grote problemen na mislukte W7-64bits backup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handsz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-10 13:30
na de nodige problemen met een nieuwe externe harde schijf van WD en vooral met de bijgeleverde backup software Smartware had ik vandaag besloten Smartware van de PC te verwijderen en de harde schijf gewoon te gebruiken om periodiek mijn windows backups op te zetten.
Na een tijd zag ik een foutmelding 0x81000037. Na wat googlen vond ik dat het raadzaam was eerst met microsoft essentials te scannen en dan een nieuwe backup te maken.
Zo gezegd, zo gedaan. Terwijl essentials bezig was dacht ik slim te zijn en de mislukte backup van de externe hd te verwijderen. Toen ik even later op mijn bureaublad keek zag ik dat er een aantal snelkoppelingen verdwenen waren, bij andere alleen de afbeelding.
Ik heb toen essentials gestopt en gekeken of ik met systeemherstel de boel weer terug kon draaien, helaas zonder resultaat.
Ik ben nu dus een aantal programma's kwijt (o.a. mailstore, ccleaner, libreoffice...ze staan nog wel bij software in het configuratiescherm en sommige staan ook nog wel onder de startknop, andere weer niet) Als ik mijn email (outlook 2007) wil bekijken krijg ik een melding dat E:\\Hans\Outlookdatabase\outlook.pst niet te vinden is (en als ik op de harde schijf kijk is die map outlookdatabase ook inderdaad helemaal leeg). Als ik via de startknop kijk naar "documenten" is die map ook helemaal leeg. En wie weet wat ik nog ga ontdekken.
Ik heb wel een wat oudere (mei dit jaar) backup (windowsimagebackup) op een andere externe HD, maar windows lijkt die lokatie niet te vinden als ik probeer die terug te zetten, hetzelfde geldt voor een systeemherstelschijf die ik tegelijk met die backup gemaakt heb op een dvd.
Alle hulp is welkom om deze idioot uit de virtuele put te helpen :(

Hans

Het probleem lijkt (grotendeels) opgelost door het handmatig openen van de backup en het terugzetten van wat ik nog aantrof.

[ Voor 3% gewijzigd door Handsz op 19-07-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Toch lijkt het me raadzaam om Windows opnieuw te instaleren, wie weet wat er binnen is gekomen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:39

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het klinkt eigenlijk als toeval; je hebt ellende op je PC binnengehengeld en rond die tijd ben je ook gaan rommelen met de backup. Eerder toeval dan dat het aan smartware ligt vermoed ik, maar wellicht dat googlen op jou situatie iets anders oplevert?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memsys
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:36
Tja ... Een schone Windows install is altijd goed .
Mocht je je verloren data echt nodig hebben kan je proberen een data recovery programma te gebruiken LINK .
Wat ik zou doen is het minimale terug halen en dat ergens apart zetten op een USB stick ofzo . Vervolgens scannen op beestjes en Windows op nieuw installeren , files terug halen van de oude backup en de paar terug gehaalde files terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handsz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-10 13:30
bedankt voor de reacties, ik ga me er dit weekend maar eens op storten...dan mis ik maar een stukje van de heerlijke zomer :-)