Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Sinds 29 juni 2012 heeft Shuttle een nieuwe barebone gelanceerd die mij ideaal lijkt voor gebruik als HTPC in combinatie met XBMC. Mat name het feit dat deze barebone compleet passief gekoeld is spreekt me aan, zodat een geruisloos systeem gecreëerd kan worden als je gebruik maakt van een SSD ipv een HDD bijvoorbeeld. Daarnaast is het apparaat ook nog bijzonder energiezuinig en krachtig genoeg om Full HD beeldmateriaal af te spelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.shuttle.eu/uploads/tx_templavoila/XS35V3-82view_R-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.shuttle.eu/uploads/tx_templavoila/XS35V3-backview_Radeon.jpg

Specs van de Shuttle XS35GTA V3:

✓ Fanless and silent
✓ Low power consumption (19W idle, 27W at full load)
✓ Approved for 24/7 operation
✓ Atom D2700
✓ Intel GMA 3650 / Radeon HD 7410M
✓ Optical DVD or Blu-ray slim-line drive bay
✓ 2 x SO-DIMM slots with 204 pins (4GB max)
✓ 2.5" HDD/SSD bay
✓ 4-in-1 card reader
✓ 5 x USB 2.0
✓ D-Sub
✓ HDMI v1.4a
✓ 40W Adapter
✓ 2.1 kg
✓ 25.2 x 16.2 x 3.85 cm (only 1.57 liter)

De nadelen van dit apparaat zijn dat er geen optische audio uitgang op zit (je zal dus een versterker moeten hebben die HDMI ingangen heeft) en dat je deze barebone niet vlak neer mag leggen maar alleen staand kan neerzetten op de bijgeleverde standaard of aan je TV/Monitor kan hangen met de optionele VESA 75/100 mount.

Prijs op dit moment: pricewatch: Shuttle XS35GTA V3

Prijs van de optionele VESA 75/100 mount: pricewatch: Shuttle PV01 VESA mount for XS35

Officiële website: http://www.shuttle.eu/products/slim/xs35gta-v3/overview/
Meer foto's (Hi-Res): http://www.shuttle.eu/pro...s35gta-v3/product-photos/

Reviews: Ik heb nog geen uitgebreide reviews kunnen vinden maar zal deze toevoegen zodra ze beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Zo, startpost is gemaakt. Indien uitbreiding noodzakelijk is hoor ik dat graag.

Nu bezit ik (nog) niet een dergelijke Shuttle, heb nu een Zotac id80 maar ben op zoek naar een tweede HTPC voor de slaapkamer. Een volledig stille oplossing heeft mijn voorkeur voor de slaapkamer vandaar dat ik bij de Shuttle terecht ben gekomen. Het lijkt mij de meest ideale stille oplossing van dit moment als je XBMC icm Windows7 wil gaan draaien.

Heeft er al iemand ervaring opgedaan met deze barebone?

[ Voor 11% gewijzigd door Schweino op 19-07-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 23:55
Ik zit even te kijken naar het product en snap niet helemaal waarom deze, i.v.m. hitte, niet plat gelegd mag worden.
Zoals ik het zie, moet hij zijn warmte kwijt via de vele openingen aan 1 zijde. Bij het monteren achter de TV aan de VESA mount, is toch ook 1 zijde afgesloten? Tevens lijkt mij het zelfs bevorderlijk als je hem plat legt met de openingen naar boven gericht zodat de warme lucht gemakkelijk kan opstijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28
Schweino schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:38:
Zo, startpost is gemaakt. Indien uitbreiding noodzakelijk is hoor ik dat graag.

Nu bezit ik (nog) niet een dergelijke Shuttle, heb nu een Zotac id80 maar ben op zoek naar een tweede HTPC voor de slaapkamer. Een volledig stille oplossing heeft mijn voorkeur voor de slaapkamer vandaar dat ik bij de Shuttle terecht ben gekomen. Het lijkt mij de meest ideale stille oplossing van dit moment als je XBMC icm Windows7 wil gaan draaien.

Heeft er al iemand ervaring opgedaan met deze barebone?
Ik ben ook op zoek naar een (stille) vervanger van m'n inmiddels 'bejaarde' HDX-1000. Maar geen SPDIF uitgang dus deze valt af voor mij.
Ik neig richting Zotac, maar lees ik hier nu tussen de regels door dat je huidige Zotac (id80) niet echt stil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:07
als hij verticaal staat voegt convectie ook nog een beetje koeling toe wat horizontaal nog mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Dit ziet er zeker interessant uit. Een lekker kleine, niet dure HTPC... Zelf aan te passen.
Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsblok
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb deze aangeschaft met de bedoeling er een HTPC van te maken op basis van Windows 7 WMC.

Ik heb nu echter wat 1080P playback issues die ik na lang zoeken en proberen nog steeds niet opgelost heb. Ik begin nu te twijfelen of het exemplaar die ik heb wel goed is. Ik zoek daarom anderen die dit apparaat in zijn/haar bezit heeft.

Het volgende is er aan de hand:

Voor net afspelen van alle gangbare formaten in WMC/WMP gebruik ik ffdshow. Om vloeiend 1080p materiaal af te spelen is gebruik van DXVA nodig, een optie die in ffdshow ook aanwezig is. Dit werkt prima tot dat ik ondertitels wil gaan gebruiken. In de opties van ffdshow DXVA zet je dit aan door onder hardware acceleratie de optie Surface Overlay aan te zetten. Wanneer ik deze aan heb staan kunnen daarna geen MP4 of MKV goed worden afgespeeld; het beeld wordt helemaal blokkerig en veranderd in een kleurensoep, en op een gegeven moment is er alleen nog maar geluid.

Ik vermoed dat mijn hardware hier een rol speelt want ik heb dit probleem niet met diverse andere computers met een Radeon GPU. Ik heb ook geen andere gebruikers gevonden op internet die dit probleem met ffdshow DXVA hebben gemeld. Er zijn dus twee opties:
- Alleen mijn XS35GTA V3 systeem heeft dit
- Alle XS35GTA V3 hebben dit.

Om dit uit te zoeken zoek ik dus andere eigenaren van dit systeem. Gebruikt iemand met succes DXVA en ondertitels in WMC/WMP op een Shuttle XS35GTA V3?
Pagina: 1