Gaming/Studielaptop maximaal - 2000 ex btw

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
Een duidelijke titel, waarin je het soort systeem aangeeft
Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Post je zelf bedachte configuratie met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.
  • Ik heb een laptop nodig voor mijn studie: Media, Informatie, Communicatie. Zoals een Tweaker betaamt wil ik niet zomaar een laptop kopen die aan de eisen voldoet, maar ook eentje waar een goede GPU in zit maar ook nog een beetje licht is. Qua programma's doe ik aan videobewerking, fotobewerking en gaming(Diablo III, SWTOR, DayZ, Shogun 2, etc.). Het liefst speel ik op een zo hoog mogelijke resolutie met zo hoog mogelijke settings.

"In het praktijkonderwijs worden applicaties gebruikt (zoals Adobe Photoshop, Adobe
    Indesign, Adobe Premiere Pro, Audacity etc.) waarvoor een krachtige laptop is
    vereist."
  • De kosten mogen excl. btw maximaal 2000 euro bevatten.
  • Omdat het voor mijn studie is ben ik van plan(zo goed als verbonden aan) de laptop iedere dag mee te nemen. Ik stel het dan ook wel op prijs als de laptop niet al te zwaar is. Accuduur maakt me niet gigantisch veel uit, stopcontacten genoeg.. Qua grootte wil ik graag niet groter dan 15,6".
  • Het merk maakt me niet zoveel uit maar ik wil wel dat de bouwkwaliteit en het design erg goed zijn. Daarom ben ik ook wel redelijk gecharmeerd van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de nieuwe lichting Alienware 14' inch laptops in de buurt komen van wat jij wil. Echter, je moet toch realiseren dat laptops voor de games en filmbewerkingsprogramma's die jij noemt behoorlijk zwaar zijn in gewicht. Je zult dus enige concesies moeten doen.

Apple kan je helemaal vergeten. De Macbook Pro's met de specs die jij nodig hebt zijn over de 2000 euro.

Denk ook even na of je nu daadwerkelijk wilt gamen op je laptop. Persoonlijk zou ik dat niet doen aangezien het spul allemaal zo fragiel is (oververhitting is een gevaar) en het allemaal erg duur is in vergelijking met een desktop. Ik zou eerder kiezen voor een laptop met een zware i7 processor (voor videobewerking) en een wat mindere grafische kaart maar toch nog één met power (550m/650m Nvidia range). Dan kan je het nog enigzins binnen de perken qua gewicht houden. Ook kan je dan wel wat minder zware games spelen (Diablo III, Skyrim SWTOR).

Voor gaming kan je dan een mooie desktop samenstellen van rond de 1000 euro met het geld wat je met een goedkopere laptop bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een laptop met iets snellers dan een GT 650m, leuk scherm en bouwkwaliteit, is iets wat simpelweg niet bestaat in de huidige markt. Als je geen aparte desktop wilt: wacht op thunderbolt, en koop een externe grafische kaart erbij zodra die beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Nee.. het is meer zo dat ik boven op mijn kamer wel een bakbeest heb staan maar gewoon mobiel wil kunnen zijn met games. Af en toe in de huiskamer zitten of iets dergelijks, ook heb ik alleen een Gaming PC bij mijn pa. Zelf ben ik even op de andere tour gegaan en uitgekomen op deze:

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Met behulp van de kortingsbonnen via het topic van Darkstone kon ik buiten de BTW (If you know what i mean) onder de 1300 uitkomen.. Dat lijkt me een mooi bedrag voor zo een mooie laptop. Of heeft iemand andere laptops aan te raden uit hetzelfde segment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh XPS 15.

Potentieel een leuk apparaat, in de praktijk een faal. 2x zo duur als de oude XPS 15, maar minder scherm, speakers, een apple-style touchpad zonder apple drivers, en erger: als je met wat warmer weer furmmark draait wordt de processor zo heet dat hij uitvalt.
Dat lees je goed, de processor. Een vrij rare situatie als je alleen de grafische kaart vol belast... De koeling is gewoon slecht.

In jouw segment heb je gewoon weinig keuze, je hebt de asus N56 (klikkerdeklik), en daaronder heb je nog de inspiron 15R SE (zie sheet) en sony S15. Is er nu helemaal niets tussen de N56 en macbook pro? Behalve een verdwaalde thinkpad of latitude, ik ken ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Die Asus ziet er erg netjes uit, redelijke bang for your bucks. Is het ook mogelijk de Dvd Drive er uit te slopen en er een 512gb SSD of 2x 256gb SSD's in te zetten in RAID0?

