AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Verwijderd
Blijft tussen twee haakjes wel zo dat de Bose apparaten er wel bekend om staan dat de nadruk sterk ligt op de lage tonen, dus het zal wellicht altijd wat ongenuanceerd blijven klinken. Het is echter wel vreemd dat het alleen lijkt op te treden bij bepaalde situaties, kun je de Bose soms eens testen op een andere bron?
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Je moet hem harder zetten wil je de juiste balans vinden maar de buuren ( oude flat ) kan dat niet, meh! Misschien moet ik een goede anti trilling matje vinden ofzo, zou alleen ff niet weten waar je dan kan vinden.
Basgerelateerde problemen hebben vaak te maken met de plaatsing van de speakers (of de subwoofer in jouw geval).
Zelf heb ik ook dit soort problemen gehad (ik heb wel een ander kaliber subwoofer). Vanaf mijn luisterpositie was er amper bas te horen bij explosies e.d. Als er dan zo'n achtergrond geluid afspeelde hoorde ik het wel goed. Als ik aan de eettafel ging zitten werd ik bijna weggeblazen. Opgelost door de sub een nieuw plaatsje in de kamer te geven.
[ Voor 31% gewijzigd door Robbio85 op 20-07-2012 15:45 ]
Bose trollen is zooooo 2001...
[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 21-07-2012 10:44 ]
We gaan het proberen, het wordt een kunst want het is een kleine huiskamer met weinig ruimte. Ik heb trouwens nog even geinformeerd bij de onderbuuren, die hoort het niet, echt bizar. We hebben tot nu toe elke film of serie altijd een W T F moment heh.Robbio85 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:43:
Als ik jou was zou ik eens experimenteren met de plaatsing van de subwoofer. Probeer hem eens op een andere plaats in de kamer neer te zetten. Als er een basreflexpoort aan de achterkant zit, probeer dan de subwoofer eens een paar centimeter van de muur af te zetten.
Basgerelateerde problemen hebben vaak te maken met de plaatsing van de speakers (of de subwoofer in jouw geval).
Zelf heb ik ook dit soort problemen gehad (ik heb wel een ander kaliber subwoofer). Vanaf mijn luisterpositie was er amper bas te horen bij explosies e.d. Als er dan zo'n achtergrond geluid afspeelde hoorde ik het wel goed. Als ik aan de eettafel ging zitten werd ik bijna weggeblazen. Opgelost door de sub een nieuw plaatsje in de kamer te geven.
Kweet niet wat de troll reactie was, maar ik vind het geluid tot nu toe veel mooier en helderder dan we ooit hebben gehoord.
Wat je zou kunnen proberen, is om de poort(en) van de sub unit dicht te stoppen met een stuk schuimrubber oid.
Wise enough to play the fool
Bedankt elk geval voor de hulp!
Veel kale muren? of ramen?
Geluids dempende decoratie of gordijnen kunnen ook een flinke impact hebben namelijk.
De subwoofer crawl ( dacht ik toch dat het zo noemt ) valt eens te proberen. Waar je muziek normaal luistert , je sofa bijvoorbeeld , daar haal je de zetel weg en zet je de subwoofer. Vervolgens kruip je eens rond in de kamer , hou je hoofd iedere keer even hoog ( op handen en voeten bijvoorbeeld ) , zet een nummer met regelmatige bassen op herhaalmodus en luister waar je bas het zuiverste/natuurlijkste klinkt. Daar zet je de subwoofer best neer in jouw kamer. Dat is de plaats waar je je subwoofer moet zetten voor het beste geluid. Zet je zetel op zijn plaats terug en normaal gezien moet je dan je meest ideale geluid hebben.
Er kunnen naargelang jouw ruimte meerder goede plaatsen zijn. Na de beste locatie voor je subwoofer gevonden te hebben , dan pas begin je met EQ aanpassingen enz...
[ Voor 0% gewijzigd door MPAnnihilator op 28-07-2012 20:24 . Reden: typo ]
Ik ken de Bose niet, maar misschien is het een optie om de equalizer op flat te zetten en alle effecten uit, en dan een voor een een functie activeren tot het effect optreedt?