Stille game-pc (max. 2000 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Veniors
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-01-2024
Beste Tweakers,

Na de koop van een pc al enkele jaren te hebben uitgesteld gaat het er nu echt van komen. Ik wil graag een goede, stille game-pc samen stellen. Ik heb al verschillende reviews en Best Buy Guides gelezen en ben tot een mooi lijstje gekomen. Maximaal wil ik 2000 euro uitgeven. Ik heb nog helemaal niets, dus inclusief alle randapparatuur is dit het maximale dat ik er aan uit wil geven.

Ik wil de pc gebruiken voor een mix van het spelen van de nieuwste en toekomstige games, maar ook het maken van documenten, videobewerking, muziek etc. De grafische kaart moet volgens 4launch 23 juli weer op voorraad komen en dan is prijs/prestatie tov andere gelijkwaardige kaarten het best.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 98,76€ 98,76
1Asus VG23AH Zwart€ 274,60€ 274,60
1Lite-On iHAS524 Zwart€ 22,-€ 22,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Corsair Obsidian 550D€ 114,95€ 114,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 35,95€ 35,95
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 412,99€ 412,99
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 55,03€ 55,03
1Logitech Performance Mouse MX€ 55,03€ 55,03
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 205,95€ 205,95
1Nexus RX-6300€ 77,90€ 77,90
1Samsung 830 series 256GB€ 174,95€ 174,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
1Asrock Z77 Extreme4€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.787,06

Ik heb voor het ASUS-scherm gekozen, omdat dit het eerste semi-glossy IPS-scherm is, ook nog eens met passieve 3D. Het scherm komt goed uit de reviews. Van de andere IPS-schermen, onder andere de dell U2412M werd ik gek van de glitteringen van de AG-coating bij een witte achtergrond. IPS is wel een vereiste, eens gezien wil ik niet meer terug naar een TN-scherm.

Ook de voeding bevalt mij zeer goed. Ik heb een Nexus RX5300 en deze werkt hartstikke goed en is niet tot nauwelijks hoorbaar.

Waar twijfel ik nog over?

Case: Het is een stille behuizing, maar zou met deze configuratie de temperatuur niet te hoog oplopen in de case, of valt dit nog mee? Stilte is wel een pre.

Processorkoeler: de Mugen 2 Rev. B en de Mugen 3 PC Games Hardware Edition. Zou hier nog een groot verschil tussen zitten? Ik wil graag voor de meest stille en best koelende gaan.

Moederbord: Asrock Extreme 4 of de MSI GD65. Ik kan weinig echte verschillen vinden tussen deze twee borden, alleen dat de MSI de beste geluidskwaliteit heeft en duurder is. Ik wil graag een moederbord met een Realtek ALC898 codec, omdat deze de beste geluidskwaliteit levert.

Toetsenbord: Ik lees goede verhalen over mechanische toetsenborden, maar is dit ook het bedrag waard. Ik denk dan aan de Corsair K60 of K90.

Ik wil de pc zelf in elkaar zetten met als koelpasta Artic Silver 5. Het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe, maar er zijn genoeg handleidingen te vinden overal, scheelt ook weer een hoop geld. Alvast bedankt voor jullie input.

• Kayakyak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 22:24
Ga je overklokken? Verder zou ik nooit zoveel geld uitgeven aan een kast, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Verder zou ik een andere voeding pakken. Bijv. een Corsair Builder CX500 V2. 630 Watt is namelijk veel te veel.

• Sabo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-04 13:02
Processorkoeler: de Mugen 2 Rev. B en de Mugen 3 PC Games Hardware Edition. Zou hier nog een groot verschil tussen zitten? Ik wil graag voor de meest stille en best koelende gaan.
Ik heb persoonlijk een mugen 3, leuke koeler die zijn werk doet en mooi oogt! Maar een vriend van mij heeft de mugen 2 en daar haalt hij lagere temperaturen mee. Ik weet niet hoe het zit met het geluidsniveau van de mugen 2 maar die van de 3 is stil hoor (alleen niet als je hem stressed =D)

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 16:51
Ik zou de voiding idd vervangen door een corsair.

