Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12-2020

Drumstel

Dat is mijn Motto!!!!

Topicstarter
Goede middag,

Voor een van mijn werkgevers ben ik bezig met een project waarbij zijn camera systeem, betaande uit een zes tal camera's van het type Aviligon 5 Mp HD Dromes. Aangesloten moeten worden op een een server op externe locatie. Hierbij heeft het huis waar de camera's hangen een glasvezel verbinding van 100/100. Per camera heb ik het zo ingesteld dat er effectief 3,3 mbps bij de server aankomt. Momenteel in testfase maar twee cameras opgehangen aangezien de geleverder Fritzbox 7390 crasht zodra ik een derde camera toevoeg aan het systeem. Iets wat ik eigenlijk erg vreemd vind aangezien het hier om een 100/100 verbinding gaat en er maar theoretisch 9,9 gebruikt word. Ik vermoed dat de bewuste modem de hoeveelheid connecties tegelijk niet aan kan. Dus heb ik groen licht om opzoek te gaan naar een alternatieve modem, nu is enkel mijn vraag welke modem is hier nu het best geschikt voor.

De modem moet zowel 6 x 3,3 mbps aan kunnen plus een inkomende continu VPN verbinding naar de server. Ik ben alvast degene die kan helpen enorm dankbaar, het verschil tussen een Vigor, Cisco of Netgear zijn zo enorm dat ik door de hoge bomen het bos niet meer kan onderscheiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
lolwut.....

Je gebruikt een fritzbox (is een adsl modem) op je glasvezel? Die snap ik niet helemaal.

Nevermind that. ik zou eens kijken naar een goede router, welke je vervolgens aansluit op je glasvezel modem. Gezien het feit dat je een continue VPn wil hebben, blijven er niet al te veel routers meer over. Aangezien je router tevens als VPN eindpunt moet gaan dienen in deze situatie.

Let op er zijn ook huis tuin en keuken routers die prolongeren dat ze vpn geschikt zijn, maar deze kunnen alleen VPN passthrough verzorgen, dus fungeren niet als eindpunt.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat voor doos staat er nu aan de andere kant? Als je een site to site VPN wilt is het vaak wel zo makkelijk om tenminste bij hetzelfde merk te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinds wanneer kan die Fritzbox geen upload van 10 MB/s aan?

Wat gebeurt er als je een flink bestand upload, crashed je modem dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het over een 100/100 glasvezel verbinding. Dat houdt _denk ik_ in dat je al een MoDem voor je verbinding hebt. Dan zou je aan een router voldoende hebben voor het afhandelen van je VPN's

Je zou in plaats van een dedicated 'kastje' van Draytek, Cisco of Netgear ook kunnen kiezen voor een Gateway appliance zoals pFsense, Zeroshell, of iets uitgebreider: Zentyal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06
Ik zou inderdaad meteen voor een pfsense appliance gaan. Kan eventueel ook meteen een VPN/IPSEC tunel maken naar de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29
Normaal gesproken wordt het modem geleverd door je ISP.
Als je ISP dus geen modem aflevert die dergelijke data-traffic aan kan, dan zou ik die daarop aanspreken in plaats van op zoek te gaan naar iets anders. Het is immers hun pakkie aan lijkt me.

Als het om een firewall gaat waarmee je dus ook kan gaan routeren en je VPN-tunnels op kan zetten, dan zou ik toch wel naar de gerenomeerdere merken gaan kijken als Cisco, Fortigate en Juniper. Die hebben devices die dit in principe zonder problemen kunnen afhandelen. Ze kosten wel wat, maar voor bedrijfszekere oplossingen is het imho het geld meer dan waard :Y

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 08:48
Niet om vervelend te doen, maar de verbinding is dus 100Mbit/s / 100 Mbit/s.

Je stream is dan per camera 3.3 Mbit/s? Of 3.3 MByte/s? Dat maakt nogal namelijk.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstel

Drumstel

Dat is mijn Motto!!!!

