Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

'Portable' Laptop voor kantoorwerk met Ubuntu 12.04 OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe laptop voor mijn werk. Ik heb een aantal 'eisen' maar kom er in het huidig aanbod van laptops niet helemaal meer uit en vraag aan jullie wat adviezen.

Ik zal regelmatig met de laptop op reis moeten. Zowel in de trein als met het vliegtuig. Hierdoor is de accuduur van belang. Verder test ik nogal eens nieuw uitgekomen OS en binnen Virtualbox. Als OS gebruik ik Ubuntu (12.04)

samengevat mijn wensen:
- budget +/- 1000 euro (hier zit wel enige rek in maar liever niet omhoog)
- gewicht 2,2 kg max liefst minder
- Scherm resolutie zo hoog mogelijk, maar als het niet anders kan dan 1366x768
- Ik moet er Ubuntu op kunnen zetten
- Accuduur 5 uur(+)

Ik kwam zelf op deze Lenovo uit, maar heb zo mijn twijfels over de accuduur (35Wh klinkt niet heel overtuigend) en het geheugen, is dat uitbreidbaar?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Dan kun je beter kijken naar de Vaio S15 met een sheet battery... Daar red je wel ongeveer 8 uren mee
Dan heb je IPS Full HD en een gewicht van 1,95kg...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

De sony S13 en S15 zijn haast het enige wat aan je wensen voldoet. Alternatieven met minimaal 900p? Ik ken er geen. De keuze is vrij minimaal.

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:33:
De sony S13 en S15 zijn haast het enige wat aan je wensen voldoet. Alternatieven met minimaal 900p? Ik ken er geen. De keuze is vrij minimaal.
Laat ik voor de grap maar zeggen zodat onze rollen ook een keer omgedraaid zijn. :9

De Dell Vostro 13 is ook een leuke om naar te kijken als je erg weinig wilt uitgeven. Rond de 614 euro heb je al een redelijke apparaat (i5, 4GB RAM) met een fantastische accuduur. Je levert dan wel dik in op de resolutie en het schermkwaliteit... (768p)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

€ 614 op moment van spreken. (en volgens mij al een paar weken precies die prijs. In de sheet van mij staan tegenwoordig ook de zakelijke laptops)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik bij de S13 en S15 zelf het geheugen upgraden of zitten er geen SODIMM modules in?
(ik zie dat er een aanbieding is bij de S15 voor een upgrade naar 12GB geheugen voor 40 euro extra... )

Verder hoor en lees ik nogal wat horror verhalen over de service van Sony.
Het liefst zou ik er een pickup en return garantie bijnemen, maar is dat het bij Sony waard? Ik ben zelf niet te beroerd om ergens een schroevendraaier in te steken en met manual erbij lukt het me ook nog wel om een scherm of mobo te vervangen. (heb ervaring met Dell en HP hierin)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 23:56 ]

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:55:
Kan ik bij de S13 en S15 zelf het geheugen upgraden of zitten er geen SODIMM modules in?
(ik zie dat er een aanbieding is bij de S15 voor een upgrade naar 12GB geheugen voor 40 euro extra... )

Verder hoor en lees ik nogal wat horror verhalen over de service van Sony.
Het liefst zou ik er een pickup en return garantie bijnemen, maar is dat het bij Sony waard? Ik ben zelf niet te beroerd om ergens een schroevendraaier in te steken en met manual erbij lukt het me ook nog wel om een scherm of mobo te vervangen. (heb ervaring met Dell en HP hierin)
Kwaliteit Sony service = Kwaliteit Apple service... Oftewel: stront. :+

Anyway, de upgrades voor de hdd en ssd bij Sony belachelijk geprijsd... Niet doen, je kunt je RAM en HDD gewoon lekker zelf upgraden, 4GB Ram is al gesoldeerd op de moederbord van Sony en dat is van de 1333MHZ snelheid. (Niet 1600mhz)... Dus hou daar rekening mee (niet dat je ooit iets gaat merken van het snelheid verschil aangezien het zo een beetje de meest nutteloze spec ooit is).
De aanbieden van 12GB ram vind ik wel zijn geld waard. :)
Dan ben je ook nog eens goed bezig, want dan help je Sony van hun overvoorraad af. Vergeet niet te kijken naar de Onderwijs instelling shop van Sony, kun je nog lekker korting krijgen. Kun je helemaal onderin vinden bij Sony.nl

Succes alvast.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neig te gaan voor de S15. Deze heeft niet de verplichte graphics upgrade en een full HD scherm. Terwijl het gewicht toch rond de 2 kg zit.

De extra long life accu klinkt ook goed, maar wordt de laptop daar dan niet meteen veel zwaarder door?
Het _lijkt_ alsof die extra accu er onder geklikt wordt en als je je laptop meeneemt dat deze achter blijft. Klopt dat?

Verwijderd

De sheet batterij voegt aardig wat gewicht toe. Aldus anandtech 600 gram. Daarmee kan je wel behoorlijk lang werken op de accu..

Verwijderd

Topicstarter
Die sheet battery wordt hem dan niet. Ook al zit er een doordacht laadt en verbruik schema achter. Volgens Anandtech doet de 'gewone' batterij het 500minuten (in eco mode, die ik hoogstwaarschijnlijk voornamelijk zal gebruiken) Dat komt neer op 8 uur gebruik. Ruim voldoende voor mij.

Ik geloof dat ik er dan uit ben. Jammer dat de Lenovo zo'n kleine batterij heeft, anders had ik die echt nog overwogen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5722/45440.png

Kijk je niet naar de verkeerde balk?

Verwijderd

Topicstarter
oops.... 300 minuten.. maar dat is nog steeds 5 uur wat voor mij nog steeds (ruim) voldoende is.
Komt bij dat ik sowiso voor de i5 ga en niet voor de i7, (met minder verbruik?)

Verwijderd

Dat in de grafiek is sowieso een generatie terug. Maar ik denk dat de accuduur niet verbeterd is sindsdien. i5/i7 zou niets uit moeten maken omdat het aantal cores en cache hetzelfde is.
Pagina: 1