Toon posts:

Upgrade ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag mijn pc gaan upgrade maar weet nog niet hoe en wat ik zal upgrade kwa prestatie,
Ten eerste dacht ik aan een Videokaart+CPU am2/am3+ en (voeding denk ik nog?)
Ten tweede aan een ssd voor opstartsnelheid etc,
Mijn budget is rond de 100euro kan ook wat hoger maakt me nog zoveel uit,
Wat ik met de pc zelf doe is vaak game (Battlefield 3 , Fifa 2012 en NFS ) en allerdaagse dinge zoals internet/msn

Mijn Pc ziet er zo uit.

Mobo - biostar n68s
Cpu - Amd - x2 250 3.00GHZ
Gra Msi 430GT
Ram - 4gb Kingstone ddr2
HDD - 500gb Seagate
Voeding - HKC sz400r (400Watt)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

voor 100 euro lukt dat nevernooit.

als je 1000 euro bedoelt, moet het wel lukken.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:13:
voor 100 euro lukt dat nevernooit.

als je 1000 euro bedoelt, moet het wel lukken.
zou graag 1000 Euro hadde gezegd :P
het is 100euro ja maar hoeft niet alle 3 tegelijk stap voor stap lijkt me ook een goede deal?.

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:02
Probeer hier bij V&A een upgrade setje te scoren.. maar die liggen al rond de minimaal 100 a 150.
Daarnaast een 5870 ofzo en die liggen ook rond de 110 euro (en dan te hopen dat je voeding het trekt).
Dus succes zeg maar.....

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

GPU is het belangrijkste bij games.

5870 is te zwaar voor je voeding. Een 5830 is snel en redelijk zuinig. Een 6850 is ook leuk.

Daarna betere voeding, kost zo'n 50 euro.

Daarna, ik denk mobo plus geheugen en cpu.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding gaat er ook zoiezo deruit lijkt wel airplane hiero kan amper slape met die geluid,
ik dacht ook eerst aan gpu of mischien een quad amd?

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:02
Ik zou denk ik toch gaan sparen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga voor een AMD Phenom II X4 955 Black Edition maar hierbij staat Thermal Design Power 125W
en op mobo site staat er 95 maakt dat wat uit of is dat een risico?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:55
Kijk even op de site van Biostar bij jouw moederbord. Daar staat denk ik ook wel een lijst bij met ondersteunde processoren. Het lijkt me eigenlijk niet dat jouw mobo de 955 Black Edition ondersteunt. Ik denk dat je het maximaal bij 95W processoren moet houden met dit moederbord.
Als je een nieuwe videokaart gaat plaatsen moet je ook gelijk een nieuwe voeding kopen, want deze is te slecht. Goede voeding heb je al voor 50 euro: pricewatch: Corsair Builder CX500 V2

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
http://tweakers.net/pricewatch/compare/46/304773;255153
Deze zijn wel 95W, maar even kijken op de biostar website of ze ook worden ondersteund.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kiek 'ns oan.
De 95W-versie van de 945 is dus het snelste wat hierop draait. Die versie is niet veel verkocht (kwam pas erg laat) dus die ga je tweedehands helaas niet vinden, dat was wel leuk geweest. Nieuw valt de prijs nog wel mee.

Verder: iets als een HD6850 is leuk, of als dat te duur is iets als een HD7750. En 400W is daarvoor op zich genoeg, ware het niet dat HKC doorgaans nogal ruk is, dus vervangen is wel verstandig (en dan niet de goedkoopste 500W-voeding nemen die je kunt vinden, want dan kun je hem net zo goed niet vervangen - als je bescheiden, energiezuinige onderdelen hebt dan is een 350W-voeding prima, als dat maar kwaliteits-spul is).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-03 13:31
V&A aangeboden: AMD Phenom II X3 720 Black Edition

zou een optie kunnen zijn voor de processor upgrade.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Had ik ook gezien. Maar vergeleken bij recentere CPU's (sandy bridge en beter) is een 945 al niet meer de krachtigste, en een 720 is nog weer wat minder. Dus als je het voor een leuk prijsje kan krijgen is het wel een goed idee, maar als dat te veel gaat kosten vind ik het wat zonde. Haal je nog niet het maximale uit je setup.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1