Kijk voor mechanische tds ook bij razer. Eenmaal gewend wil je niet terug :)

Verder prima Setup, kast is ook goed en stil.

mixing a drink and music

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 10:23
Koop je windowslicentie op culgame.com , scheelt je weer 60€

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-05 16:39

Pykow

Angelo OTR

Veniors schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 00:39:

Toetsenbord: Ik lees goede verhalen over mechanische toetsenborden, maar is dit ook het bedrag waard. Ik denk dan aan de Corsair K60 of K90.
je gaat voor een stille game-PC maar dan wil je wel een mechanische toetsenbord hebben die een harde klik geluid geeft tijdens het type, maar dat terzeide.

Het zijn inderdaad dure toetsenboard en in mijn ogen iets te duur.
de K90 is mooi verlicht alleen 2 nadelen.
1. de extra macro keys (G toetsen zeg maar) zitten lager dan de overige toetsen.
2. niet alle toetsen zijn mechanische, waardoor je een verschil gaat voelen in je vingers.
de Macro keys en volgens mij de ins,del,home,end .... etc toetsen zijn gewoon standaard toetsen zoals je ze kent op een Logitech toetsenboard.

Zelf zit ik te wachten op een prijsdaling, want ik ben ook opzoek naar een mechanische toetsenboard met LED verlichten. ik zit vrijwel altijd in het donker / vrij donkere kamer te gamen, want anders heb ik last van de zon op me scherm en dan is het ook wel mooi om wat ledjes op je bureau te hebben. momenteel heb ik een Logitech G15 en G13 liggen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Pykow schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:14:
[...]

je gaat voor een stille game-PC maar dan wil je wel een mechanische toetsenbord hebben die een harde klik geluid geeft tijdens het type, maar dat terzeide.

1. de extra macro keys (G toetsen zeg maar) zitten lager dan de overige toetsen.
2. niet alle toetsen zijn mechanische, waardoor je een verschil gaat voelen in je vingers.
de Macro keys en volgens mij de ins,del,home,end .... etc toetsen zijn gewoon standaard toetsen zoals je ze kent op een Logitech toetsenboard.

Zelf zit ik te wachten op een prijsdaling, want ik ben ook opzoek naar een mechanische toetsenboard met LED verlichten. ik zit vrijwel altijd in het donker / vrij donkere kamer te gamen, want anders heb ik last van de zon op me scherm en dan is het ook wel mooi om wat ledjes op je bureau te hebben. momenteel heb ik een Logitech G15 en G13 liggen.
Niet alle m-toetsenborden hebben dezelfde keyswitches.

🠕 This side up

• Veniors
Ga je overklokken?
Dat ben ik wel van plan. Maakt het dan nog uit welk van deze twee moederborden je gebruikt? Voor de voeding wil ik wel graag bij nexus blijven, deze hebben ook goede reviews. Ik zal deze aanpassen naar de RX5300, alhoewel het prijsverschil tussen deze en de RX6300 maar een paar euro is.

De kast is duur, maar krijgt overal goede reviews; stil met redelijk goede koeling. Ik zou niet weten welke andere kast voor een lager bedrag hetzelfde levert.

Wat de koeler betreft ga ik dan voor de Mugen 2 rev. b, deze heeft zichzelf al goed bewezen.
Kijk voor mechanische tds ook bij razer. Eenmaal gewend wil je niet terug :)
Goede tip, ga ik zeker naar kijken en overdenken. Ik ben het met je eens. De prijs voor deze borden ligt inderdaad net iets te hoog voor mijn gevoel.

Verwijderd

Met die kast ga je gegarandeerd koelingsproblemen krijgen, helemaal in combinatie met de GTX670. Zelf heb ik ook recent een nieuwe desktop samengesteld en heb uiteindelijk gekozen voor deze kast pricewatch: BitFenix Raider

De systeemfans zijn fluisterstil en de airflow is daarnaast ook zeer goed. Lage temperaturen en goede prestaties. De kast is wel behoorlijk open dus alle andere onderdelen moet ook stil zijn. De DC2 koeler is echter ook stil evenals je processor koeler. Wat dat betreft zit het dus wel snor.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:01:
Met die kast ga je gegarandeerd koelingsproblemen krijgen, helemaal in combinatie met de GTX670. Zelf heb ik ook recent een nieuwe desktop samengesteld en heb uiteindelijk gekozen voor deze kast pricewatch: BitFenix Raider

De systeemfans zijn fluisterstil en de airflow is daarnaast ook zeer goed. Lage temperaturen en goede prestaties. De kast is wel behoorlijk open dus alle andere onderdelen moet ook stil zijn. De DC2 koeler is echter ook stil evenals je processor koeler. Wat dat betreft zit het dus wel snor.
Wat versta je eigenlijk onder koelingsproblemen en op basis waarvan zeg je dat?
Bij mijn weten is de Obsidian 550D een stille case met zeer goede koelprestaties...

