Verwijderd

Topicstarter
Lieve mensen,

Allereerst excuus voor evt benamingen, ben zelf een redelijke noob als het om hardware gaat.

Sinds gister het vreemde geval dat m'n pc (Specs) ziek is

Eergister gewoon nog gebruikt en zonder problemen afgesloten maar hij wil niet meer opstarten. Ik krijg geen piep of BIOS (Zwart scherm, geen signaal) en al gaan de lampjes branden, alle fans blijven stil. Nou blijkt dat toen ik de kast openmaakte er een snoertje vastzat tussen de fan van de voeding (zit aan de voorzijde van de kast). Ik heb in de tijd dat ik mn computer heb gebruikt echter nooit iets geks gehoord of iets met overclocking gedaan. (temp is ook nooit te hoog geweest naar mijn weten) Ook heb ik niks geks geroken qua brandlucht.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:28
Als eerste dit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Dan gaan we verder kijken of wij iets kunnen doen.

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 14:44

Neophyte808

Gadget inspector

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:00:
Lieve mensen,

Allereerst excuus voor evt benamingen, ben zelf een redelijke noob als het om hardware gaat.

Sinds gister het vreemde geval dat m'n pc (Specs) ziek is

Eergister gewoon nog gebruikt en zonder problemen afgesloten maar hij wil niet meer opstarten. Ik krijg geen piep of BIOS (Zwart scherm, geen signaal) en al gaan de lampjes branden, alle fans blijven stil. Nou blijkt dat toen ik de kast openmaakte er een snoertje vastzat tussen de fan van de voeding (zit aan de voorzijde van de kast). Ik heb in de tijd dat ik mn computer heb gebruikt echter nooit iets geks gehoord of iets met overclocking gedaan. (temp is ook nooit te hoog geweest naar mijn weten) Ook heb ik niks geks geroken qua brandlucht.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!
De lampjes op je hippe fans, of de lampjes op je moederbord?

Sommige moederborden weergeven foutcodes d.m.v. LEDs en als je de manual van je moederbord raadpleegt dan weet je misschien wat je moederbord je probeert te vertellen.

Verwijderd

Welk snoertje zat er vast in de fan van je voeding?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 03:03 . Reden: Typefoutje, 't is laat... ;-) ]