Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Krakend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deleted

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 14:44 ]

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
All Drivers goed geïnstalleerd, en mogelijk anders een iets oudere driver van je geluidskaart gebruiken.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 15:08

Koenvh

Hier tekenen: ______

Driver's e.d. geïnstalleerd?

🠕 This side up

Verwijderd

Topicstarter
Drivers reeds opnieuw geïnstalleerd, ook zonder te updaten, zonder resultaat...

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11 18:29

thorgal21

Forum Noob

Hmm, is het ook bij zwaardere load? Want anders kan het gewoon een draadje zijn die tegen een fan aantikt, en als je muziek en alles tegelijk gaat luisteren gaan je fans ook harder draaien en hoor je het beter, of is het niet dat soort gekraak?

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik zou ook even kijken naar je instellingen dan, mogelijk dat je een verkeerder setting hebt staan of dat hij vind dat je een andere speaker set-up hebt.

Ook even kijken of als je een gewone koptelefoon hebt met een plug die aansluiten in plaats van je speakers en kijken of het dan ook kraakt.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Verwijderd

Topicstarter
Nee het gekraak komt rechtstreeks uit de speakers, jammer genoeg :)

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11 18:29

thorgal21

Forum Noob

kabelbreukje?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
toevallig een relatie met je scrollwieltje van je muis? dus bij scrollen hoor je het beter?

Carpe Diem

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je ook de juiste moederbord drivers geinstalleerd? De standaard Windows drivers willen soms nog wel moeilijk doen met een geluidskaart. Athans, mijn X-Fi Xtreme deed ook altijd moeilijk als ik de officiele drivers nog niet hand geinstalleerd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
gulie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:21:
Ik zou ook even kijken naar je instellingen dan, mogelijk dat je een verkeerder setting hebt staan of dat hij vind dat je een andere speaker set-up hebt.

Ook even kijken of als je een gewone koptelefoon hebt met een plug die aansluiten in plaats van je speakers en kijken of het dan ook kraakt.
Het kraakt zowel bij de speakers als m'n headset.

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:23:
toevallig een relatie met je scrollwieltje van je muis? dus bij scrollen hoor je het beter?
Ik heb het zojuist even getest en dat lijkt er geen invloed op te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:23:
Heb je ook de juiste moederbord drivers geinstalleerd? De standaard Windows drivers willen soms nog wel moeilijk doen met een geluidskaart. Athans, mijn X-Fi Xtreme deed ook altijd moeilijk als ik de officiele drivers nog niet hand geinstalleerd.
Moederbord: Gigabyte GA-MA790X-UD4
Hiervan zijn de drivers van Gigabyte zelf geïnstalleerd, dus dit zou dan toch in orde moeten zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Als 'k m'n headset gebruik kraakt het ook ;(

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
Probeer even van mode te veranderen, dus bijvoorbeeld van Entertainment naar Game mode en weer terug, als je de Mode Switcher geïnstalleerd hebt staan. Ik heb vergelijkbare problemen gehad bij mijn X-Fi kaarten, en van mode veranderen lijkt het bijna altijd op te lossen.

OFFTOPIC: Je hoeft niet vier keer achter elkaar te posten, er bestaat een edit-knop (en knippen/plakken). ;)

Verwijderd

Topicstarter
Haha oké :D

Ook bij het onboard geluid van Realtek doet het probleem zich voor, dus volgens mij ligt het probleem niet bij de geluidskaart zelf...

• Koenvh

Koenvh

HDD misschien?

🠕 This side up

• Koenvh

Koenvh

Dat lijkt me iets wat krakende geluiden kan maken, en een van de weinige onderdelen met bewegende onderdelen.

🠕 This side up

Verwijderd

Topicstarter
Koenvh.nl schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:12:
[...]

Dat lijkt me iets wat krakende geluiden kan maken, en een van de weinige onderdelen met bewegende onderdelen.
Het gekraak komt uit de geluidsuitvoer, niet vanuit een onderdeel :P

• Oberon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-11 01:03

Oberon

Maan, koning, taal & ik!

Probeer eens je Windows Audio Service te herstarten...

TOGAF, ArchiMate, DEMO, ITILF, VCE, MCSE, CCA, CCAA, CCEE, CCIA

Verwijderd

Topicstarter
Oberon schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:50:
Probeer eens je Windows Audio Service te herstarten...
Zojuist geprobeerd, maar helaas 8)7

Verwijderd

Is je pc aangesloten op een geaard stopcontact? Kan helpen. Hoe oud/zwaar is je voeding? Heb je recent ook iets aan je hardware veranderd?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 02:56 . Reden: Tiepvaudtju ]

Verwijderd

Koenvh.nl schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:12:
[...]

