Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
Zoiets? Het blijkt nogal afhankelijk te zijn waarvoor je het wilt gebruiken namelijk. Je hebt RS-232 DB-25 connectoren, maar ook voor professionele audio en video toepassingen wordt soms de DB-25 connector gebruikt.
Ik probeer een XBOO-kabel te maken van een oud DB-25 verleng-snoer met alle 25 aders, maar weet niet welke draad op welke pin is gesoldeerd.
Daarbij dacht ik dat er misschien iemand is die weet welke kleur draad er bij welke pin hoort. Op google is daarover niks te vinden.
Daarbij dacht ik dat er misschien iemand is die weet welke kleur draad er bij welke pin hoort. Op google is daarover niks te vinden.
Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
Ik zou niet op kleuren afgaan, hoeft niet altijd te kloppen.SpatieBalkToets schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:00:
Ik probeer een XBOO-kabel te maken van een oud DB-25 verleng-snoer met alle 25 aders, maar weet niet welke draad op welke pin is gesoldeerd.
Meten is weten, pak een multimeter ^^
Een verlengkabel is toch gewoon rechtdoor 1 op 1, 2 op 2 enz...... al zijn de aders allemaal grijs (bandkabel), je moet gewoon zorgen dat je de boel goed aansluit en checkt
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD