facebook like en win actie maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03
Ik zie soms dat mijn facebook vrienden posts liken (uiteraard met een foto erbij) in de hoop dat ze dat product dan ook winnen.

De strekking is meestal dat je uit de laatste likes binnen een bepaalde range een winnaar trekt/kiest en die het product geeft.
de 'winst': je hebt weer x - x.xxx likes op je pagina die je spam weer kunnen lezen :P

Anyway.
hoe zet je zoiets op? hoe kan ik eigenlijk zien wie het geliked heeft en wie dan nieuw is? hoe kies ik / bepaal ik wie de winnaar is?
Misschien denk ik te moeilijk, maar ik kan er maar beter op voorbereid zijn voordat ik dadelijk zon actie start en alleen maar ellende op mijn hals haal.

Ik heb op mijn zakelijke facebook pagina iets van rond de 125 likes. Nou dat moeten er dus heul veul meer worden :+ Ik wil daarvoor een, en bij succes, herhaaldelijk een gratis product (maatwerk) weggeven.

Wie heeft zoiets ooit al eens gedaan?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Je kan bij het plaatsen van de like button een "ref" meegeven in de tag. Als je daar "zomeractie2012" inhangt kun je dit in de statistieken van je pagina terug zien. Als je uit deze mensen een random persoon kiest.. winner.

Hier vindt je nog wat info:

https://developers.facebook.com/blog/post/397/

Lijkt mij de meest basic manier om het te doen. Zijn vast hele campaign tools voor, maar volgens mij werkt dit ook wel.

[ Voor 31% gewijzigd door ViNyL op 19-07-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 12:03
interesting :)

probleem is dat je niet effe snel wat kunt proberen :P

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Alles wat je nodig hebt hiervoor is makkelijk te Googlen. Gewoon proberen op een testpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
Let ook even goed op de officiele regels van Facebook omtrent wedstrijden.
In het kort de twee belangrijkste regels:
- Deelname aan de wedstrijd kan alleen plaatsvinden op een aparte tab en niet op het prikbord.
- Facebook functionaliteiten (zoals likes, comments, tags, uploaden van foto’s op het prikbord) mogen niet dienen als deelname mechanisme.
Zie ook http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php

Eerlijk is eerlijk, je bent een te kleine pagina dat dit niemand zal opvallen en je zal niet op je vingers getikt worden. Desondanks goed om te weten denk ik.