De Inspiron 15R SE is erg mooi en ziet er ook goed uit, wat is die sheet eigenlijk precies waar je het vaak over hebt :p . Sony S15 is evt wel mogelijk en heb daar ook naar gekeken maar is erg duur na het aanpassen van de opties. 512gb SSD +1170 euro :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gazhims3lv schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:35:
Die Asus ziet er erg netjes uit, redelijke bang for your bucks. Is het ook mogelijk de Dvd Drive er uit te slopen en er een 512gb SSD of 2x 256gb SSD's in te zetten in RAID0?
Van RAID zie ik het praktisch nut niet in. De DVD drive er uitslopen kan echter altijd. Dat heb ik ook gedaan met mijn studio 15.
De Inspiron 15R SE is erg mooi en ziet er ook goed uit, wat is die sheet eigenlijk precies waar je het vaak over hebt :p . Sony S15 is evt wel mogelijk en heb daar ook naar gekeken maar is erg duur na het aanpassen van de opties. 512gb SSD +1170 euro :F
sheet = Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
Quick n dirty kost dat:
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:08:
€ 679 i5 + 1080p
€ 723 i7 + 1080p
€ 756 i7 + 1080p + blu-ray
€ 780 i7 + 1080p + msata
incl BTW. Grofweg een kwart van je budget dus :+, maar de asus lijkt kwalitatief een stuk beter. Maar door gebrek aan echt goede reviews is dat nog niet helemaal te onderbouwen.

En die sony prijzen.. die slaan inderdaad nergens op. Dat geldt voor meer merken: koop gewoon je eigen opslag en geheugen, dat is veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Deze Medion voldoet denk ik wel aan je voorwaarden(zeer goede processor, zeer goede grafische kaart, heel veel geheugen en een SSD + normale schijf):

http://www.medion.com/nl/electronics/prod/MEDION®+ERAZER®+X6821+laptop/30013961A1?category=gamer_notebooks_22&recId=&wt_mc=nl.intern.m-shop.pro-pla.on-ma&wt_cc1=m-shop_topseller_gamer_notebooks-2-mitte&wt_cc2=30013961A1&wt_cw=30.2.8&utm_source=Internetseite-intern&utm_medium=Kachel&utm_content=gamer_notebooks_2-mitte&utm_campaign=Kategoriekachel-Hotspots&utm_term=30013961A1

Voor je opleiding zal elke Macbook ook volstaan, mocht je graag een lichte laptop willen dan is een Macbook Air denk ik een hele goede keuze. Ik heb zelf een 2011 MBA met i7 processor, hier draait Diablo 3 als een trein op met goede graphics(wel met optimized settings).

Wat je eventueel ook kan doen is nog even wachten met je aankoop, omdat de 680M binnenkort als het goed is in laptops gaat verschijnen. Van wat ik heb gezien presteert deze nog veel beter dan de 670M en de beste AMD kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 25-07-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die weegt.. 3.5kg en heeft een scherm van discutabele kwaliteit. Voor de rest inderdaad veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Denk dan toch dat ik voor de Inspiron 15R SE ga, gewoon omdat die geen drol kost en ik er dan nog iMac of PC upgrade bij doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
gazhims3lv schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:35:

De SSD van de Sony moet je zelf aanpassen en dat kan je o een 600/700 euro schelen als je 5 minuten spendeert in de pricewatch :9... Het is tevens maar 2 schroefjes om dat ding te upgraden.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Dus toch maar de Sony ;p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens staat er een review van de XPS 15 online:
http://www.anandtech.com/...l521x-detailed-first-look

Een beetje wat we al wisten. De bouwkwaliteit is absoluut goed, maar voor de rest is het downgrade na downgrade ten opzichte van de oude XPS 15, die dus €750 kost.. Plus de reviewer krijt het voor elkaar de CPU terug te laten klokken tot ver onder de stock clocks met een 8 jaar oude benchmark. Gefaal.

Ik heb een idee dell: gooi die grafische kaart er gewoon uit. Je kan er toch niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:01:
Overigens staat er een review van de XPS 15 online:
http://www.anandtech.com/...l521x-detailed-first-look

Een beetje wat we al wisten. De bouwkwaliteit is absoluut goed, maar voor de rest is het downgrade na downgrade ten opzichte van de oude XPS 15, die dus €750 kost.. Plus de reviewer krijt het voor elkaar de CPU terug te laten klokken tot ver onder de stock clocks met een 8 jaar oude benchmark. Gefaal.