De GTX670 staat er ook al niet voor bekend om de heetste kaart te zijn... bedoel je de GTX580 misschien?

@ Veniors: Je selectie ziet er heel goed uit! Enkele kleine opmerkingen:
* Als je goede ervaringen hebt met die voeding dan is het zeker een goede keuze. En anders kan je deze nemen: pricewatch: Seasonic S12II 520W hoge kwaliteit en ook heel stil.
* Zoals reeds gezegd kan je Windows 7 voor 20€ kopen ook.
* Die extra koelpasta heb je eigenlijk niet nodig, bij de Scythe Mugen 2 zit reeds goede pasta.
* Scherm is wel erg duur voor een 'slechts' full HD scherm. Voor mij is 3D niks meer dan een dure gimmick, misschien is het voor jou wel belangrijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Inrage op 19-07-2012 13:18 ]

Verwijderd

Inrage schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:12:
[...]

Wat versta je eigenlijk onder koelingsproblemen en op basis waarvan zeg je dat?
Bij mijn weten is de Obsidian 550D een stille case met zeer goede koelprestaties...

De GTX670 staat er ook al niet voor bekend om de heetste kaart te zijn... bedoel je de GTX580 misschien?
Ik baseer dat vooral op het feit dat de kast (zover ik kan zien op de afbeeldingen, mogelijk zit dit ergens anders verstopt, correct me if I'm wrong!) geen air intake ventilator heeft. Er zit alleen een ventilator op de achterkant.

Mijn vorige desktop had ook geen air intake ventilator. Ik kreeg toen een soort van 'Broeikaseffect'. In de kast was het enorm warm aangezien de ventilator aan de achterkant niet snel genoeg de warme lucht uit de kast kon voeren. Hierdoor stond mijn midrange kaart (560-TI met de DC2 cooler) warm te koken inclusief mijn i7 960 CPU. Laatst genoemde moest ik ver terugklokken om niet over de 80c heen te gaan.

Sinds die ervaring probeer ik dus kasten zonder air intake ventilator te vermijden. En dus vandaar mijn mening advies.

• Veniors
Zie: http://www.neowin.net/ima...d/obsidian550d_intake.jpg De twee fans aan de voorkant halen lucht naar binnen via de zijkanten links en rechts. Alhoewel ik moet zeggen dat de Bitfenix Raider ook een mooie kast is. Volgens hardwareinfo is de Corsair iets stiller en ook iets koeler dan de Raider.

[ Voor 6% gewijzigd door Veniors op 19-07-2012 13:31 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:21:
[...]

Ik baseer dat vooral op het feit dat de kast (zover ik kan zien op de afbeeldingen, mogelijk zit dit ergens anders verstopt, correct me if I'm wrong!) geen air intake ventilator heeft. Er zit alleen een ventilator op de achterkant.

Mijn vorige desktop had ook geen air intake ventilator. Ik kreeg toen een soort van 'Broeikaseffect'. In de kast was het enorm warm aangezien de ventilator aan de achterkant de druk niet aankon. Hierdoor stond mijn midrange kaart (560-TI met de DC2 cooler) warm te koken inclusief mijn i7 960 CPU. Laatst genoemde moest ik ver terugklokken om niet over de 80c heen te gaan.

Sinds die ervaring probeer ik dus kasten zonder air intake ventilator te vermijden. En dus vandaar mijn mening advies.
Ok, op basis van een prentje een case afbreken op koelprestaties is wel een beetje kort door de bocht... Klik even door en je vindt een uitgebreide review van tweakers zelf over de case. Standaard zijn er 2 intake fans en 1 die lucht uitblaast, met ruimte voor meer.

In jouw geval zou ik beginnen twijfelen of je koeler wel goed op die i7 960 stond. Lijkt me erg raar da je die zou moeten terugclocken om oververhitting tegen te daan. De i7 960 heeft ook een andere architectuur dan de i5 3750k, de Ivy Bridge i5 is zeker koeler onder load.
Pagina: 1