deleted
[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 14:44 ]
Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie
🠕 This side up
Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie
Carpe Diem
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het kraakt zowel bij de speakers als m'n headset.gulie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:21:
Ik zou ook even kijken naar je instellingen dan, mogelijk dat je een verkeerder setting hebt staan of dat hij vind dat je een andere speaker set-up hebt.
Ook even kijken of als je een gewone koptelefoon hebt met een plug die aansluiten in plaats van je speakers en kijken of het dan ook kraakt.
Ik heb het zojuist even getest en dat lijkt er geen invloed op te hebben.muppet99 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:23:
toevallig een relatie met je scrollwieltje van je muis? dus bij scrollen hoor je het beter?
Moederbord: Gigabyte GA-MA790X-UD4SinergyX schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:23:
Heb je ook de juiste moederbord drivers geinstalleerd? De standaard Windows drivers willen soms nog wel moeilijk doen met een geluidskaart. Athans, mijn X-Fi Xtreme deed ook altijd moeilijk als ik de officiele drivers nog niet hand geinstalleerd.
Als 'k m'n headset gebruik kraakt het ookthorgal21 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:23:
kabelbreukje?
🠕 This side up
Hoe?Koenvh.nl schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:52:
HDD misschien?
Dat lijkt me iets wat krakende geluiden kan maken, en een van de weinige onderdelen met bewegende onderdelen.
🠕 This side up
Het gekraak komt uit de geluidsuitvoer, niet vanuit een onderdeelKoenvh.nl schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:12:
[...]
Dat lijkt me iets wat krakende geluiden kan maken, en een van de weinige onderdelen met bewegende onderdelen.
TOGAF, ArchiMate, DEMO, ITILF, VCE, MCSE, CCA, CCAA, CCEE, CCIA
Zojuist geprobeerd, maar helaasOberon schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:50:
Probeer eens je Windows Audio Service te herstarten...
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 02:56 . Reden: Tiepvaudtju ]
Verwijderd
Stroom en signaalkabels nooit naast elkaar leggen, kruisen mag wel (inductie) - ventilators en waterkoeling zijn ook mechanisch.Koenvh.nl schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:12:
[...]
Dit lijkt mij dus ook de oorzaak. Gaat het kraken zodra er disk-activity is??Koenvh.nl schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:52:
HDD misschien?
Is afhankelijk van het soort voedings-kabels en soort signaal-kabels. In sommige gevallen kan het prima, en in andere gevallen kan je er hoopjes problemen uit krijgen. Als je niet weet wat je aan het doen bent, dan altijd gescheiden houden.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 03:10:
[...]
Stroom en signaalkabels nooit naast elkaar leggen, kruisen mag wel (inductie) - ventilators en waterkoeling zijn ook mechanisch.
Soms wel ja, ma vooral bij bv. nieuwe pagina's te laden in de browser (cpu?) ...kroegtijger schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:18:
[...]
Dit lijkt mij dus ook de oorzaak. Gaat het kraken zodra er disk-activity is??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 16:48 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:15:
[...]
Soms wel ja, ma vooral bij bv. nieuwe pagina's te laden in de browser (cpu?) ...
Lijkt wel een interrupt-probleem dan... Geen dubbele IRQ's? Controleer even de settings in 't biosVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:47:
Alle onderdelen zijn eruit gehaald en vervolgens er weer ingestoken, maar over elektriciteit of verbindingen weet 'k niet zo heel veel.
Ik denk niet dat het probleem bij de drivers ligt. Ik krijg hetzelfde probleem zonder drivers geïnstalleerd te hebben op zowel de geluidskaart als de onboard audio.
[ Voor 46% gewijzigd door kroegtijger op 24-07-2012 17:21 ]
Net getest, zelfde probleemJheroun schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:50:
Hmm, dan zou het ook een storing van buitenaf kunnen zijn. Als eens geprobeerd met alle andere apparaten (en lampen) in die ruimte uit?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 18:09 ]
Hoe kan ik dit juist nakijken?kroegtijger schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:19:
[...]
Is afhankelijk van het soort voedings-kabels en soort signaal-kabels. In sommige gevallen kan het prima, en in andere gevallen kan je er hoopjes problemen uit krijgen. Als je niet weet wat je aan het doen bent, dan altijd gescheiden houden.
Say whut?kroegtijger schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:21:
[...]
[...]
Lijkt wel een interrupt-probleem dan... Geen dubbele IRQ's? Controleer even de settings in 't bios
Het probleem doet zich voor zowel bij de speakers als m'n headset.MicGlou schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:08:
Als beide X-Fi en de chip op het mobo hetzelfde probleem geven... dan kan je eigenlijk wel uitsluiten dat het een driver probleem is... met die conclusie hoef je het daar echt niet meer te zoeken.
Het zou uiteraard zo maar kunnen dat de speakers, of beter gezegd de kabel daarvan misschien een beetje defect is... maar wat ook zou kunnen is opbouw van statische spanning in de kast wat allerlei gekheid ten gevolg kan hebben... zoals het kraken van het geluid bij een hoge belasting van de hdd, of slecht functionerende usb-poorten.
Haal de pc is helemaal van de spanning af dmv stekker uit de voeding en ontlaad deze daarna, powerknop even een paar seconden vasthouden en de kast even aanraken op metaal zodat deze kan ontladen... is het geluid dan wel weer goed, of iig eventjes?
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 18:59 ]
Door te zorgen dat je spanning en signaal niet naast elkaar legt, en (ideale omstandigheden) in gescheiden metalen goten ligt. Maar het zal zeer waarschijnlijk je probleem niet verhelpen.
Wikipedia: Interrupt[...]
Say whut?
Oslik blyat! Oslik!
In de bios staat bij de IRQ van zowel pci1 als pci2 "auto".kroegtijger schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:27:
[...]
Door te zorgen dat je spanning en signaal niet naast elkaar legt, en (ideale omstandigheden) in gescheiden metalen goten ligt. Maar het zal zeer waarschijnlijk je probleem niet verhelpen.
[...]
Wikipedia: Interrupt
Je kunt in het bios je IRQ voor je soundcard waarschijnlijk wel aanpassen.
Lees anders ook even dit draadje; mensen met hetzelfde probleem:
http://answers.microsoft....c6-41f2-9226-38515db7cfe9
Het probleem doet zich ook voor bij de onboard audioBeowulf65 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:51:
Krakend audiogeluid associëer ik meestal met oversturing door of te hard te zetten of omdat de versterker te weinig stroom krijgt. Het feit dat je het krakende geluid zowel met boxen als headset krijgt doet mij vermoeden dat er iets mis met de geluidskaart. Je kan de geluidskaart even in een andere PC zetten om te kijken of ook daar het probleem optreedt. Als die het dan wel goed doet dan is er iets mis met je, software installatie, MOBO of de insteekslot waar je hem in hebt zitten. Doet die het niet goed of hetzelfde dan weet je dat het defect is en hoef je niet verder te kijken en moet je een nieuwe kopen.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 12:18 ]
softwareprobleem dus OH > AH > CSA
Wise enough to play the fool
Auto is in principe prima, maar je kan eens handmatig een IRQ gaan toewijzen. Zou niet per sé nodig moeten zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:12:
[...]
In de bios staat bij de IRQ van zowel pci1 als pci2 "auto".
Moet ik deze een vaste waarde toepassen?
Dus met de 'nieuwe' voeding van 700W zou alles prima moeten werken?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq