Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer kapot, vervangen of repareren?

Pagina: 1
Acties:

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een acer 5920G en die heeft vandaag de geest gegeven.
ik had m destijds voor 160 euro gekocht op marktplaats om mn 5315 te vervangen, vanwege de afwezigheid van een gpu.

In het begin deed alles het prima, daarna startte hij niet meer op, gpu gebaken, hij deed het weer voor lange tijd.Afgelopen 2 weken kreeg ik 2 problemen:
1. De tijd liep telkens achter, synchroniseeren was een tijdelijke fix na 8 uur was de tijd weer verkeerd, erg vervelend als je op de klok kijkt om te kijken hoe laat het is ,om vervolgens de laptop aan de kant te doen en te gaan slapen.
2. Het 2e probleem was het moeillijk startten, ik moest de batterij erin en eruit, stekker erin eruit, herhaaldelijk op de aanknop drukken, wilde die eindelijk startten, en deed het daarna weer prima (bij het afsluiten begon het gedonder weer).Vandaag ook geprobeerd, maar er was geen response meer, bij het indrukken van de aanknop. ik Heb zelfs de aanknop vervangen(het boardje), mocht ook niet baten.

Misschien is de gpu echt kaduuk, en heb ik een ander nodig (de 5920 weigert te booten zonder)
Of mischien heeft mijn levenstijl de laptop de das omgedaan. (grote scheuren aan de onderkant bij de schanmieren, lijkt me niet bevordelijk)

Nu zit ik dus met 2 dingen die ik kan doen: kijken wat er mis mee is, en een onderdeel vervangen, of een andere 2e hands kopen.lk heb namelijk geld uitbesteed aan upgrades, zoals ddr2 ram, wifi kaart, en een t9300, en wil die wel graag weer gebruiken.
Een nieuwe low budget laptop is het iig niet waard, als het een high end zou zijn misschien, maar mn budget is nou niet bepaald toerijkend,ik heb ook nog een casebuild te voltooien,maar de optie laat ik wel open.

De 5920G is voor mij wel een fijne laptop, vga+hdmi+spdif, en een touchpad maar ik met acer al jaren vertrouwd ben geraakt(ik vind ze gewoon fijn werken)
Ik zou dus een andere 5920 kunnen kopen, maar dan zit ik dus weer met hetzelfde product, met dezelfde zwakheden.(vooral de gt8800's zijn niet bijster goed, maar wel te vervangen voor bijv ati d:)b )
een andere ati-gpu (3650) kost ong 80 euro op ebay

Of ik koop een oerdegelijke-moeders-mooiste-niet van een lenovo (2e hands, met c2d en gpu)
maar dan zit ik wel weer met een (waarschijnlijk) slecht touchpad, en ik wil niet aan de muis.
om maar te zwijgen over trackballs, niet voor mij bestemd.

keuzes keuzes... wat wou ik volgens jullie moeten doen?

ora et labora

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
Ik weet niet of de gpu los is bij jou? Ik heb al diverse acers gehad waar de videochip op het moederbord gebakken zat. Verder staan die oudere acers niet om hun betrouwbaarheid bekend in tegenstelling tot dell oid.

Ik zou als ik jou was jou laptop aan "achmed koopt defecte/werkende laptops" via marktplaats verkopen en een beetje bijleggen voor een fatsoenlijke laptop. Denk er dan wel even om dat je niet weer één koopt met nvidea 7xxx of 8xxx videochip.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Terrz schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:01:
Ik weet niet of de gpu los is bij jou? Ik heb al diverse acers gehad waar de videochip op het moederbord gebakken zat. Verder staan die oudere acers niet om hun betrouwbaarheid bekend in tegenstelling tot dell oid.

Ik zou als ik jou was jou laptop aan "achmed koopt defecte/werkende laptops" via marktplaats verkopen en een beetje bijleggen voor een fatsoenlijke laptop. Denk er dan wel even om dat je niet weer één koopt met nvidea 7xxx of 8xxx videochip.
de 5920 heeft een losse mxm II gpu die zou ik dus kunnen vervangen, de gpu die er nu inzit is een 512mb model.Misschien doe ik er idd beter aan om de laptop ding voor een paar tientjes te verkopen op MP,en iets beters te kopen En wat versta jij onder een fatsoenlijke laptop.Ik heb zelf wel goede ervaringen met mijn mijn 5315( met intel gma) doet het prima, zelfs beter dan mijn 5920 ooit gedaan heeft (afgezien van de grafische prestaties)

wat is wijs? ik kan niet testten of het mobo of de gpu kapot is, ik zou dus eerst een andere C2D laptop met MXMII moeten kopen om het uit te testten. of het aan het mobo of de gpu ligt.ninieuweeuwe

ik kan dus bijv een nieuwe2e hands 5920 van mp halen, mijn oude gpu erin zetten, als die werkt, nieuwe gpu verkopen. aan de andere kant, de 5920 heeft een groot minpunt: de pinout van de ldvs kabel,dwz dat ik geen 1920x1200 lcd erin kan zetten. :/ ik heb het een tijdje gehad en wet is echt geweldig mooi, en lekker werken.

is de levono met mxmII en core 2 duo proc iets? gaan ong voor dezlefde pris weg als de acers.
ik heb er nooit een gehad namelijk, en dus geen ervararing.

ora et labora

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik heb net een vervanger voor mijn Aspire 5920G gekocht, maar hij doet het nog prima. De GPU heb ik vervangen door een GeForce 9650M GT, die die problemen niet heeft. Het geheugen heb ik vervangen door 2x2GB Kingston HyperX. De processor upgrade (X7900) heb ik verkocht, er zit dus weer de standaard T7300 in. Ben je geïnteresseerd?

[ Voor 27% gewijzigd door Flipside op 19-07-2012 23:48 ]

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Een Acer repareren? Kun je bezig blijven. Ditch it en gewoon goeie shit kopen in het vervolg!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
rookie no. 1 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:49:
Een Acer repareren? Kun je bezig blijven. Ditch it en gewoon goeie shit kopen in het vervolg!
We hebben het hier wel over een 5920G. Dat is niet zomaar een Acer, dat is een super goede laptop, ontworpen toen ze bij Acer even een helder moment hadden. Aan de nvidia problemen kan Acer niks doen, maar ze waren wel zo vriendelijk om, als een van de weinige fabrikanten toen, standaard MXM-II in te bouwen zodat gebruikers de grafische kaart eenvoudig kunnen bakken of vervangen. De koelpasta was wel van heel slechte kwaliteit en moest je dus wel zelf vervangen door betere. Dat moet bij alle Acers en Packard Bells.
Pagina: 1