Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mercury 9.9 buitenboord zuigt geen benzine

Pagina: 1
Acties:

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb een sloepje met een 9.9 buitenboord motor. Sinds vorige week wil deze niet meer starten. Ik start hem electrisch, dan probeert de motor te starten maar dit lukt niet. Als ik handmatig benzine in de motor pomp met mijn gashandel dan slaat hij wel aan, maar begint vrij snel daarna te schokken en slaat af. Ik kon dit blijven herhalen maar goed, daar heb ik niet zoveel aan. Ook met de kap eraf, hand op filter bij carbarateur (denk dat dat het is) dan slaat hij aan maar stopt vrij snel.

Lijkt er eigenlijk op alsof er geen benzine in de motor wordt gezogen. Iemand enig idee?

http://www.bonuszoeken.nl

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 13:24

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Heb je het dopje van de tank wel open? Misschien zuigt 'ie vacuum?
(heb ik vroeger wel eens gehad, maar dan zou het pompen ook lastig moeten gaan)

Anders eens naar de keerringen kijken? En misschien even goed de leidingen nakijken? Vooral als hij heeft stilgestaan kan dat iets zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door Tjebakka op 19-07-2012 20:23 ]

If it aint fixed, it's broken.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Als hij wel start met een hand op het filter, dan zou ik als eerste de sproeiers schoonmaken, met name de stationairsproeier en de bijbehorende luchtkanaaltjes. Kun je makkelijk bij de vlotterbak?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 14:06
Misschien zuigt ie ergens valse lucht aan?

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bijzonder, luchtdopje van tank was open, dicht gedaan, nog steeds niet doorstarten. Na paar keer maar weer open gedraaid en direct starten. Dank voor de hulp in ieder geval.

http://www.bonuszoeken.nl