Toon posts:

sapphire hd 7970 kaart aangeschaft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart net getest. Helaas een peg geval. De kaart werkt wel helemaal goed. Maar hij heeft heel erg last van Coil whine. Als de kaart ligt belast wordt hoor je een hoog piepend en ratelend geluid van het stroom gedeelte komen.

Ik vind het jammer dat hij niet helemaal goed werkt. Want de Fans zijn wel heerlijk stil. Echter komt dit geluid er extreem bovenuit

is de voeding wel goed

Ik heb een Seasonic 860 Watt Platinum PSU de duurste en beste die op dit moment leverbaar is.
Daarnaast heb ik al meerdere Refferenced 7970 kaarten gehad. Ook in Crossfire. Geen een had dit fluit geluid. Het klopt dat het kan gebeuren als je een slechte psu hebt echter is dit hier niet het geval. Dit is de beste PSU die op dit moment te krijgen
wat nu

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 11:15
Hoe hoger de FPS in een game of grafische applicatie hoe fijner en hoger de piep.

Meer 7970's hebben dit, mijne ook en die is van Club 3D.

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-02 23:33
Die van mij heeft dat ook. En de RMA die ik terug kreeg ook (+ die was ook nog eens kapot). Deze kaarten zijn vreselijk qua coil whine. De enige optie is een andere kaart nemen. Helaas zijn fabrikanten niet verplicht om een gemiddeld decibel ofzo aan coil whine te vermelden.

[ Voor 21% gewijzigd door Mr Silver op 19-07-2012 12:40 ]

Verwijderd

Kan een ieder een keertje gebeuren en dan hoef het niet goedkoop te zijn maar gebeurt ook bij de hele dure series.
Helaas heb je net eentje die het wel heeft, das gewoon botte pech hebben.
Weet wel te zeggen dat je een top tweaker bent en als er problemen zijn dit perfect oplost wordt waar menig tweaker een puntje aan kan ......., je weet wel.

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-02 16:36
VSync aanzetten kan helpen.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Helpt soms maar het kan dan nog steeds duidelijk aanwezig zijn.
Ik heb zelf genoeg 7970's gehad die nergens last van hebben. Maar je leest het best vaak op internet vooral bij sapphire kaarten.

Ik ben van mening dat zo iets niet hoort bij een kaart van 400+ euro.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Is gewoon botte pech, kan met een kaart van een tientje gebeuren maar ook met kaarten van 1000+.
Gewoon pech met de kaart maar je hebt een perfecte oplossing gekregen voor de kaart en persoonlijk hield ik je eigen 7970 er.

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-02 23:33
Ik heb hier ook al 2 topics over gehad geloof ik. Dit is volgens mij geen pech. Deze 7970's hebben dit gewoon extreem hard. Ze komen inderdaad boven al je ventilatoren uit zelfs in een idle Windows. FPS cappen naar 30-35 helpt (Dxtory) wat maar het blijft enorm vervelend. Draai wat benchmarks met een capped fps/vsynch met ultra hoge settings en je hoort wederom de coil whine enorm hard terrwijl de ventilatoren nog maar op 20-50% draaien. Belachelijk gewoon.

Persoonlijk heb ik toevallig net mijn winkelier gevraagd of ik een ander type kaart mag nemen i.p.v. dezelfde kaart wederom te RMA-en. Want ik weet nu al dat ik er toch weer een terug krijg die dezelfde problemen heeft en het kost de winkelier en mij beiden geld (verzendkosten/onderzoekskosten) en ergernis.

Verwijderd

Heb ook advies gegeven dit aan te kaarten bij Sapphire zelf en ze met of zonder de winkelier eens op de hoogte te stellen van dit veel voorkomend probleem en dan eens horen wat Sapphire zelf hierop te melden heeft.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Mr Silver schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:47:
Ik heb hier ook al 2 topics over gehad geloof ik. Dit is volgens mij geen pech. Deze 7970's hebben dit gewoon extreem hard. Ze komen inderdaad boven al je ventilatoren uit zelfs in een idle Windows. FPS cappen naar 30-35 helpt (Dxtory) wat maar het blijft enorm vervelend. Draai wat benchmarks met een capped fps/vsynch met ultra hoge settings en je hoort wederom de coil whine enorm hard terrwijl de ventilatoren nog maar op 20-50% draaien. Belachelijk gewoon.

Persoonlijk heb ik toevallig net mijn winkelier gevraagd of ik een ander type kaart mag nemen i.p.v. dezelfde kaart wederom te RMA-en. Want ik weet nu al dat ik er toch weer een terug krijg die dezelfde problemen heeft en het kost de winkelier en mij beiden geld (verzendkosten/onderzoekskosten) en ergernis.
Nogmaals ik heb 3 7970's gehad die het helemaal niet hebben. Er zit dus verschil in de componenten. En watik begrepen heb is dat Frabrikanten zelf ook kaarten mogen bouwen met refferenced design maar dan andere compontenten mogen gebruiken. Dus bv Andere chokes die goedkoper zijn. Misschien is dat hier ook wel het geval. Misschien heeft Sapphire gewoon kwalitatief minder goede onderdelen gebruikt. Het kan ook zo maar zijn dat maar een Choke het probleem veroorzaakt en de andere 5 netjes stil zijn.

Je gaat natuurlijk geen 25-30 fps cap gebruiken. Dan kun je net zo goed een HD2600 XT gebruiken :/ dan heb je standaard lage FPS. Je koopt zo'n kaart zodat je altijd meer dan 60 FPS hebt zodat het altijd soepel is.

Dat is geen slecht idee. Je kunt ook kijken naar gewoon kaarten die een custom PCB en VRM gebruiken. BV de MSI Lightning. En HD7950 kaarten hebben ook een heel ander VRM Design. De Dual-X gebruikt gewoon refferenced.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1