Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:05
Voor mijn buurvrouw ben ik op zoek naar een router. Hierbij denk ik aan de D-Link DIR-645 en TP-Link TL-WR1043ND. Over die laatste router zijn hier op GoT genoeg ervaringen te vinden echter over de eerste minder. Weet iemand hier hoe ze ten opzichte van elkaar presteren de op de 2,4 Ghz band (de 645 heeft geen 5 Ghz)?

De desktop van mijn buurvrouw staat op de verdieping erboven loodrecht boven de router. Er zit echter wel een betonnen plafond tussen. Hiernaast internet ze met haar iPad 2 op diverse plekken in haar huis. Momenteel heeft ze een Linksys Linksys WRT54G echter de verbinding hiervan wordt met de jaren instabieler. Flashen van de firmware, instellen van een ander kanaal e.d. heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

De TP-Link is voor velen hier een goede router als je de dd firmware er op zet.

Ze is bekend met Linksys en op marktplaats stikt het van een paar maanden/weken oude routers die niet meer gebruikt word. Daar kan je voor een paar tientjes een E3000 of een WRT610 overnemen en heeft dezelfde specificaties. Dat maakt het configureren voor haar makkelijker en ze heeft een goede snelle verbinding voor haar wensen.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dat is ook een idee zeg, 2e hands op Marktplaats. Daar had ik nog niet aan gedacht. Echter ik ben degene die de router gaat instellen en 'onderhouden', dus wat bekend is en wat niet maakt niet zoveel uit.

Ken je de DIR-645 toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy McNab
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 16:27
Ik heb pasgeleden in mijn schoonmoeder haar flat een Dlink -dir 645 neergezet maar het bereik is in de keuken of de slaapkamers beroerd slecht. In de woonkamer (waar de router staat) gaat het goed, maar zodra je daar uit loopt dondert het signaal in elkaar....
Het is wel een flat met betonnen muren, maar dit had ik met een dergelijke 'goede' router niet verwacht, zijn er meerderen met dit soort problemen? of heb ik pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
Alhoewel ik geen specifieke ervaring heb met dit D-Link model, maar wel met de TP-Link moet ik in ieder geval aangeven dat voor mij de D-Link oplossing een stuk beter en stabieler werkt dan de TP-Link oplossing. Het grote probleem bij mij was dat de TP-Link na een tijdje (maand of 3) heel erg instabiel begon te worden. Hiervoor heb ik verschillende firmware geprobeerd, van alle originele tot ddwrt en openwrt. Geen van alle was een succes.

Echter heb ik inmiddels ook al drie D-Link routers gehad, de DIR-600, DIR-635 en DIR-815. Allen werkte bij mij eigenlijk perfect. Het nadeel van de DIR-600 is helaas het bereik, de DIR-635 werd helaas instabiel bij veel LAN-LAN throughput, maar de DIR-815 werkt vooralsnog perfect. Mijn ervaring met D-Link is dus erg goed te noemen, dit in tegenstelling tot TP-Link. Helaas, want het is wel de beste router in z'n prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Betonnen muren zijn funst voor radio signalen. Helemaal als men op de N-band gaat (is 5 GHz.) Dan is de b/g band beter, maar daar zijn er veel te veel van, en de buren storen dan.

Maar wat is "beroerd"? Als je een 8 Mb lijn van KPN hebt, haal je die ook in die andere kamer? Start een download van een 100Mb bestand. Eerst in de woonkamer. Dan haal je die maximale 8 Mb.
Daarna ga je lopen naar de keuken, slaapkamer etc.... Heb je nog steeds de 8Mb? Probleem bestaat dus niet, maar zit tussen de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
alex3305 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:43:
Alhoewel ik geen specifieke ervaring heb met dit D-Link model, maar wel met de TP-Link moet ik in ieder geval aangeven dat voor mij de D-Link oplossing een stuk beter en stabieler werkt dan de TP-Link oplossing. Het grote probleem bij mij was dat de TP-Link na een tijdje (maand of 3) heel erg instabiel begon te worden.
Heb je het dan specifiek over deze TP-Link, dus de TL-WR1043ND?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Andy McNab schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:38:
Ik heb pasgeleden in mijn schoonmoeder haar flat een Dlink -dir 645 neergezet maar het bereik is in de keuken of de slaapkamers beroerd slecht. In de woonkamer (waar de router staat) gaat het goed, maar zodra je daar uit loopt dondert het signaal in elkaar....
Dat klinkt niet best. ik zie dat de 645 bij Paradigit te krijgen is. Hopelijk kan ik de afspraak maken dat als het signaal tegenvalt ik 'm kan ruilen voor een andere. Wel jammer dat Paradigit geen TP-Link verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Kort samengevat je zoekt een router tussen de 30-60 euro met 300n verbinding, die sterk genoeg is en door beton kan. Zoals er al gezegd is remt beton aardig de verbinding dus volledige dekking zou net kunnen op een lage snelheid.

