Toon posts:

Voeding trekt het niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb mijn AMD 955 3.2Ghz naar 4.1Ghz overgeklokt aan 1.47v, NB 2800mhz, Cpu-NB 1.125v en HT aan 2400mhz. Dit leek stabiel te werken de laatste weken. Heb het ook uitgebreid gestresstest zonder problemen

Maar nu blokkeerde mijn pc daarnet verschillende malen, dit is de handeling die ik uitvoerde en toen liep het fout:
1. Mijn vader streamde draadloos een 720p film vanuit mijn pc
2. Ik was Adobe Premiere aan het extracten
3. Ik bekeek zelf een 720p film op Youtube
4. en hier gaat het fout: ik klik via een Chrome extentie op: download youtube video.

Op het moment dat ik op download klikte blokkeerde de pc volledig, zag ik enkel donkergroene verticale strepen en was het geluid dat toen afspeelde vervormd.

Nu vermoed ik dat mijn Antec BP500u (500watt) het niet meer trekt maar is het niet zo als dat het geval is dat de pc gewoon uitvalt?

Voor de rest heb ik;
Corsair Force GT
16GB 1333Mhz
2x 1TB 7200RPM in software striped raid (op dit volume was ik Premiere aan het uitpakken)
2TB 5400RPM die toen in sleep zat
HD7870 met milde overclock; 1218 core voltage, 19+ power limit, 1075 core, 1275 memory
6x 140mm stille fans die elk 1,4watt verbruiken
8 poorts fancontroller
2x 120mm fans op de heatsink

Als ik bijvoorbeeld BF3 speel op Ultra settings en mijn vader checkt draadloos een film vanuit miijn pc dan zijn er geen problemen maar toch (denk ik) draait de pc op full vermogen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 20:37 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoe oud is die voeding? Last van bolle elco's? Resonerende toon bij inspanning?

Dat kunnen symptomen zijn van een verslechterende voeding.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
De voeding zelf is een jaartje oud nu. Heb ook de behuizing daarvan vroeger opengemaakt om de standaard fan te vervangen met een stil exemplaar. Tot nu toe niks van problemen gehad.

Wel merk ik laatste tijd dat er uit de pc en ik denk toch wel de GPU maar ik ben het niet zeker dat er een ultrasoon geluid uitkomt, ultrasoon, maar wel stil. Ik hoor het alleen maar als het hier in de omgeving muisstil is

De voeding zelf is dacht ik toch wel redelijk kwalitatief? Heeft dual rails volgens deze pagina

En, elco's geen idee wat dat is :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 20:47 ]

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-11 15:23

nimmer

hai :O

Ik vind 500 watt eerlijk gezegd niet echt veel voor de hardware die jij er in heb hangen. Zelfs zonder overlocks.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het zit nu praktisch op de grens, want als ik Furmark laat draaien dan valt de pc gewoon uit. Maar in dit geval blokkeert de pc en krijg ik zeer donkergroene verticale strepen. Ben er nu al een halfuurtje mee aan het werken zonder problemen maar ik doe nu gewoon wat browsing

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
als je weet dat het aan je voeding ligt waarom koop je dan niet gewoon een nieuwe?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon een vermoeden maar kan er mij iemand uitleggen hoe ik aan het geblokkeerd donkergroen beeld kom met haperend geluid? Valt de pc dan niet gewoon uit?

Verwijderd

Topicstarter
Het zal idd aan de voeding liggen... Uitvallen lijkt meest logisch maar volgens guru3D kunnen volgende problemen de oorzaak zijn van een slechte/niet genoeg watt van de psu

There are many good PSUs out there, please do have a look at our many PSU reviews as we have loads of recommended PSUs for you to check out in there. What would happen if your PSU can't cope with the load:

bad 3D performance
crashing games
spontaneous reset or imminent shutdown of the PC
freezing during gameplay
PSU overload can cause it to break down

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
is die overklok op je videokaart wel stabiel? freezes en restarts zijn aan je voeding te wijten ja, maar het hebben van vastlopers met artifacts onder gpu load vind ik wat anders.. haal die overklok er eens af en test alles op nieuw

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:17

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Eerste wat ik dacht... ati en hd content, volgens mij moet je het daar ergens zoeken, kun je 3d acceleratie voor filmpjes niet ergens uitschakelen en nog eens testen?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Als ik jou was zou ik gewoon kijken voor een sterkere voeding, *denkt aan 750 watt* heb er zelf ook een nodig, als ik mn gpu overclock restart ie gwn na een paar minuten en loopt dan in een crash loop

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 21:03
Een 750 watt voeding is zwaar overdreven voor zo'n systeem. De huidige voeding is sterk genoeg, tenzij ie defect is.
En dat jouw pc na een paar minuten restart en daarna in een crash loop terecht komt heeft niks met je voeding te maken. Dit betekend dat de overclock simpelweg onstabiel is.

OT:
Gebeurt dit ook als je overclock van de GPU af haalt? En hetzelfde geldt voor jouw CPU.

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
ik weet het niet hoor maar ik zou je overclock nog maar eens goed stesten met intelburntest zonder je cpu-nb overclock en dan een keer met overclock want ik heb voor die speeds wel 1,3v cpu-nb nodig :)

• ray-ban
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:10
Aan hand van de zaken die je beschrijft kunnen het verschillende dingen zijn...

1. Begin eens met de factory settings van de CPU & GPU .
2. Test met furmark & prime95 > valt de PC nu ook uit? Nee, dan is het een instabiele OC. Ja, ga dan verder.
3. Update alles naar de laatste firmware en software etc..
4. Test met furmark & prime95 > valt de PC nu nog uit? Zo ja, begin dan met het verwijderen van een aantal overbodige componenten zoals extra HD's, netwerk etc.. en ga door met testen.

• Clyde the Frog
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07 13:57
Als ik dit zo lees ben je idd een zwaardere voeding nodig. Waarschijnlijk ben je dan van je problemen af..
Pagina: 1