Ik heb een idee dell: gooi die grafische kaart er gewoon uit. Je kan er toch niets mee.
Ik heb een beter idee: Gooi de productmanager gelijk mee met die berg gpu's...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De MSI GT60 is misschien wat dik voor een 15 inch notebook, maar is wel een volwaardige desktopvervanger.
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.75615.0.html
http://www.laptopshop.nl/vergelijken/191013/191023/
En hij is erg goed upgradebaar (dus kun je zelf eventjes ram aan toevoegen, SSD erin doen, nieuwe CPU over een jaartje, GPU over twee jaar ook mee vervangen, je begrijpt het idee denk ik wel :) ).
Scherm schijnt alleen wat minder te zijn, maar audio schijnt dan weer super goed te zijn.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=560

leuke laptop met begin prijs van iets meer dan 1000 euro , zelf nog wat dingejes toevoegen naar wens
is maar om een voorbeeld te geven dit kan je ook bij alienware doen .
ik vind alienware zelf goed spul maar het kost wel wat
ik zou bij deze laptop de hdd i.i.g vervangen door een ssd en dan als 2e hdd een gewone 500gb erbij ofzo , lijkt me meer dan genoeg

[ Voor 17% gewijzigd door Freakiebeakie op 25-07-2012 14:34 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Kwaliteit van Clevo laat nogal te wensen over, iets wat je niet wilt als je een budget van 2380 euro beschikbaar stelt...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Bij BTO kan je inderdaad leuke dingen samenstellen maar hoor zoals RoofTurkey al zegt veel verhalen over matige kwaliteit, kan ook bijna niet anders met die prijzen.

Over die Msi, andere GPU en CPU? Sure? Alleen jammer van het scherm, iets wat ik wel erg belangrijk vind..

Alienware lijkt me eventueel wel wat maar is miss beetje overpriced, dik en lomp.. Zitten er nog kanttekeningen aan qua hardware bij Alienware.. zoals scherm etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M17x is juist enorm goed geprijsd. Goedkoper dan een clevo met dezelfde specs :P Je moet alleen, net als met de inspiron, goed weten waar je moet zoeken. Zonder SSD zit je aan de €1540 uit het hoofd met GTX 680m.

Kwalitatief ga je volgens mij niets beters vinden. Maar ik betwijfel of dat ding geschikt voor jou is: je vond gewicht toch belangrijk? De M17x weegt.. 4.5kg, en de M14x heeft wat minpunten waardoor ik die ook niet echt kan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Ja? Ok dan, gewicht laat ik dan maar voor lief.. gewoon een goede rugzak kopen en dan lukt dat wel. SSD zet ik er zelf wel in. Zie inderdaad dat de M14x een 900p scherm heeft en ik wil sowieso 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Als je het gewicht en de grootte voor lief neemt, dan is er inderdaad geen weg om de M17x heen (gewicht valt voor mij persoonlijk zelfs erg mee).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Ik denk inderdaad dat ik voor de Alienware ga en dan gewoon een Full HD scherm neem en de 7970m omdat die een stuk goedkoper is dan de GTX680m .. Ram en SSD koop ik zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo veel scheelt het niet:
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:08:
€ 1,340 voor GTX 675m
€ 1,566 voor GTX 680m
€ 1,514 voor HD 7970m
is zou gewoon voor de GTX gaan vanwege de wat betere driverondersteuning. Ik had in een ander topic al gezegd dat je geen clevo moet kopen met HD 7970m vanwege de drivers. Dell heeft features in het moederbord zitten om dat te omzeilen, maar als je fatsoenlijk werkende switchable graphics wilt kun je beter de nvidia nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voor dit geld exclusief btw kan je ook naar thinkpads en precision modellen kijken..

De games die jij noemt zijn niet dusdanig zwaar dus een quadro 2000 het ook kan draaien op full HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Ja, deze nog wel ja.. maar games die in de toekomst uit zullen komen niet, en ik wil alles wel ongeveer op high/ultra kunnen draaien.

Oke.. Darkstone dan toch maar de 680 nu ik zie dat het verschil zo klein is. Maar hoe kan dat dan aangezien die 330 euro duurder is op de alienware site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dat weet alleen Dell... Maar de 680m is absoluut beter dan de 7970m, niet zozeer om fps in games (die is ongeveer gelijk), maar wel om Optimus die echt super goed werkt bij de 680m (ervaringsdeskundige :) ). Je kunt zo'n 4-5 uur browsen op de accu en gamen op de accu kan zo'n 1-2 uur met gewoon een comfortabele helderheid (40-60%). Ook is de M17x hierdoor tijdens browsen erg stil, doordat deze de meeste tijd gewoon passief gekoeld wordt. Wel wordt hij dan een beetje warm, maar ja dat neem ik persoonlijk dan wel voor lief :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:29:
Voor dit geld exclusief btw kan je ook naar thinkpads en precision modellen kijken..

