[MacBook Air] Stukje aluminium in toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag mijn nieuwe MacBook Air 11" van Apple mogen ontvangen. Na een paar uurtjes kwam ik erachter dat de linker ctrl-toets niet helemaal indrukte, een hoekje van de toets veerde niet mee omlaag. Na iets beter kijken, kwamen we erachter dat er iets onder de toets rammelde. Een collega was handig genoeg om de laptop ondersteboven te houden, en een hoekje van de toets op te tillen, zodat het onderdeeltje eruit viel. De toets doet het verder prima.

Maar... Wat is het? Is het een stukje aluminium, een restje van het productieproces? Of is het iets wat iets vasthield, een soort van mini-potnageltje? Of is het een onderdeel van een elektrische verbinding op de printplaat, en doet nu een van de accu's het niet meer?

De MB doet het verder prima, voor zover ik kan zien, al heb ik al een vastloper gehad (scherm ging niet meer aan nadat het in slaapstand ging).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/cnfl0pjp52d1c1k/mba_klein.jpg

Hij is rechtstreeks bij Apple zelf besteld, dus ik heb niet zoveel zin in terugsturen en zo, kost weer tijd.

Hebben jullie een idee wat dit is? Moet ik me zorgen maken? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

Heb ook vlak na de aankoop van mijn 15" mbp een keer gehad dat het scherm niet meer aanging na de slaapstand dus tenzij dat vaker voorkomt zou ik mij niet zo druk maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Saven schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:43:
Heb ook vlak na de aankoop van mijn 15" mbp een keer gehad dat het scherm niet meer aanging na de slaapstand dus tenzij dat vaker voorkomt zou ik mij niet zo druk maken
Op mijn nieuwe mac heb ik dat ook gehad na de eerste keer slaapstand. Sindsdien geen problemen meer gehad. De mijne wordt overigens geruild wegens niet goed sluitend scherm en wat andere kleine bouwkwaliteit-problemen.

Wat betreft de schroef, ik zou even bellen en het melden. Je hebt binnen 14 dagen het recht om zonder opgaaf van redenen te ruilen of retourneren, en Apple is daar normaal gesproken zeer schappelijk in. Ik zou het erop gooien dat je niet later geconfronteerd wil worden met schade als gevolg van losse onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

Lijkt mij iets van het productieproces. Met miljoenen laptops, kan zoiets voorkomen lijkt mij.
Daarnaast kun je volgens mij gewoon langs Leidseplein en hem daar evt 'ruilen' (correct me if i'm wrong)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Als je laptop het goed doet vanaf nu kun je het negeren, maar bewaar dat even voor de zekerheid, als er iets mis is kan dat belangrijk zijn.

Ik denk aan een overgebleven stukje aluminium van het proces van het wegslijpen uit een blok aluminium.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks... Heb het inderdaad maar even bewaard, just in case.

Leidscheplein... Ik zal het onthouden, maar omruilen wordt denk ik lastig, ik heb een aangepaste Air direct bij Apple besteld, dus die zullen ze niet op voorraad hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:54

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Zekere voor onzekere zou ik toch even langs gaan bij Apple retailer en informeren, desnoods laten onderzoeken (ga ervan uit dat het gratis is in jou geval).

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, toch even AppleCare gebeld, en ze boden meteen aan een vervangende Air te sturen. Zelfs nadat ik zei dat hij het verder prima lijkt te doen. Dus.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:00:
Ok, toch even AppleCare gebeld, en ze boden meteen aan een vervangende Air te sturen. Zelfs nadat ik zei dat hij het verder prima lijkt te doen. Dus.

Bedankt voor de reacties!
Ga je hier ook op in of houd je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
ik zou voor de zekerheid een nieuwe accepteren

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Underworld schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:14:
[...]
Ga je hier ook op in of houd je hem?
Ik ga er wel op in, ja... Ze sturen een nieuwe, en ik hoef de oude pas terug te sturen als ik de nieuwe heb. En met "terugsturen" bedoel ik: afspraak met TNT maken wanneer zij hem op komen halen.

Ik mag echt niet klagen over deze service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Zeker nette service ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Inderdaad nette service, hoewel ik dat ook wel zou verwachten bij dit bedrijf. Best wel een vertrouwen ook dat ze er van uit gaan dat je de oude MacBook later pas opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 16:39
Die missen ze vanzelf een keer hoor ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Gluten Parody schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:54:
Die missen ze vanzelf een keer hoor ;)
Ja en dan, zouden ze een deurwaarder langs sturen? i don't think so.
Dit is puur op vertrouwen en daar is best iets over te zeggen hoe Apple met haar klanten om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ehm, ja daarna gaan ze natuurlijk wel een deurwaarder langs sturen. Als ze dat niet doen gaan mensen het misbruiken.

Ze hebben het vertrouwen dat je em terugstuurt, zo niet komen ze echt wel verhaal halen. Het blijft een commercieel bedrijf dat geld wil verdienen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
apple krijgt vanzelf een melding dat je nieuwe macbook is bezorgd en na 2-3 weken zullen ze vast wel een keer contact zoeken.

maar dit is wel een mooie service van apple. niet elke aanbieder gaat zo met zijn klanten om...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als Apple je creditcard nummer al heeft, zijn ze daar inderdaad erg schappelijk in. Als jij namelijk nalaat om de oude machine tijdig terug te sturen, wordt de nieuwe gewoon geclaimed op je creditcard.

Launching containers into space

Pagina: 1