Toon posts:

Langzaam internet Mac Mini

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een flink nieuwe mac mini in mn woonkamer. De router staat op de gang. Ik heb het snelst denkbare internet van Ziggo en op mn Vaio heb ik een 80 mbit verbinding draadloos. Op de Mac Mini blijf ik tussen de 6 en de 12 mbit hangen.. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er sterkere usb wifi adapters aan te raden die goed werken met mac en die waarschijnlijk wel een fatsoenlijke snelheid halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het verschil in snelheid als je hem via een ethernetkabel inplugt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geef eens wat meer info.

"een flink nieuwe Mac Mini"
"de router staat in de gang"
"sterkere usb wifi adapters"

Dit geeft vrij veel ruimte voor eigen interpretatie van ons lezers, maar dat is niet wat je wilt bereiken.

Wat is de situatie exact, welke standaarden gebruik je en wat heb je verder al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Dat is vaak het probleem als je dus twee apparaten hebt met minimale antenne's (de Mac Mini en Ubee modem (neem ik aan) in dit geval). Wat je het beste kunt doen is een ethernetkabel trekken met een extra AP in de woonkamer, zodat je zeker weten gewoon een goede verbinding hebt. Een USB adapter kun je ook proberen of eventueel Homeplug, maar goed dat is allemaal sub-optimaal. Het beste zou overigens een ethernetkabel zijn, maar daar had je vast zelf ook al aangedacht.