OT: Ironisch of serieus bedoeld?
Ik heb een voorstel -> als ge eens ff in uw bios zit en alles opneemt (met een camera of gsm), dus neem elk pagina/setting op en upload het op youtube.
Edit: Sorry heb net gezien dat het probleem verholpen is. Ik raad u heel fel aan dat ge eens uw Vcore eens verlaagt door uw load line calibration eens op extreme instelt.
Ooit gehoord van Vdro(o)p? Dus 1.525V op uw cpu in bios. Maar hoeveel krijgt ge exact in cpu-z?
Voorbeeld: Ik had een moederbord zonder load-line calibration.
Q9550 @ 3.8GHz -> stak ik 1.36V in, maar in de OS of cpu-z krijg ik natuurlijk een leuke 1.30V. Dus moest ik meer voltage achter gooien. Resulteerde natuurlijk dat ik 1.43-4 coreV (weet het niet meer exact) in bios moest instellen. Dit is natuurlijk een case van "te hoge Vdroop"
Met loadline calibration op extreme modus, kreeg ik de gewenste voltage in OS/cpu-z van de ingestelde volt in de bios te zien.
Dit geeft natuurlijk veel voordelen op zoals lagere voltages -> lagere temps -> meer overclockingsruimte -> performance -> less bottleneck on GPU (als uw cpu da doet?, weet nie welk model het eigenlijk is..)
[
Voor 57% gewijzigd door
Faifz op 21-07-2012 01:06
]