[Vodafone] hoge kosten na nieuwe alles in 1 op reis bundel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:39
Met de introductie van de nieuwe alles-in-1 op reis bundel van Vodafone dacht ik; ha voordelig. De vorige bundel gebruikte ik al en kon zo zorgeloos in het buitenland blijven whatsappen voor maar 2 eu en nu kwam er ook nog bellen en sms'en bij. Tot ik de rekening kreeg ...

Ik kreeg vandaag ineens een rekening die ongeveer 20eu hoger was dan normaal. Wat bleek; ik had op 1 dag 70Mb gebruikt in Duitsland en dat werd in rekening gebracht.

2 observaties;
- alle dagen tezamen in Duitsland (6 dagen) had ik 400(!) Mb data verbruikt terwijl ik in in NL 300 Mb data verbruikt in de overige dagen
- geen sms ontvangen toen ik op 80% van de dagbundel zat

Ik heb met de helpdesk gebeld en ze deden niet moeilijk om de kosten te verrekenen (ook in deze maand, want ben net terug vakantie en zag in de verbruik-app dat de kosten al aardig opliepen). Ze gaven toe dat er nog wat opstart-problemen waren met de nieuwe blox.

Wat me nu nog zorgen baart; ze gaven nu toe dat het niet ontvangen van de sms een reden is om kosten te verrekenen. Waar ze niet op in wilden gaan is mijn hoge verbruik. Ik heb geen rare dingen gedaan in het buitenland, hooguit een paar foto's verstuurd.

Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben, en tevens gelijk een waarschuwing; hou je dataverbruik een beetje in de gaten de komende weken als je in het buitenland zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik vind de hele wijziging van de oude Internet op Reis Dagbundel naar de nieuwe Alles in 1 op reis Dagbundel een schandalige prijsverhoging. Als je nu 1 sms verstuurt en verder niks, moet je direct 2 euro afrekenen. Dit is dan ook de reden dat ik bezwaar heb gemaakt tegen de invoering van deze bundel.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Na dit topic gelezen te hebben ook naar mijn extra kosten gekeken. 60 euro buiten bundel terwijl ik maar 13 keer de dagbundel heb gebruikt.
Klantenservice gebeld "u bent over de 35 mb gegaan"
Ik heb elke dag via mijn data counter gezien dat ik niet over de 35 mb ben gegaan.
Met de oude "interner op reis" bundel heb ik wel eens 50 mb verbruikt op mijn widget maar op factuur niet hoeven bij betalen. (de widget telt meer datavdan de provider)
Verder heb ik 0 keer een sms van 80 procent verbruik gehad.

De klantenservice kon het bedrag buiten bundel wel halveren.... Dan zit ik wel bij die 26 euro in de buurt maar volgens mij klopt het niet.

De klantenservice kon ook vermelden dat ze echt alleen naar download keken voor die 35 mb.

Nu maar klachtenbrief sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Hier nog iemand met data probleem buitenland:
maestroo in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 20:00

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Ook ik heb dit probleem. Vond het een scherpe aanbieding en heb dus een 8-tal dagen gebruik gemaakt van de "Alles-in-1 op Reis" bundel. Blijkt achteraf op 5 van de 8 dagen ik over de 35MB ben gegaan volgens de factuur. Op 1 dag zelfs meer dan 100MB. Daar doe ik in Nederland bijna een maand over. Ook was ik in het buitenland zeer bewust om gegaan met het verbruik.

Ik kon dus ruim 160 euro extra betalen, bovenop de 2 euro per dag van de bundel. Ook ik heb nooit een SMS ontvangen over te hoog dataverbruik, terwijl dat in hun eigen voorwaarden wordt beloofd.

Na een belletje konden ze al snel de extra kosten halveren. Hoewel dat natuurlijk scheelt, wilde ik helemaal geen extra kosten betalen, maar alleen betalen voor de extra bundel. Dat kon telefonisch zo gezegd niet. Ik moest maar een klachtenbrief sturen. Dat heb ik gedaan en al duurde het vrij lang, ik kreeg reactie en al het dataverkeer buiten de bundel zou worden vergoed.

Ik krijg nu echter de creditfactuur waarin staat dat het bedrag wordt verrekend met mijn maandelijkse nota. En daar heb ik dan weer weinig aan, want ik ben al overgestapt naar een andere provider. Ik heb dus geen maandelijkse nota meer van Vodafone |:( Dat wordt dus wéér bellen of een brief sturen...

Ik heb trouwens het idee dat de buitenlandse Vodafone gewoon met extreem hoge dataverkeer komt, omdat de Nederlandse Vodafone deze getallen toch niet kan controleren en ze gewoon in rekening brengt bij hun klanten. Das makkelijk verdienen. :(

[ Voor 9% gewijzigd door antonboonstra op 07-10-2012 13:34 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 23:52
Ik vermoed dat vodafone hier de blocksize hoger heeft liggen in het buitenland dan in het binnenland.

Als je 1 kilobyte verbruikt en dan de dataverbinding verliest of bijvoorbeeld een kwartier niets verbruikt, rondt vodafone dat af op een block van, bijvoorbeeld, 10 of 100 kilobyte.

Dit is redelijk normale praktijk en het zou ook verklaren waarom je datameter niet overeenkomt met het opgegeven verbruik van vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 16:02
Al je verkeer loopt netjes via NL. Je hebt ook een NL ip adres :) Dus Voda NL kan dat prima inzien!

[ Voor 20% gewijzigd door RadioAir op 09-10-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 18:04

B4tman_DH

To the Bat.....

Ik heb het ook gehad deze vakantie. 1 GB in 12 dagen :) kosten 595,-. :?

Gelukkig niet hoeven betalen omdat ze konden zien dat ik geen smsjes had ontvangen bij 80% en 100%.
Pagina: 1