Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop kopen

Pagina: 1
Acties:

• Netgeneraal
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 17:44
Hallo beste tweakers,

Ik moet een laptop voor school hebben maar toen dacht ik dat als er toch een moet kopen dan meteen een waar ik wat meer mee kan (gamen (BF3 / shogun 2 total war) / films kijken).
En ik kom er zelf niet zo goed uit welke laptop ik moet kopen.

Ik heb nog eigelijk een eis dat hij niet te luid ruchtig is voor op school ect. .
Maar hij hoeft niet super dun en licht te zijn, maar als het wel zo is vind ik dat ook goed.

Ik heb een aardig buget (vind ik :) ) hij mag rond de 1400 euro zijn.

Ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven, en alvast bedankt.

groeten Tijmen

(ik wil het liefst nvidea video kaart en een intel procesor maar als het niet anders kan moet het maar)

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:43

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heb je de notbook best buy guide al bekeken? Of de verschillende reviews van gamelaptops hier op de frontpage?

Realiseer je dat een laptop die fatsoenlijk BF3 speelt, voor 1400 euro lastig te vinden is, zwaar, dik, groot en lomp zal zijn en tot slot waarschijnlijk een accuduur heeft van 2 uur of minder. Met andere woorden; Zet eens even wat eisen op een rij, geef aan wat je belangrijk vindt in een laptop en welke eisen een must zijn, en welke eisen "leuke extra" zijn.

Als je 1400 euro tegen een laptop aansmijt zou ik toch een gedetailleerder plan van aanpak verwachten dan "hij hoeft niet dun te zijn en mag 1400 euro kosten".

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Netgeneraal
Hoe groot buget advieseer je dan ik kan mischien wat meer geld bij elkaar verzamelen.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:13
MX17 met cashback en EPP (weet ik wat voor zooi) komt ongeveer op 1400 uit, darkstone weet hier veel van, ik zal zijn post even opzoeken ;)

edit:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" prijzen staan in die excel sheet, en erbij de uitleg om de laptops voor deze prijzen te verkrijgen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Nilsepils op 19-07-2012 09:57 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:43

Pixeltje

Woo-woohoo!

Netgeneraal schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:48:
Hoe groot buget advieseer je dan ik kan mischien wat meer geld bij elkaar verzamelen.
Je budget stel je vast aan de hand van een aantal zaken;

- Hoeveelheid geld beschikbaar voor deze aankoop
- Eisen en wensen gesteld aan de aankoop
- Aanbod

Als je weet dat je 1400 euro hebt kun je gaan kijken naar alle laptops van 1400 euro, maar nogmaals, ik raad je aan om goed op een rij te zetten wat je wilt hebben. Je zegt dat je voor school perse een laptop nodig hebt, maar waarom? Welke programma's ga je draaien voor je opleiding, welke eisen worden er nog meer gesteld aan de laptop door je opleiding?

Daarbij; ga je er veel mee reizen? Dan wil je waarschijnlijk een lichte, dunne laptop waar je geen hernia van krijgt elke keer dat je 'm over je schouder gooit. Reis je weinig of boeit het je niet, dan kun je kijken naar dikkere laptops (waar dan waarschijnlijk ook wat meer power inzit).

Zonder een lijstje eisen zul je nooit het aanbod aan laptops kunnen verkleinen tot een shortlist.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Netgeneraal
Ik zal een lijstje maken maar dat word morgen pas.

• Netgeneraal
Ik heb even gekeken en deze kwam aardig in de buurt van wat ik wil is het wat?
pricewatch: Samsung NP700Z7C-S01

Verwijderd

Nilsepils schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:51:
MX17 met cashback en EPP (weet ik wat voor zooi) komt ongeveer op 1400 uit, darkstone weet hier veel van, ik zal zijn post even opzoeken ;)

edit:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" prijzen staan in die excel sheet, en erbij de uitleg om de laptops voor deze prijzen te verkrijgen ;)
Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 tegenwoordig. M17x = € 1,340 met i7, 1080p, GTX 675m
Netgeneraal schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:25:
Ik heb even gekeken en deze kwam aardig in de buurt van wat ik wil is het wat?
pricewatch: Samsung NP700Z7C-S01
1. voor die prijs heb je ook de M17x met GTX 680m, die kaart is waarschijnlijk 2x zo snel
2. voor onder de €1000 heb je of de inspiron 17R SE, of de asus N56 met dezelfde grafische prestaties. Waarom €600-800 meer betalen voor een samsung waar nog niet eens goede reviews van uit zijn?
Pagina: 1