Topicstarter
Even als reactie op sommige posts die ik las:

1) De fritzbox is geleverd door de ISP, (Xs4All), gratis en dus niet door onze keuze

2) Aan de andere kant (waar nu de server ligt) staat een Cisco router waar we niet zelf het beheer over hebben, er komt een separate glasvezel verbinding deticated voor deze werkzaamheden. Ook op 100 / 100

3) De fritzbox zou het in principe inderdaad moeten aankunnen, daarom begreep ik in eerste instantie al niet waarom hij steeds crashte, nieuwe firmware en dergelijke hebben niet geholpen.

4) De geleverde snelheid is 100 mbit / 100 mbit en de camera's (2) zijn momenteel aan het filmen met effectief 8.525 kb/s.

Misschien dat men aan deze info meer hebt, de al reeds gesuggereerde modems worden bekeken. Thnx daarvoor alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Voor xs4all heb je inderdaad de fritzbox nodig maar alleen als je router geen PPPoa ondersteund.
Paar weken geleden een soort gelijke configuratie ingesteld, fritzbox modem ervoor (nieuwste firmare) en een zyxell USG 50 erachter (Deze ondersteund geen PPPoa). Hebben tot nu toe geen enkel probleem met de fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstel

Drumstel

Dat is mijn Motto!!!!

Topicstarter
marc181982 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:56:
Voor xs4all heb je inderdaad de fritzbox nodig maar alleen als je router geen PPPoa ondersteund.
Paar weken geleden een soort gelijke configuratie ingesteld, fritzbox modem ervoor (nieuwste firmare) en een zyxell USG 50 erachter (Deze ondersteund geen PPPoa). Hebben tot nu toe geen enkel probleem met de fritzbox.
Zal de zyxel lijn zeker bijbetrekken, veel ervaring mee en werkt goed en degelijk.....thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Fritzbox is consumentenspul.

Maar elke professionele branch office router die je vindt moet dit prima aankunnen. Juniper, Cisco, etc.

PPPoA is niet van toepassing aangezien je lijn niet op ATM gebaseerd is, zoals ADSL dat wel is. Je router moet PPPoE lullen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29
CyBeR schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:44:
Fritzbox is consumentenspul.

Maar elke professionele branch office router die je vindt moet dit prima aankunnen. Juniper, Cisco, etc.

PPPoA is niet van toepassing aangezien je lijn niet op ATM gebaseerd is, zoals ADSL dat wel is. Je router moet PPPoE lullen.
Dit dus... Maar eigenlijk zou ik er zelf niet eens mee aan de gang gaan maar het probleem bij XS4ALL neer leggen. Je betaald er immers voor, dus laat ze het maar regelen. Als de geleverde Fritzbox niet volstaat, dan moeten ze maar wat anders gaan aanbieden lijkt me.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstel

Drumstel

Dat is mijn Motto!!!!

Topicstarter
kroegtijger schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:01:
[...]

