Wlan adapter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Na het assembleren van een veelal nieuwe pc voor mn vriendin kwamen we erachter dat de oude wlan adapter niet meer te voorzien was van een driver om met windows 7 64 bits samen te werken. Nou hebben we dus een nieuwe nodig en ik zie usb en pci versies staan waarbij de theoretische mbit/s net zo hoog zijn.

Nu vroeg ik mij dus af in hoeverre een usb adapter zich in de praktijk zal verhouden met een pci adapter(die bijvoorbeeld een antenne heeft) als ik voor een gelijke prijs een 300 mbit/s adapter zou halen. Wat ik dan belangrijk vind is natuurlijk snelheid maar vooral de betrouwbaarheid van de ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

PCI kaart vind ik makkelijker, en scheelt weer een USB poort. Ik heb hier goed ontvangst, ca. 12m van de router af.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PCI als het kan, altijd. Die USB hebben vaak geen eigen sprietantenne, daardoor slechtere ontvangst/bereik. Verder moeten ze de doorvoersnelheid delen met andere USB apparaten, terwijl de theoretische doorvoer van USB 2.0 "maar" 400Mbit/sec is. Dan zit je al redelijk snel aan de tax.

Kortom: PCI 300n WLAN kaartje kopen, staan er zat in de pricewatch :)
Oh ja, en koop een beetje fatsoenlijk mer. Dus geen Sweex, Eminent of Trust oid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

The Eagle schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:12:
PCI als het kan, altijd. Die USB hebben vaak geen eigen sprietantenne, daardoor slechtere ontvangst/bereik. Verder moeten ze de doorvoersnelheid delen met andere USB apparaten, terwijl de theoretische doorvoer van USB 2.0 "maar" 400Mbit/sec is. Dan zit je al redelijk snel aan de tax.

Oh ja, en koop een beetje fatsoenlijk merk. Dus geen Sweex, Eminent of Trust oid.
Mee eens, al zal dat vast wel werken, beter een paar euro meer uitgeven

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ja dat is ook weer waar natuurlijk, gek idee dat wanneer je je externe hdd leeg trekt je internet ook gelijk omlaag schiet :P ik ga zaterdag gewoon eens kijken wat voor simpels de stad me te bieden heeft. Dan neem ik natuurlijk geen genoegen nu met usb of trust o.i.d. (heb ik altijd al angstvallig gemeden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou tot die tijd kijken of je drivers voor de chipset en w7 kan van de chipset fabrikant. en niet alleen bj de fabrikant van de kaart.

meestel is wel iets van ralink, cisco ofzo en die hebben vaak stiekem toch vaak een 7 drivertje liggen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://pcidatabase.com/ kan helpen om erachter te komen om welke chipset het gaat. Eventjes naar apparaatbeheer gaan, de wlan adapter zoeken, eigenschappen, tab details
Afbeeldingslocatie: http://www.roelpaulo.com/wp-content/uploads/2012/05/show_hw_ids.jpg
't gaat om de dev(ice) en ven(dor) codes.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ben nu een ralink driver op het spoor, even afwachten of dat iets wordt, gebruik nu mn samsung note tussen de router en pc via usb tethering, werkt verbazingwekkend goed nog, ondertussen speel ik er ook nog eve online op nu al bijna een uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:29
Nou, ben zelf geen fan van Ralink chipsets.
Kan misschien liggen bij mij aan het merk (Conceptronic) maar mijn WLAN heeft periodiek last van lag spikes.
En dat is overal zo, gaming, browsing, ....
De kaart werd op het begin eerst niet meer herkend door mijn computer (in geen enkele PCI slot, tot wnaneer ik een nieuw mobo gekregen heb met de SB chipset problemen), nu draait ie wel maar met zen kuren.
Heb ook al vaak gehad dat de drivers corrupt werden.
Heb hiervoor contact opgenomen met Conceptronic, waarop zij leuk antwoorden: "Test het in een andere desktop en laat dan iets weten". Ik kan even 2 desktops uit mijn mauw schudden als student 8)7
Moet dus zelf dringend eens kijken voor een nieuwe, want het is een echte pest.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
The Eagle schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:12:

Oh ja, en koop een beetje fatsoenlijk mer. Dus geen Sweex, Eminent of Trust oid.
Dat is per controller, kwestie van slim aansluiten dus.
Hoewel wifi nooit de 300mbit haalt, als je de helft haalt mag je al heel... heel blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
geen succes, ben via de pci vendor op dezelfde firmware gekomen als via een google search die me via een forum leidde maar het programma zegt dat het de verkeerde adapter is.. denk dat een sprietantenne wel wenselijk is aangezien de pc een kamer opzij is van de router en een verdieping hoger.