Stroom en signaalkabels nooit naast elkaar leggen, kruisen mag wel (inductie) - ventilators en waterkoeling zijn ook mechanisch.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21
Dit lijkt mij dus ook de oorzaak. Gaat het kraken zodra er disk-activity is??

iRacing Profiel

• kroegtijger
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 03:10:
[...]

Stroom en signaalkabels nooit naast elkaar leggen, kruisen mag wel (inductie) - ventilators en waterkoeling zijn ook mechanisch.
Is afhankelijk van het soort voedings-kabels en soort signaal-kabels. In sommige gevallen kan het prima, en in andere gevallen kan je er hoopjes problemen uit krijgen. Als je niet weet wat je aan het doen bent, dan altijd gescheiden houden.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is inderdaad nog niet zo lang geleden vervangen.
Voeding: Cooler Master Silent Pro 700W

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:18:
[...]

Dit lijkt mij dus ook de oorzaak. Gaat het kraken zodra er disk-activity is??
Soms wel ja, ma vooral bij bv. nieuwe pagina's te laden in de browser (cpu?) ...

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heb je wellicht bij die herinstall ook dingen aan stekkers oid veranderd? Zou je eens na kunnen lopen, hoewel het niet klinkt als een aardingsprobleem (da's meestal een veel prominenter gebrom/ruis).

Ik vermoed overigens een driver probleem. Ik heb soms ook van dat gekraak, bij mij is het altijd weg als ik mijn audiointerface dan herstart of de usb kabel en even uithaal en weer in doe (ik heb een externe interface). Als het hele driverstuk voor die interface opnieuw geladen is is het weg.

Verwijderd

Topicstarter
Alle onderdelen zijn eruit gehaald en vervolgens er weer ingestoken, maar over elektriciteit of verbindingen weet 'k niet zo heel veel.

Ik denk niet dat het probleem bij de drivers ligt. Ik krijg hetzelfde probleem zonder drivers geïnstalleerd te hebben op zowel de geluidskaart als de onboard audio.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 16:48 ]

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hmm, dan zou het ook een storing van buitenaf kunnen zijn. Als eens geprobeerd met alle andere apparaten (en lampen) in die ruimte uit?

• kroegtijger
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:15:
[...]

Soms wel ja, ma vooral bij bv. nieuwe pagina's te laden in de browser (cpu?) ...
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:47:
Alle onderdelen zijn eruit gehaald en vervolgens er weer ingestoken, maar over elektriciteit of verbindingen weet 'k niet zo heel veel.

Ik denk niet dat het probleem bij de drivers ligt. Ik krijg hetzelfde probleem zonder drivers geïnstalleerd te hebben op zowel de geluidskaart als de onboard audio.
Lijkt wel een interrupt-probleem dan... Geen dubbele IRQ's? Controleer even de settings in 't bios

[ Voor 46% gewijzigd door kroegtijger op 24-07-2012 17:21 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Jheroun schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:50:
Hmm, dan zou het ook een storing van buitenaf kunnen zijn. Als eens geprobeerd met alle andere apparaten (en lampen) in die ruimte uit?
Net getest, zelfde probleem :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 18:09 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:12
Als beide X-Fi en de chip op het mobo hetzelfde probleem geven... dan kan je eigenlijk wel uitsluiten dat het een driver probleem is... met die conclusie hoef je het daar echt niet meer te zoeken.

Het zou uiteraard zo maar kunnen dat de speakers, of beter gezegd de kabel daarvan misschien een beetje defect is... maar wat ook zou kunnen is opbouw van statische spanning in de kast wat allerlei gekheid ten gevolg kan hebben... zoals het kraken van het geluid bij een hoge belasting van de hdd, of slecht functionerende usb-poorten.

Haal de pc is helemaal van de spanning af dmv stekker uit de voeding en ontlaad deze daarna, powerknop even een paar seconden vasthouden en de kast even aanraken op metaal zodat deze kan ontladen... is het geluid dan wel weer goed, of iig eventjes?

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:19:
[...]

Is afhankelijk van het soort voedings-kabels en soort signaal-kabels. In sommige gevallen kan het prima, en in andere gevallen kan je er hoopjes problemen uit krijgen. Als je niet weet wat je aan het doen bent, dan altijd gescheiden houden.
Hoe kan ik dit juist nakijken?
kroegtijger schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:21:
[...]

[...]

Lijkt wel een interrupt-probleem dan... Geen dubbele IRQ's? Controleer even de settings in 't bios
Say whut? :p
MicGlou schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:08:
Als beide X-Fi en de chip op het mobo hetzelfde probleem geven... dan kan je eigenlijk wel uitsluiten dat het een driver probleem is... met die conclusie hoef je het daar echt niet meer te zoeken.

