Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[code=html(5)] lexer :)

Pagina: 1
Acties:

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<!doctype html>
<html>
<head>
  <title>Oei, een berg nonsens</title>
</head>
<body>
  <header>
    <h1>Bier en tieten</h1>
  </header>
  <nav>
    <ul>
      <li>Klein</li>
      <li>Middel</li>
      <li>Groot</li>
    </ul>
  </nav>
  <article>
    <p>Bier en tieten!</p>
  </article>
  <footer>
    Sjalalala!
  </footer>
</body>
</html>

Staat het op de roadmap om de HTML5 tags te gaan ondersteunen in onze [code=html]-tags?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nee :P

In de praktijk (zolang IE8 nog niet dood en begraven is) zijn die nieuwe elementen ook nog niet echt bruikbaar...

En in het kader van andere ontwikkelingen is dit een very-low prio issue.

Intentionally left blank

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:02
crisp schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:18:
In de praktijk (zolang IE8 nog niet dood en begraven is) zijn die nieuwe elementen ook nog niet echt bruikbaar...
offtopic:
Crisp, je bent op de hoogte van Modernizr.com die die elementen (m.i.) prima bruikbaar maakt?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Barleone schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:35:
[...]

offtopic:
Crisp, je bent op de hoogte van Modernizr.com die die elementen (m.i.) prima bruikbaar maakt?
offtopic:
ja, natuurlijk, maar een workaround die javascript vereist is vanuit accessibility oogpunt geen echte oplossing imo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 19-07-2012 16:38 ]

Intentionally left blank

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Feit is wel dat die tags al lang en breed gebruikt worden door dat soort javascripts. Het is natuurlijk geen topprioriteit, maar het feit dat zo veel mensen er al mee bezig zijn lijkt me reden genoeg om niet op de dood van IE8 te wachten voordat die Lexer er komt. IE7 is (helaas) nog niet eens dood. :P
crisp schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:37:
[...]

offtopic:
ja, natuurlijk, maar een workaround die javascript vereist is vanuit accessibility oogpunt geen echte oplossing imo ;)
offtopic:
Afgezien van IE8 en eerder ken ik geen browser die nog veel gebruikt wordt die geen HTML5 ondersteunt. En IE8 en eerder kunnen prima overweg met javascript, dus ik zie geen issue voor de gemiddelde site. :)

[ Voor 43% gewijzigd door NMe op 19-07-2012 16:45 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
En in het kader van andere ontwikkelingen is dit een very-low prio issue
Is het outsourcen naar de community of stagiaires geen optie? Ja, ik denk dat ik het antwoord al weet :)

Of we gebruiken voortaan gewoon open-source prettifiers (/me rent alvast :P)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb wel eens eerder een Lexer-file mogen maken voor de SQL-parser, dus misschien weet je het antwoord toch niet. :+

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:52:
Ik heb wel eens eerder een Lexer-file mogen maken voor de SQL-parser, dus misschien weet je het antwoord toch niet. :+
Ik zie jou (en de rest van de crew niet als community)... Ik juich het alleen maar toe als jij mee zou helpen :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mja, deze gaat mij door die toegevoegde complexiteit waarschijnlijk boven de pet, anders zou ik mezelf wel aanbieden. :+

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:02
crisp schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:37:
offtopic:
NMe schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:43:
offtopic:
Afgezien van IE8 en eerder ken ik geen browser die nog veel gebruikt wordt die geen HTML5 ondersteunt. En IE8 en eerder kunnen prima overweg met javascript, dus ik zie geen issue voor de gemiddelde site. :)
offtopic:
De meeste gebruikers van IE8 zullen ook javascript wel aan hebben staan lijkt me. Nee Crisp, voor dit kluitje laat ik me niet het riet in sturen. :p

Een lage prio en weinig devtijd zijn dan weer wel goede argumenten natuurlijk. En de code=html ziet er imho prima bruikbaar uit in de TS.

[ Voor 7% gewijzigd door Barleone op 19-07-2012 19:44 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Barleone schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:40:
[...]

[...]

offtopic:
De meeste gebruikers van IE8 zullen ook javascript wel aan hebben staan lijkt me. Nee Crisp, voor dit kluitje laat ik me niet het riet in sturen. :p
offtopic:
Voor een grote site als de onze is het wel een belemmering. Zowel IE8 als non-JS zijn door ons ondersteunde scenario's, dus ook de combi. Daarbij vraag ik me af hoe bijvoorbeeld screenreaders die als basis IE8 gebruiken ermee omgaan.
NMe schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:58:
Mja, deze gaat mij door die toegevoegde complexiteit waarschijnlijk boven de pet, anders zou ik mezelf wel aanbieden. :+
Enkel het toevoegen van wat nieuwe elementen en attributen is niet zo lastig. Uitzoeken hoe we die highlighter ook alweer moesten compileren is lastiger ;)

Intentionally left blank

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:47:
[...]

offtopic:
Voor een grote site als de onze is het wel een belemmering. Zowel IE8 als non-JS zijn door ons ondersteunde scenario's, dus ook de combi. Daarbij vraag ik me af hoe bijvoorbeeld screenreaders die als basis IE8 gebruiken ermee omgaan.
Dit is allang niet meer offtopic, dus maar even zonder [ot]-tag. :+ Makers van screenreaders zouden voorop moeten lopen met het toejuichen van HTML5 aangezien goed toegepaste HTML5 het veel makkelijker maakt om onderdelen van de site op waarde te schatten. Juist in dat segment verwacht ik eerlijk gezegd early adoption. :P
Enkel het toevoegen van wat nieuwe elementen en attributen is niet zo lastig. Uitzoeken hoe we die highlighter ook alweer moesten compileren is lastiger ;)
:D Klinkt plausibel, dat was destijds met die SQL-highlighter ook al zo'n leuk karwei geloof ik. :P

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:32:
[...]

Dit is allang niet meer offtopic, dus maar even zonder [ot]-tag. :+ Makers van screenreaders zouden voorop moeten lopen met het toejuichen van HTML5 aangezien goed toegepaste HTML5 het veel makkelijker maakt om onderdelen van de site op waarde te schatten. Juist in dat segment verwacht ik eerlijk gezegd early adoption. :P
Ik heb even gegoogled en het lijkt er op dat de major screenreaders er geen problemen mee hebben, ook niet als deze in combinatie met IE8 worden gebruikt :)

Makers van screenreaders lopen inderdaad voorop, zeker mbt ARIA Roles. Echter zijn de meeste screenreaders afhankelijk van de gebruikte browser. Je ziet dus wel verschil tussen screenreaders gebruikt in combinatie met bijvoorbeeld Firefox of IE.

Intentionally left blank

Pagina: 1