dat de B variant voor straight is, wat ik ook wil patchen.
Echter... er staat niet of ik moet beginnen met blauw en dan blauw/wit of andersom.... of maakt dit niets uit?

Dit omdat het patchpaneel weer qua kleur volgorde verschilt van de walloutlet, dit is volledig anders qua kleuren volgorde en ook daar staat T568B bij.... erg verwarrend dus.

Verwijderd

Het maakt niet uit wat voor volgorde. A of B. Als het maar consequent overal gebeurd.

Maar je hebt gelijk, B is meest gebruikt.

En maak even een foto van die strook. Er moet echt wel een kleur code staan.

En koop op e-bay voor 4 a 6 euro (incl verzending) een kabeltester. Bijvoorbeeld:

http://www.ebay.nl/itm/Ne...rs_RL&hash=item3a5cd3cdae

HEEL handig ding... Scheelt een hoop uitzoek werk als je "onverklaarbare" netwerk problemen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt haik01 voor je antwoord.
Heb inmiddels maar met de multimeter het patchpaneel doorgemeten, volgorde qua kleur klopt en wit/kleurtje en daarna het volledig gekleurde adertje blijkt de juiste volgorde te zijn.

Zo'n kabeltester heb ik gekocht maar zelfs bij nieuwe patchkabels geeft deze aan dat aderpaar 1 niet goed is, althans dat maak ik uit het ding op.... lampje 1 brand altijd. Ik vermoed dat het goedkope kabeltestertje zelf niet goed is.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:30:
Op de achterkant van een LSA strook staat bij mij slechts: blauw/oranje/groen/bruin - T568B
Nu weet ik dat de B variant voor straight is, wat ik ook wil patchen.
Dat is niet zo.

B-B is straight. A-A ook. A-B is crossed.

Het maakt dus zoals haik01 zegt feitelijk niet uit wat je precies gebruikt. Maar B is het meest gebruikelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.