Beste tweakers,
Na het afronden van de middelbare school is mijn oude Pentium IV wel aan vervanging toe, vandaar dat ik ook aan het kijken ben naar een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral Photoshop, Dreamweaver en Flash. Ik gebruik de computer voornamelijk om websites te bouwen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord, muis, speakers en beeldscherm heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Verantwoording gekozen onderdelen:
Behuizing:
De PC moet klein zijn, hij staat namelijk in het zicht.
Processor:
Een snelle processor schijnt belangrijk te zijn bij het werken met Photoshop. Zodoende heb ik voor Intels Ivy Bridge 3570k gekozen. Ik ben niet van plan over te clocken.
Moederboard:
Ik vind het belangrijk minstens 4 usb 3.0 poorten te hebben. Verder scoorde dit mobo goed in de pricewatch.
Grafische kaart:
Gamen is voor mij niet belangrijk maar mocht ik ooit nog eens iets van een grafische toepassing willen starten is het misschien wel handig.
Werkgeheugen:
Ik denk dat 8GB toereikend is voor dat wat ik wil gaan doen. Verder scoort dit geheugen erg goed in de pricewatch.
Opslag:
De welbekende SSD van samsung heeft zich inmiddels wel bewezen. De Hitachi schijf scoort ook erg goed. 1 TB aan opslag moet volgens mij voldoende zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De pc moet stil, en niet te groot zijn. Het liefst iets in de vorm van een mITX e.d.
Is deze config toereikend voor wat ik wil, of sla ik compleet de plank mis?
Groeten!
Na het afronden van de middelbare school is mijn oude Pentium IV wel aan vervanging toe, vandaar dat ik ook aan het kijken ben naar een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral Photoshop, Dreamweaver en Flash. Ik gebruik de computer voornamelijk om websites te bouwen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord, muis, speakers en beeldscherm heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Hitachi Deskstar 7K1000.D HDS721010DLE630, 1TB | € 81,30 | € 81,30 |
| 1 | Silverstone SST-ML03B | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Arctic Cooling Fusion 550R | € 49,70 | € 49,70 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 91,50 | € 91,50 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,80 | € 46,80 |
| 1 | MSI R6670-MD1GD5 | € 92,59 | € 92,59 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77M-D3H | € 87,95 | € 87,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 715,84 | |
Verantwoording gekozen onderdelen:
Behuizing:
De PC moet klein zijn, hij staat namelijk in het zicht.
Processor:
Een snelle processor schijnt belangrijk te zijn bij het werken met Photoshop. Zodoende heb ik voor Intels Ivy Bridge 3570k gekozen. Ik ben niet van plan over te clocken.
Moederboard:
Ik vind het belangrijk minstens 4 usb 3.0 poorten te hebben. Verder scoorde dit mobo goed in de pricewatch.
Grafische kaart:
Gamen is voor mij niet belangrijk maar mocht ik ooit nog eens iets van een grafische toepassing willen starten is het misschien wel handig.
Werkgeheugen:
Ik denk dat 8GB toereikend is voor dat wat ik wil gaan doen. Verder scoort dit geheugen erg goed in de pricewatch.
Opslag:
De welbekende SSD van samsung heeft zich inmiddels wel bewezen. De Hitachi schijf scoort ook erg goed. 1 TB aan opslag moet volgens mij voldoende zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De pc moet stil, en niet te groot zijn. Het liefst iets in de vorm van een mITX e.d.
Is deze config toereikend voor wat ik wil, of sla ik compleet de plank mis?
Groeten!