denk dat ik maar een nieuwe adapter moet kopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geef je vid/pid of ven/dev dan eens even

niet hierbij ?
http://www.ralinktech.com/en/04_support/support.php?sn=500

[ Voor 49% gewijzigd door Fish op 19-07-2012 22:53 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
op de kaart staat wmp54g als ik de search gebruik op pci vendor kom ik op [url="PCI/mPCI/CB (RT256x/RT266x)"]deze[/url] uit als mogelijke firmware als ik google kom ik tot dezelfde conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je link werkt niet, en je geeft geen antwoord op de vraag.
dat ding van jou heeft ook nog eens verschillende versies, je hoeft de versie niet te geven. maar welwaar ikom vroeg

http://www.phishthis.com/...a-64-bit-or-vista-64-bit/
als de link niet direct werkt klilk even door naar de datum (moest ik ook doen)

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 20-07-2012 08:47 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Snobbieh schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:11:
Nou, ben zelf geen fan van Ralink chipsets.
Kan misschien liggen bij mij aan het merk (Conceptronic) maar mijn WLAN heeft periodiek last van lag spikes.
En dat is overal zo, gaming, browsing, ....
De kaart werd op het begin eerst niet meer herkend door mijn computer (in geen enkele PCI slot, tot wnaneer ik een nieuw mobo gekregen heb met de SB chipset problemen), nu draait ie wel maar met zen kuren.
Heb ook al vaak gehad dat de drivers corrupt werden.
Heb hiervoor contact opgenomen met Conceptronic, waarop zij leuk antwoorden: "Test het in een andere desktop en laat dan iets weten". Ik kan even 2 desktops uit mijn mauw schudden als student 8)7
Moet dus zelf dringend eens kijken voor een nieuwe, want het is een echte pest.
Welk chipset zou je dan aanraden?
Ik heb zelf een laptop met centrino advanced (3 antennes) en dat werkt echt subliem. Vaak een 2x zo hoge snelheid dan de laptop van mijn ouders waar ralink inzit.

De vraag is nu verkopen ze die ook op losse kaartjes?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 12:58
pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 heb ik! werkt perfect kan gamen zonder lag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
icecreamfarmer schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:16:
[...]

Welk chipset zou je dan aanraden?
Ik heb zelf een laptop met centrino advanced (3 antennes) en dat werkt echt subliem. Vaak een 2x zo hoge snelheid dan de laptop van mijn ouders waar ralink inzit.

De vraag is nu verkopen ze die ook op losse kaartjes?
Nou vraag je me wat :P Zelf ben ik er ook nog niet aan uit :P
Wat ik zelf zou (willen) doen, is het volgende:
Mini PCI-E naar PCI-E kaart kopen met 3x antenne erop (zoiets als dit dus) en daar zou ik een Intel Ultimate N-6300 inpluggen.
Er zijn meerdere mensen die dit gedaan hebben en de performance die ze halen is ongelofelijk...
20 MB/s draadloos naar een NAS vind ik zeer proper. Kan wel niet direct de link terug vinden :(

En anders zou ik voor een TP-Link WDN4800 gaan, deze heeft een Atheros chipset.

Ik kies de 450Mbps kaarten omdat ik een Linksys E4200 heb, heeft natuurlijk geen nut als je maar 300 Mbps router hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De AR9380 zou icm een mini PCI-e naar PCIe kaart ook een goede optie kunnen zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 20-07-2012 11:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Snobbieh schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:53:
[...]

Nou vraag je me wat :P Zelf ben ik er ook nog niet aan uit :P
Wat ik zelf zou (willen) doen, is het volgende:
Mini PCI-E naar PCI-E kaart kopen met 3x antenne erop (zoiets als dit dus) en daar zou ik een Intel Ultimate N-6300 inpluggen.
Er zijn meerdere mensen die dit gedaan hebben en de performance die ze halen is ongelofelijk...
20 MB/s draadloos naar een NAS vind ik zeer proper. Kan wel niet direct de link terug vinden :(

En anders zou ik voor een TP-Link WDN4800 gaan, deze heeft een Atheros chipset.

Ik kies de 450Mbps kaarten omdat ik een Linksys E4200 heb, heeft natuurlijk geen nut als je maar 300 Mbps router hebt...
Maar hoe doe je dat dan met de antennes in een desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bekijk de link naar die mini PCIe-> PCIe kaart eens ;) Het mini PCIe kaartje plaats je op die kaart, verbind de kabeltjes en daarna gewoon standaard rp-sma antennes erop schroeven.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Kijk eens naar de links. Daar staan de antenne's erop. Moet je gewoon nog de antennes aansluiten, in je PC steken, en klaar is kees :)

(zoals Raven hierboven zegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Raven schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:16:
Bekijk de link naar die mini PCIe-> PCIe kaart eens ;) Het mini PCIe kaartje plaats je op die kaart, verbind de kabeltjes en daarna gewoon standaard rp-sma antennes erop schroeven.
Mijn fout. Zit op het werk en had maar vluchtig gekeken.
Maar bied 3 antennes dan geen meerwaarde met de ontvangst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

icecreamfarmer schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:19:
[...]

Mijn fout. Zit op het werk en had maar vluchtig gekeken.
Maar bied 3 antennes dan geen meerwaarde met de ontvangst ?
In princiepe kan het meerwaarde bieden. maar je als de techniek erachter ruk is kan het niet meer dan ruk worden. en is het gewoon eyecandy

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 20-07-2012 22:16 ]

Iperf

Pagina: 1