Toon posts:

Koeler + smerige troep op Duron?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

ik heb net m'n nieuwe proc binnen (Duron 800), maar nu vond ik het toch wel tijd om te gaan oc'en :)

Alleen, ik wil mijn koeler van mijn proc halen, zit dat ding helemaal vastgekleeft op de core met van die witte zooi... Was da dan? Koeltroep?

Zo ja, hoe haal ik (veilig!!!) m'n koeler eraf, zonder dat ik m'n core breek??? En hoe haal ik die zooi eraf? En wat wat ik er weer opsmeren? (Koeler = Spire Orb)

En nog iets: Duron oc'en = L1-bruggen kleuren en hoppa? Toch?

Groetjes, Michiel

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:09
HOPPA :+

* Wouter! heeft nog niet veel vertrouwen in [Mike] en raadt hem aan het forum nog eens grondig door te spitten ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
even de compu aan voor een paar min, dan word de proc+koolpasta warm.

Compu uit, en hij is makkelijk te verwijderen :)

Verwijderd

Die koelprut kan je er prima afhalen met een doekje/watje en wat spiritus. Heatsink EN core goedschoonmaken. Spire Orb gewoon op de normale manier eraf schroeven dan zul je niets slopen (dat gebeurt sowieso niet zo makkelijk).

En vergeet absoluut NIET er weer koelprut op te gooien als je hem weer in elkaar zit, anders is je koeling echt belabbert!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Die ORB eraf halen is easy, evenals monteren, gewoon rustig te werk gaan. :)

Prut kun je eraf vegen met een stoffen doek.

Whatever.

Verwijderd

"even de compu aan voor een paar min, dan word de proc+koolpasta warm.
Compu uit, en hij is makkelijk te verwijderen "

Doe dit vooral NIET zonder je koeler drop....anders gaat je rookalarm (mocht je die hebben) af and you probably don't want that

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ok ff samenvatting. pc aanzetten..pasta word warm->vloeibaar)
pc uit. koeler eraf.. gewoon even kijken hoe het moet, er kan niks gebeuren zolang je het maar RUSTIG en met belijd doet.. dus niet te veel druk zetten, etc en VOORAL NIET WRIKKEN ERMEE... dan is je core kapot.
Dan met wasbenzine, pure alcohol etc (de standaard spullen) de onderkant van de koeler en de cpu HELEMAAL SCHOONMAKEN. vooral de cpu moet kraakhelder zijn. Dan verbind je met een potlood de L1 bruggen. flink heen en weer gaan maar vooral zorgen dat de bruggen niet horizontaal verbonden worden zeg maar (voor meer info over de L1 bruggen moet je maar even zoeken ...)
Dan een klein druppeltje koelprut op de core van de PCU (groene ding in ut midden) vooral niet te veel !!! Dat eventueel netjes verdelen met een bankpasje (niet met vingers!!) en dan de koeler er weer op, en klaar is kees.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je koeltroep halen?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
www.oc-shop.nl

volgende keer pricewatch gebruiken!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:09
Op dinsdag 27 maart 2001 18:54 schreef [Mike] het volgende:
Waar kan je koeltroep halen?
In de douche naast de tandenborstels :o.

[serieus]
Hmmz, ik schop 'm effe naar boven :)
[/serieus]

* Wouter! verontschuldigt zich voor zijn rotopmerkingen, maar is in een melige bui :D
Pagina: 1