Ik zeg kijk ook eens wat je van dit vind.
http://tweakers.net/price...1996;267831;290713;289025

offtopic:
(weet wel dat sommige computer zaken retour producten gewoon als nieuw verkopen)
PARADIGIT IS EEN VAN DIE ZAKEN (ik heb een gebruikte netwerkkaart ontvangen bij de bestelling, GEEN AANRADER DUS)

[ Voor 11% gewijzigd door ThaOdie op 20-07-2012 10:50 . Reden: extra info ]

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:09
Ik heb de TP link router al een behoorlijke tijd, draai nog steeds de originele firmware en ik kan je vertellen dat het mij prima bevalt. Overal in het huis ontvangst, goeie snelheid.
Kortom voor mij is het een toppertje.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
musicfreak schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:41:
[...]

Heb je het dan specifiek over deze TP-Link, dus de TL-WR1043ND?
Ja. Kijk ook even in het TP-Link topic, daar zie je meer mensen met instabiliteit. En of dat nu kwam door de eerste revisie of ergens anders door, geen idee.
Anoniem: 203842 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:46:
Betonnen muren zijn funst voor radio signalen. Helemaal als men op de N-band gaat (is 5 GHz.) Dan is de b/g band beter, maar daar zijn er veel te veel van, en de buren storen dan.
De N-band is er ook op 2.4GHz net zoals B/G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
ThaOdie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:44:
Kort samengevat je zoekt een router tussen de 30-60 euro met 300n verbinding, die sterk genoeg is en door beton kan. Zoals er al gezegd is remt beton aardig de verbinding dus volledige dekking zou net kunnen op een lage snelheid.
Snap ik. Je samenvatting is op zich ok, alleen die prijs is niet zo'n harde eis. Ik zoek een router met een groot bereik, die stabiel werkt. Als mijn buurvrouw overal in huis 15 Mbit kan halen is het volgens mij al goed, al is meer wel fijner (ze heeft een 50 Mbit abo van Ziggo).

Ik had goede verhalen over de D-Link 645 gehoord, en kwam via de pricewatch op de TP-Link uit. Maar als jullie nog andere aanraders hebben, be my guest!

Zef heb ik een pricewatch: Buffalo WZR-HP-G300NH, die bevalt me ook prima. Destijds (drie jaar terug) was het één van de betere qua bereik. Wel een beetje een outsider, maar hij is me altijd goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:22
Wat voor firmware heb je op die WRT54G gezet? Mijn ervaring met die dingen is dat als je er DD-WRT of OpenWRT op flasht, dat ze dan superstabiel zijn. Dat zou je nog kunnen proberen (als je dat nog niet gedaan hebt). Al die nieuwe snufjes van die nieuwe routers gaat ze waarschijnlijk toch niet gebruiken, dus misschien geef je dan wel onnodig geld uit aan iets wat veel simpeler valt op te lossen.

Ik heb bij m'n schoonouders de TP-Link TL-WR1043ND neergezet, en er OpenWRT op geflasht. Ik wil er namelijk geen omkijken naar hebben. De vorige router (Belkin ding) wou nog wel eens vastlopen, maar dat is met de TP-Link niet meer voorgekomen sinds ik de boel heb aangesloten ongeveer 1,5 maand terug :)

Trouwens, denk ook eens aan 2ehands. Zag gister/eergister die TP-Link voor 3 tientjes voorbij komen hier in Vraag & Aanbod :)

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy McNab
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 16:27
Anoniem: 203842 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:46:

Maar wat is "beroerd"? Als je een 8 Mb lijn van KPN hebt, haal je die ook in die andere kamer? Start een download van een 100Mb bestand. Eerst in de woonkamer. Dan haal je die maximale 8 Mb.
Daarna ga je lopen naar de keuken, slaapkamer etc.... Heb je nog steeds de 8Mb? Probleem bestaat dus niet, maar zit tussen de oren.
Met beroerd bedoel ik gewoon (vrijwel) geen signaal... ik heb het niet over bandbreedte.
Ze heeft het standaard abbo bij caiway... da's uit mn hoofd 5Mb. Dat moet die D-Link op z'n sloffen aan kunnen.

Het gekke is, dat we in haar woonkamer wel wifi netwerken van buren op vangen.. maar dat ze in haar eigen huis met die D-link niet eens overal gewoon goed bereik heeft... terwijl het een flatje is zonder verdiepingen....
Heeft iemand wellicht een oplossing hiervoor?
Pagina: 1