Beste mede tweakers,
Zoals velen onder ons heb ik ook een iPhone, mijn model is de 32gb 3GS dit is tegenwoordig een oudje.
Recent ondervindt ik problemen, met het bereik van mijn wifi connectie.
Dit is mij recent opgevallen, mijn iPhone heeft beperkt bereik met een opgezette wifi verbinding met mijn AP.
Als hij verbinding heeft is het berijk erg slecht, op 7 tot 10m afstand van de AP heeft het toestel haast tot geen bereik meer.
Mijn vaste PC en Laptop hebben hier geen problemen mee, deze hebben een goede connectie op een grotere afstand. Ik ben mij ervan bewust dat een wifi antenne van een laptop en/of pc beter is dan die van een iPhone.
Ik heb het volgende getest:
- Verbonden met een Cisco Linksys E4200 (Heeft niet geholpen),
- Verbonden met een Cisco Linksys E4200 van kanaal gewisseld (Heeft niet geholpen),
- Cisco Linksys E4200 is voorzien van de nieuwste firmware,
- Verbonden met een Linksys WRT54GL met dd-wrt (Heeft niet geholpen),
- Verbonden met een Linksys WRT54GL orginele firmware (Heeft niet geholpen).
Mijn iPhone draaide op een oudere versie van IOS v4, deze was gejailbreaked.
Ik heb het volgende getest op mijn iPhone:
- IOS geupgraid naar versie 5.1.1 (9B206) & backup terug gezet, toestel is niet gejailbreaked (Heeft niet geholpen),
- Netwerk settings gereset (Heeft niet geholpen),
Mijn broertje heeft een midrange Samsung (model onbekend), deze heeft beter bereik.
Ik had begrepen dat de wifi modulle samenhangt met de 3g modulle, ik heb nog wel bereik op basis van 3g.
Wellicht weten jullie nog een aantal mogelijke oplossingen, of kunnen mij vertellen of mijn toestel “kapot is”.
Zoals velen onder ons heb ik ook een iPhone, mijn model is de 32gb 3GS dit is tegenwoordig een oudje.
Recent ondervindt ik problemen, met het bereik van mijn wifi connectie.
Dit is mij recent opgevallen, mijn iPhone heeft beperkt bereik met een opgezette wifi verbinding met mijn AP.
Als hij verbinding heeft is het berijk erg slecht, op 7 tot 10m afstand van de AP heeft het toestel haast tot geen bereik meer.
Mijn vaste PC en Laptop hebben hier geen problemen mee, deze hebben een goede connectie op een grotere afstand. Ik ben mij ervan bewust dat een wifi antenne van een laptop en/of pc beter is dan die van een iPhone.
Ik heb het volgende getest:
- Verbonden met een Cisco Linksys E4200 (Heeft niet geholpen),
- Verbonden met een Cisco Linksys E4200 van kanaal gewisseld (Heeft niet geholpen),
- Cisco Linksys E4200 is voorzien van de nieuwste firmware,
- Verbonden met een Linksys WRT54GL met dd-wrt (Heeft niet geholpen),
- Verbonden met een Linksys WRT54GL orginele firmware (Heeft niet geholpen).
Mijn iPhone draaide op een oudere versie van IOS v4, deze was gejailbreaked.
Ik heb het volgende getest op mijn iPhone:
- IOS geupgraid naar versie 5.1.1 (9B206) & backup terug gezet, toestel is niet gejailbreaked (Heeft niet geholpen),
- Netwerk settings gereset (Heeft niet geholpen),
Mijn broertje heeft een midrange Samsung (model onbekend), deze heeft beter bereik.
Ik had begrepen dat de wifi modulle samenhangt met de 3g modulle, ik heb nog wel bereik op basis van 3g.
Wellicht weten jullie nog een aantal mogelijke oplossingen, of kunnen mij vertellen of mijn toestel “kapot is”.