Toon posts:

Koelblok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k ik heb besloten waterkoeling te gaan insyalleren maar wil het zelf fabriceren. ik wilde eigenlijk eerst proberen mijn geforce2mx water te koelen daarbij kan ik makkelijk aan onderdelen komen alleen het koelblok is nog een probleempje (ik ga geen 120,- uitgeven aan zo'n ding) hoe kan ik deze het beste maken?? heeft iemand al een keer zoiets gemaakt zoja reply plz.
en dan nog een vraag voor deze waterkoeling (voor videokaart) heb ik dan een radiator nodig eb zelf d8 ik het reservoir niet te groot te maken kan dit???
ja ik heb al op search gekeken maar staat niet veel bruikbaars plz help deze (beginnende OC'er)
hey alvast bedankt m8's jullie zijn 8-)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

www.waterkoeling.nl

En zoek ff, ja? oké! :P

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik heb al veel sites bekeken en zie daar strakke videokaart koelblokken maar mijn vraag is of iemand al een keer zoiets gemaakt heeft en hoe dat beste te doen
ja, ok :P

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
gewoon met een ijzer vrees dan vrezen :)dan met schroeven/lijm/weet ik veel wat:? aan elkaar maken :)

Audi A8 W12 6.0

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Vrezen is met een f hoor ;)

'Als in frees niet vader!'

"Ja, maar die tafelpoot moet toch af mien jong"

Zou een beetje jammer zijn als hij bang moet worden van een blokje ijzer toch :+

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Neem een 486 of P5 koelblokje en lijm 'm dicht (plaatjes alu op de zijkant). Lijm daarna 2 M2 nylon boutjes op het aluminium van het koelblokje, zodanig dat ze precies in de gaatjes passen waar je huidige koeler inzit. Aan de onderkant van de kaart de moertjes, en klaar ben je.

Zoiets ben ik in ieder geval ooit van plan.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
vroem --> was dat Herman F. ?

Verwijderd

Topicstarter
en als ik het maak voor videokaart is een radiator nog steeds verplicht of volstaat een resorvoir als koeling voor water :?

Verwijderd

Reservoir slaat alleen warmte op. Dus langzaamaan word het toch warmer, dat water.

Je zult dus of een groot reservoir moeten gebruiken dat niet noemenswaardig opwarmt gedurende de tijd dat jij computert, of een radiator moeten gebruiken.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op dinsdag 27 maart 2001 18:43 schreef VROEM! het volgende:
Vrezen is met een f hoor ;)

'Als in frees niet vader!'

"Ja, maar die tafelpoot moet toch af mien jong"

Zou een beetje jammer zijn als hij bang moet worden van een blokje ijzer toch :+
ohja nu je het zegt

naja wist ik niet :(

Audi A8 W12 6.0

Pagina: 1