Dit dus... Maar eigenlijk zou ik er zelf niet eens mee aan de gang gaan maar het probleem bij XS4ALL neer leggen. Je betaald er immers voor, dus laat ze het maar regelen. Als de geleverde Fritzbox niet volstaat, dan moeten ze maar wat anders gaan aanbieden lijkt me.
Heb je zeker een punt, probleem is alleen dat uit ervaring men dan van alles wil testen, pas als laatst een modem vervangen, dat de tweede modem meestal dan ook "Consumentenspul" is. En trouwens de persoon in kwestie die het graag wil kiest ook liever voor een professionele oplossing. Dan weet hij gelijk (wat ook niet direct aan te nemen is natuurlijk) dat hij iets goeds in handen heeft en dat het werken moet zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja. Daarom gewoon niet moeilijk doen met die fritzbox, want XS4ALL gaat je toch nooit iets anders leveren, maar gewoon een fatsoenlijke router regelen. Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Juniper SRX die ik thuis heb (ahuh) en op kantoor heb ik aan een KPN glaslijn een Cisco 1811 die ook prima z'n werk doet. (Maar ik geloof dat 100mbps wellicht nét teveel is voor dat ding, dus check dat; mijn lijn daar is 50mbps.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhofstra
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 15:41
Aangezien het om een ethernet verbinding gaat zou je ook kunnen kijken naar een Cisco ASA. De 5505 (unlimited of SecurityPlus versie) zou voor 100Mbit al voldoende kunnen zijn, als je voldoende budget hebt is een 5510 echter mooier (wel 19" en veel lawaai ivm fans), zie http://www.cisco.com/en/U...od_models_comparison.html . PPPoE is geen probleem voor een ASA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:32:
Je zou in plaats van een dedicated 'kastje' van Draytek, Cisco of Netgear ook kunnen kiezen voor een Gateway appliance zoals pFsense, Zeroshell, of iets uitgebreider: Zentyal
Eens! Een low-budget systeempje met 2 cores en voldoende ram draait pfSense al zeer vlot. Kan eventueel ook prima gevirtualiseerd worden, met als voordeel dat de ping-tijd van alle op dezelfde fysieke bak draaiende servers sterk afneemt (kan in sommige gevallen een pré zijn).

Ook is het relatief gemakkelijk te beheren, je hoeft geen console commando's te gebruiken etc., er zit een duidelijke webinterface bij.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mhofstra schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:34:
Aangezien het om een ethernet verbinding gaat zou je ook kunnen kijken naar een Cisco ASA. De 5505 (unlimited of SecurityPlus versie) zou voor 100Mbit al voldoende kunnen zijn, als je voldoende budget hebt is een 5510 echter mooier (wel 19" en veel lawaai ivm fans), zie http://www.cisco.com/en/U...od_models_comparison.html . PPPoE is geen probleem voor een ASA.
Er is ook een 19 inch rackmount voor de ASA5505. ( ASA5505-RACK-MNT= )
Staat een beetje lullig, zo'n kleine unit in een 19 inch rack, maar het kan prima.

Performance van de ASA5510 is beter en je hebt wat meer mogelijkheden wat betreft antivirus en IPS modules.
De oude ASA serie is inmiddels opgevolgd door de ASA5500X serie, waarbij de ASA5512X het instapmodel is.
Op termijn gaat functionaliteit van de IronPort Websecurity overgeport worden naar de nieuwe ASA serie. Vandaar dat deze units zoveel meer memory hebben. Denk dan aan URL filtering en applicatie filtering. (Filteren binnen Facebook apps bijvoorbeeld.)

Er komt ook een integratie met Scansafe waarmee je content kan filteren in de cloud. Dit gaat ook draaien op de oude serie ASA's waaronder de ASA5505.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
trouwens xs4all zakelijk kan cisco en zyxel leveren :)
Tot 5 maanden geleden nog ondersteund toen ik er nog werkte :P
Maar denk dat je beste aardig moet zeuren wil je dat voor elkaar krijgen.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Ook een nuttige link; het Cisco router performance sheet, als je een niet-ASA zoekt: http://www.cisco.com/web/...nce/routerperformance.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 16:18

GB2

Voor de volledigheid de Fast/CEF Switching in Mbps moet je up en download bij elkaar optellen.
Let wel dit is de maximaal gegarandeerde snelheid, als je niet veel spannends doet dan zou ik een 1941 adviseren, eventueel K9-Sec versie, ook kan je in een 1941 zelfs nog V/A -Dsl wic in stoppen voor als backup.
Ga je wel veel gebruik maken van functionaliteit dan zou ik kijken naar de 2951 of de 2921...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe meer services je op een router aan zet, hoe lager de throughput wordt, omdat ze een generl purpose CPU hebben. ( En een dedicated chip voor AES encryptie offloading. ) Highend routers doen forwarding in dedicated hardware en hebben hier geen last van. Met Zonebased firewalling, ACL's, NAT en QoS aan, doet een 2911 zo'n 100Mbps en een 1941 zo'n 70Mbps.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Pagina: 1