• Hyzo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06-2024
Hallo iedereen,

Mijn vorige videokaart werd nogal heet en is doorgebrand, nu was het ook wel een vrij hete en een al wat oude kaart (GeForce GT9800). Ik heb nu een nieuwe kaart, Sapphire Radeon HD 6850. Ik probeerde zoals in de instructie een case 3 te maken.
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/7568/faqcase3.gif

Hoe ik de PC geleverd heb gekregen is met een grote fan die vanaf de zijkant naar buiten blaast. En een kleinere (gok 120mm) fan die linksboven lucht naar binnen blaast.

Omdat mijn videokaart met een PCI kabel op mijn voeding gevestigd zit blokkeert deze kabel de grote fan. Dus ik heb twee kleine fans van elk 80mm rechtsonder en rechtsboven geplaatst en de fan linksboven omgedraaid om een situatie te creeeren zoals op de afbeelding hierboven. Echter mijn GPU wordt nu veel heter dan voorheen (42 graden) nu is die ongeveer 58 graden.

Iemand enige tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Hyzo op 19-07-2012 20:31 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
proberen voor en onder idd intake fans te plaatsen, en dan boven en boven-achter de outtake fans, evt. (als je zijpaneel het toe laat) fans in het zijpaneel als intake plaatsen(of als outtake kan ook, maakt weinig verschil.

Verwijderd

Als je kaart nu heter als voorheen wordt, zou ik het weer maken zoals het was :)

• Hyzo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06-2024
Nu weet ik niet zeker of ze de goede kant op blazen zal ze eens omdraaien