Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe ultrabook waar ik op kan werken wanneer ik weg van huis ben. Het wordt dus geen vervanging van mijn desktop. In september begin ik aan mijn laatste jaar HBO technische informatica en zal hem daar voornamelijk voor schoolwerk willen gebruiken.
Ik ben nu uitgekomen op twee ultrabooks. De Asus ux31a (zenbook prime) en de Macbook air. Daarnaast vond ik de lenovo u300s ook een erg mooie ultabook, maar die is wat verouderd en trouwens niet te koop in Nederland.
Werkzaamheden
- Webdevelopment: Veel code met hier en daar wat photoshop
- Programmeren C++
- Standaard gebruik (internet, email, tekstverwerker ect..)
- Wil wellicht de mogelijkheid hebben om ook voor IOS te kunnen ontwikkelen.
Ik heb hieronder even opgesteld waar voor mij de voor en nadelen liggen.
Op het moment ligt mijn voorkeur bij de air, omdat ik dan os onafhankelijk kan zijn. Echter het scherm van de prime spreek me dan weer ook erg aan die mat is en waar je meer werk ruimte hebt.
Iemand ervaring met beide ultrabooks?
Zal de resolutie een grote factor spelen in de workflow?
Ik hoop dat een van jullie de keuze makkelijker kan maken voor mij
Ik ben nu uitgekomen op twee ultrabooks. De Asus ux31a (zenbook prime) en de Macbook air. Daarnaast vond ik de lenovo u300s ook een erg mooie ultabook, maar die is wat verouderd en trouwens niet te koop in Nederland.
Werkzaamheden
- Webdevelopment: Veel code met hier en daar wat photoshop
- Programmeren C++
- Standaard gebruik (internet, email, tekstverwerker ect..)
- Wil wellicht de mogelijkheid hebben om ook voor IOS te kunnen ontwikkelen.
Ik heb hieronder even opgesteld waar voor mij de voor en nadelen liggen.
Macbook Air € 1.099,56 (128GB SSD) | Asus ux31a € 1.144,72 (255GB SSD) | ||
Pros | Cons | Pros | Cons |
+ Trackpad + OS onafhankelijk + Goedkoper i.v.m. studenten korting | - Scherm resolutie - Glossy scherm | + Mat scherm + Hoge resolutie | - Trackpad kan niet opboksen tegen air - Geen mogelijkheid tot OS X |
Op het moment ligt mijn voorkeur bij de air, omdat ik dan os onafhankelijk kan zijn. Echter het scherm van de prime spreek me dan weer ook erg aan die mat is en waar je meer werk ruimte hebt.
Iemand ervaring met beide ultrabooks?
Zal de resolutie een grote factor spelen in de workflow?
Ik hoop dat een van jullie de keuze makkelijker kan maken voor mij