Hoe krijg ik toegang tot mijn Server met de iPad?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Mijn huidige situatie is als volgt:

Ik heb een server in de gangkast waarop windows 7 staat geinstalleerd. Deze gebruik ik voor backups en om te downloaden. Mediabestanden speel ik af via een dune. De bediening van de server gaat via remote desktop.

Nu wil ik graag films en series kijken op mijn ipad. Hiervoor heb AVplayerHD gekocht. Ik dacht dat dit zou werken net als een remote desktop, maar dit is niet het geval. Ik heb een beetje gegoogled en kwam erachter dat ik een DNLA server moest installeren op de server. Ik las veel positieve over ps3 mediaserver dus die heb ik geinstalleerd.

Het probleem is dat ik nu geen idee heb wat ik moet doen qua instellingen. Ik zet de DNLA aan en vervolgens probeer ik via AVPlayerHD verbinding te maken. Hiervoor gebruik ik de optie FTP Client (omdat ik hier een IP adres kan invoeren net zoals bij remote desktop) ook heb ik een user ID en password ingevuld. Maar er gebeurd vervolgens niks als ik verbinding probeer te maken.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 15:25

Releases

Ja maar!

Zelf helaas geen ervaring daar mee.
Ik gebruik hiervoor altijd AirVideo, wellicht dat je daar is naar kan kijken?

Heb je ook een server en client kant. Werkt ideaal en encode live de beelden naar je iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

Iets anders dan PS3 Mediaserver geprobeerd? Klinkt nogal PS3 achtig namelijk

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 19:29
serve2me en stream2me werkt perfect hier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik wil alles proberen maar zou niet weten wat. Hoopte dat er hier mensen waren die al zoiets werkend hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 12:56
Plex al geprobeerd? Gebruik ik ook, maar dan vanaf mijn Mac Mini, maar is er ook voor Windows volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
iTunes thuisdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh.nl schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:40:
Iets anders dan PS3 Mediaserver geprobeerd? Klinkt nogal PS3 achtig namelijk
PS3 Mediaserver is na mijn ervaring de beste, geen gekloot en werkt altijd.
Grafische interface is lelijk maar deze gebruik je maar eenmalig voor het installeren van de service, daarnaast doet die wat die moet doen. PS3 Mediaserver is in eerste instantie voor de PS3 gemaakt maar wordt nu door veel mensen voor allerlei machines gebruikt dus zeker een aanrader.

Ook denk ik dat je twee dingen door elkaar haalt.
Volgens mij is AVPlayerHD software om dingen vanaf je mediaspeler te kunnen lezen (via een stream).
Wat een FTP client doet is het materiaal eerst volledig downloaden en dan pas afspelen, dit is niet geschikt omdat je meteen wilt kijken en niet eerst 10gb wilt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Ik heb de 1e suggesie van Kulgan geprobeerd met serve2me en stream2me en ik kreeg het bij de 1e poging werkend.

Edit: Klopt het dat de kwaliteit van de bestanden omlaag wordt gehaald? Ik probeerde 2 verschillende 720p series en ik vond het er nogal geblokt uit zien. 1080P trek dat stream2me niet maar dat zal wel door wifi komen, dat lukt ook niet via de dune,

[ Voor 42% gewijzigd door Malt007 op 19-07-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03

talin

ES-MA

wat ik thuis doe is het volgende.

situatie 1
zorg dat de map met films gedeeld is ( met username en wachtwoord )
download good player of ace player
daarmee kan je connecten naar de gesharde mappen met smb
bingo alle films ter beschikking op je iPad om af te spelen.

situatie 2
installeer iTunes op de server, zet alle films om in het goede formaat om ze te importeren in iTunes.
zet home sharing aan en je kan alle films via iTunes benaderen

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:18

FCC

Ik sluit me bij Releases aan ;) Op mijn Windows 7 computer heb ik Air video server geïnstalleerd en de juiste mappen gedeeld. Op mijn iPad kan ik met Air video vervolgens alles bekijken. Ik kies er altijd voor om af te spelen met live conversion (scheelt het van te voren omzetten naar een geschikt bestandsfomraat). Beide app's zijn voor zover ik wet gratis in de iTunes-store te vinden.
(Ik vind het alleen jammer dat Air video alleen in landscape-mode draait, hij roteert niet als je de iPad 'rechtop' zet.)

[ Voor 13% gewijzigd door FCC op 24-07-2012 14:03 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Ik gebruik exPlayer om films van mijn Win 7 server te streamen.

http://www.opuis.com/Products/eXPlayer/Default.aspx

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvb1982
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 13:48
Speel zelf alles af via xbmc. Heb idd een jailbreak.
http://wiki.xbmc.org/inde...on_iPad/iPhone/iPod_touch

map toevoegen van je films etc. en streamen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:03
+1 voor Airvideo.

Werkt prachtig. Snel en overzichtelijk.
Heb de betalende versie, maar vind het zeker de moeite waard om hier 2 euro voor te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 14:34
zeker plex!
http://www.plexapp.com/

gratis ipad app, gratis server component http://www.plexapp.com/download/win-download-new.php

Ik hoop wel dat je server een beetje cpu power hebt, want transcoderen (via plex of een andere ap) kost best wel wat kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik gebruik Buzz player HD al een aantal maanden en het werkt echt heerlijk.
Ik kan gewoon met mijn iPad door alle netwerk shares heen lopen en voor elk filmpje ongeacht formaat kiezen of ik hem wil streamen of lokaal op de iPad wil opslaan.

Voor remote desktop werk gebruik ik Splashtop. De oude versie was niet super met scaling maar sinds een maand of 2 is het echt geweldig. Ik heb de Settlers online (Flash) een tijdje gespeeld en dan is het wel gemakkelijk om op de bank te zitten met de iPad ipv voor elk kleine klikje naar een pc te moeten lopen.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Ik gebruik Goodplayer. Die streamt gewoon van SMB shares, werkt perfect!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

Streamen doe ik met http://collect3.com.au/videostream/ Werkt ook prima over 3G

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 19:46
Voor zo ver ik weet is er geen app die ook maar in de buurt komt van de mogelijkheden van XBMC.. Het enige nadeel is dat je de iPad zult moeten jailbreaken.

Ondertitels downloaden en toevoegen, uitgebreide filminformatie (incl. trailers), telefoon als afstandsbediening, ondersteuning voor "alle" vormen van audio, video en afbeeldingen... Ik ken geen alternatieven.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:02
Splashtop voor RDP functionaliteit, Airvideo voor media :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empirisch onderzoek, of aanname?
Pagina: 1