Het zou uiteraard zo maar kunnen dat de speakers, of beter gezegd de kabel daarvan misschien een beetje defect is... maar wat ook zou kunnen is opbouw van statische spanning in de kast wat allerlei gekheid ten gevolg kan hebben... zoals het kraken van het geluid bij een hoge belasting van de hdd, of slecht functionerende usb-poorten.

Haal de pc is helemaal van de spanning af dmv stekker uit de voeding en ontlaad deze daarna, powerknop even een paar seconden vasthouden en de kast even aanraken op metaal zodat deze kan ontladen... is het geluid dan wel weer goed, of iig eventjes?
Het probleem doet zich voor zowel bij de speakers als m'n headset.
Ik heb de pc net een tiental minuutjes van de stroom gehaald. Vervolgens heb ik deze opnieuw gestart en het metaal overal wat aangeraakt, maar ik merk geen verschil...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 18:59 ]

• kroegtijger
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:40:
[...]

Hoe kan ik dit juist nakijken?
Door te zorgen dat je spanning en signaal niet naast elkaar legt, en (ideale omstandigheden) in gescheiden metalen goten ligt. Maar het zal zeer waarschijnlijk je probleem niet verhelpen.
[...]

Say whut? :p
Wikipedia: Interrupt

Je kunt in het bios je IRQ voor je soundcard waarschijnlijk wel aanpassen.
Lees anders ook even dit draadje; mensen met hetzelfde probleem:
http://answers.microsoft....c6-41f2-9226-38515db7cfe9

iRacing Profiel

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Krakend audiogeluid associëer ik meestal met oversturing door of te hard te zetten of omdat de versterker te weinig stroom krijgt. Het feit dat je het krakende geluid zowel met boxen als headset krijgt doet mij vermoeden dat er iets mis met de geluidskaart. Je kan de geluidskaart even in een andere PC zetten om te kijken of ook daar het probleem optreedt. Als die het dan wel goed doet dan is er iets mis met je, software installatie, MOBO of de insteekslot waar je hem in hebt zitten. Doet die het niet goed of hetzelfde dan weet je dat het defect is en hoef je niet verder te kijken en moet je een nieuwe kopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor hardwarezaken die nergens anders op GoT besproken worden. Zaken die wel ergens anders thuishoren worden daar besproken en niet hier. Audiodevices horen dus in Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:27:
[...]

Door te zorgen dat je spanning en signaal niet naast elkaar legt, en (ideale omstandigheden) in gescheiden metalen goten ligt. Maar het zal zeer waarschijnlijk je probleem niet verhelpen.

[...]

Wikipedia: Interrupt

Je kunt in het bios je IRQ voor je soundcard waarschijnlijk wel aanpassen.
Lees anders ook even dit draadje; mensen met hetzelfde probleem:
http://answers.microsoft....c6-41f2-9226-38515db7cfe9
In de bios staat bij de IRQ van zowel pci1 als pci2 "auto".
Moet ik deze een vaste waarde toepassen?

Dus met de 'nieuwe' voeding van 700W zou alles prima moeten werken?
Beowulf65 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:51:
Krakend audiogeluid associëer ik meestal met oversturing door of te hard te zetten of omdat de versterker te weinig stroom krijgt. Het feit dat je het krakende geluid zowel met boxen als headset krijgt doet mij vermoeden dat er iets mis met de geluidskaart. Je kan de geluidskaart even in een andere PC zetten om te kijken of ook daar het probleem optreedt. Als die het dan wel goed doet dan is er iets mis met je, software installatie, MOBO of de insteekslot waar je hem in hebt zitten. Doet die het niet goed of hetzelfde dan weet je dat het defect is en hoef je niet verder te kijken en moet je een nieuwe kopen.
Het probleem doet zich ook voor bij de onboard audio :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 12:18 ]

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Is er nog verschil tussen jack of optisch bijvoorbeeld? Kraakt het allebei?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

softwareprobleem dus OH > AH > CSA

Wise enough to play the fool

• kroegtijger
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:12:
[...]

In de bios staat bij de IRQ van zowel pci1 als pci2 "auto".
Moet ik deze een vaste waarde toepassen?

Dus met de 'nieuwe' voeding van 700W zou alles prima moeten werken?
Auto is in principe prima, maar je kan eens handmatig een IRQ gaan toewijzen. Zou niet per sé nodig moeten zijn.

Had je al gemeten of je wel een goede aarding hebt? En inderdaad ook de vraag of je 't probleem met de SPDIF output ook hebt, of alleen met analoge output.

iRacing Profiel

Pagina: 1