Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

studeren met handicap

Pagina: 1
Acties:

• ventilatorr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-11 21:57
Hallo allemaal!

vorige week heb ik mijn havodiploma gehaald (8.4 gemiddeld :P) en over een paar weken ga ik op het saxion beginnen aan de studie informatica. Nu maak je daar veel gebruik van computers natuurlijk en daar ligt voor mij een probleem. Ik heb een progressieve spierziekte, dat houdt in dat je spierkracht steeds verder afneemt, en kan sinds een jaar niet meer met een normaal toetsenbord overweg.

Nu zijn er natuurlijk aanpassingen hiervoor maar tot nu toe heb ik nog niet echt een goede oplossing. samen met de ergotherapeut heb ik geprobeerd:

Dragon naturally speaking 11
Dit werkt erg goed als je een verslag moet schrijven maar heeft natuurlijk totaal geen zin bij programmeren of wiskunde.

Tobii PCeye
http://www.tobii.com/pceye dit laat de muis bewegen naar het punt waar je kijkt. Dat lijkt erg mooi maar in de praktijk is het minder omdat hij maar tot 1 cm nauwkeurig is. Je kan dan je beeld inzoomen om wel op de goede plek te komen maar dat kost weer veel tijd.

Nu ben ik zelf natuurlijk ook aan het denken gegaan en heb het volgende bedacht. Ik heb mijn smartphone (galaxy s2) die ik nog wel kan bedienen met unified remote aan mijn laptop gekoppeld. om te zorgen dat ik nog steeds met andere draadloze netwerken kan verbinden zet ik een netwerk op met connectify. tot nu toe is dit de beste optie. het enige probleem is dat connectify niet automatisch een netwerk kan opzetten als windows start en iemand anders dus voor mij op de launch hotspot knop moet drukken.

Mijn vraag aan jullie is of jullie nog tips/suggesties hebben om het mij makkelijker te maken.

Groeten Jeroen

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Connectify start bij mij wel vanzelf z'n hotspot :P

Heeft Dragon geen shortcut mogelijkheden? Dus "if statement" genereert "if(foo) { // bar }".

[ Voor 48% gewijzigd door WeeJeWel op 19-07-2012 15:12 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

• ventilatorr
WeeJeWel schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:11:
Connectify start bij mij wel vanzelf z'n hotspot :P

Heeft Dragon geen shortcut mogelijkheden? Dus "if statement" genereert "if(foo) { // bar }".
dan moet ik vast connectify updaten. O-) ik had gevraagd bij support of dit kon, en toen zeiden ze nee maar het is wel een goede suggestie.

Ik heb dragon premium en die kan dat niet, professional volgens mij wel maar dan nog scheelt het denk ik weinig aan typewerk omdat je de statements ook in moet vullen.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

neem een toetsenbord met een zeer lichte aanslag en goede armsteunen.
met de opkomst van de mechanische toetsenbord, heb je ook toetsenborden die al met zeer weinig druk een aanslag registreren.

misschien iets, of zie ik het verkeerd?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Is een touchscreen toetsenbord wellicht een oplossing? Dus ééntje die vrijwel geen druk vereist.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hoe typ je bovenstaande berichten? Ik heb ook informatica op het Saxion gedaan, hier was een blinde jongen die een laptop had met extern keyboard dat braille kon doen.

Saxion doet er dus niet moeilijk over en denkt ook mee :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Misschien een stomme suggestie: Laser keyboard?
Als het gaat om moeite met toetsen in te drukken tenminste

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• ventilatorr
niet alleen het drukken is het probleem, ook mijn armen verplaatsen over het toetsenbord en mijn vingers optillen na het indrukken.
Is een touchscreen toetsenbord wellicht een oplossing? Dus ééntje die vrijwel geen druk vereist.
dat heb ik nu gedaan met mijn smartphone.
Saxion doet er dus niet moeilijk over en denkt ook mee
saxion denkt zeker goed mee, maar ze kunnen je niet met alles helpen. :)

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Ik heb even op google gekeken, misschien dat de suggesties die in dit document te vinden zijn kunnen helpen?
Als je dat nog niet bekeken had iig

En hier ook nog een paar toetsenborden suggesties

[ Voor 14% gewijzigd door FT Twisty op 19-07-2012 15:55 ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@TS: Voor remote control kun je ook eventueel kijken naar de vele VNC clients en servers die ervoor beschikbaar zijn, die zijn gratis. Of iets als LogMeIn, dan kun je waar ook ter wereld een PC besturen als het moet.

Een kennis van mij had ook een spierziekte, samen met zijn ergotherapeut hebben ze toen een speciaal mini toetsenbord voor hem weten te regelen. Ik durf het echter niet aan te vragen wat het merk was (hij is vrij recent overleden).

Je kunt ook eens kijken bij http://hulpmiddelen.vsn.n...n?mod[410][category_id]=9, wellicht kunnen zij jou helpen? En uiteraard kijken met de school wat mogelijk is.
Fordox schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:29:
met de opkomst van de mechanische toetsenbord, heb je ook toetsenborden die al met zeer weinig druk een aanslag registreren.
Keine offtopic mierenneuker: het is niet zozeer een opkomst, maar wederkeer. :)

[ Voor 88% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2012 08:16 ]

• ventilatorr
unified remote is een VNC client, daarmee kan ik muis en toetsenbord het makkelijkst bedienen dus dat zal wel de beste optie zijn. ;)

Maar heeft iemand een idee voor een tweede scherm? dan zou ik mijn laptop acherop mijn rolstoel kunnen laten en het scherm voorop monteren. helaas staan er niet echt goede schermen van 14-16 inch in de pricewatch.
Pagina: 1