De games die jij noemt zijn niet dusdanig zwaar dus een quadro 2000 het ook kan draaien op full HD
Precision is erg duur op moment van spreken. Het IPS scherm is ook alleen te krijgen icm vorige generatie processoren. Dat is jammer. Thinkpad is natuurlijk altijd een goede optie. Maar lastig te krijgen in nederland.
gazhims3lv schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:41:
Oke.. Darkstone dan toch maar de 680 nu ik zie dat het verschil zo klein is. Maar hoe kan dat dan aangezien die 330 euro duurder is op de alienware site
Er zijn verschillende basisconfiguraties. Bij dell is de basisconfiguratie met 900p scherm en GTX 660m even duur als de configuratie met 1080p scherm en GTX 675m... maar bij die 2e kan je alleen upgraden naar de GTX 680m. Lame, i know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Kan je een linkje geven?

edit; al gevonden

[ Voor 30% gewijzigd door gazhims3lv op 27-07-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:52:
[...]

Precision is erg duur op moment van spreken. Het IPS scherm is ook alleen te krijgen icm vorige generatie processoren. Dat is jammer. Thinkpad is natuurlijk altijd een goede optie. Maar lastig te krijgen in nederland.
[...]

Er zijn verschillende basisconfiguraties. Bij dell is de basisconfiguratie met 900p scherm en GTX 660m even duur als de configuratie met 1080p scherm en GTX 675m... maar bij die 2e kan je alleen upgraden naar de GTX 680m. Lame, i know.
Aan het IPS scherm zaten ook wat nadelen, zo is het een 10-bit scherm en daardoor werkt optimus niet en is de notebook in no-time leeg..
De nieuwe Thinkpad W530 is een beest en met optimus haal je ongeveer een uur of 10 op de accu en met 2,7 kilo is het gewicht ook nog te overzien. Het HD scherm heeft 95% sRGB dekking en goede inkijk hoeken:
https://bluelink.nl/product/N1K2AMH

Als je echt voor high performance gaming wilt gaan dan kan je beter voor een desktop gaan want, wie sleept er nou iedere dag een 17" 4,5 kilo wegende alienware mee naar school 8)7 (ex adapter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was altijd al W520 fan :P

Het schijnt dat je ook de T530 met 95% gamut kan krijgen. Via google vind ik direct een bron of 10 daarvoor. Maar in nederland krijg ik het niet voor elkaar een winkel te vinden die die daadwerkelijk verkoopt in die configuratie. Wat betreft het gewicht ben ik het zeker met je eens. Dat is een van de grote redenen waarom ik precision en elitebook een faal vind. Dat zijn gewoon bakstenen naast een thinkpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

en de accu is bij die andere 2 ook een dikke faal, wat heb je nou aan 2 uurtjes werktijd op de accu ?

T530 kan je volgensmij gewoon het scherm van de W530 instoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 10:10
Heb je al eens gekeken naar de Asus N56vz?
Ik zocht namelijk ook een laptop, met ongeveer dezelfde eisen als jij hebt. (Studeer Communication & Multimedia Design)
Die laptop leek mij wel wat, misschien dat het jou ook wat lijkt.

Echt hardcore Battlefield 3 op ultra gaat hem niet worden, maar het is zeker een laptop om even naar te kijken.
Hij doet namelijk precies wat jij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:44:
en de accu is bij die andere 2 ook een dikke faal, wat heb je nou aan 2 uurtjes werktijd op de accu ?
Dat beweerde iemand anders laatst ook al: sfranken in 'nieuws: Dell introduceert krachtige Precision-laptops'. De accu van de precision is alles behalve een faal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

my bad die tijd die ik noemde was voor het IPS scherm omdat je daar geen gebruik kan maken van Optimus..

Ik vind het verder wel een treurige zaak dat het gros van de consumenten notebooks zo ontzettend slecht in elkaar zitten, de nieuwe XPS15 is de laatste toevoeging aan de lijst zeer slechte notebooks..

Vroeger ten tijde van de Inspiron 9300 serie waren consumenten modellen ook degelijk gebouwd met een goed scherm en een degelijke accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Misschien is die asus dan nog wel het beste.. Die gpu van die lenovo is die erg slecht? Denk anders dat ik voor die asus ga en er dan gewoon eigen ram en ssd in stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K2000M = GT 650m met wat minder game-gerichte drivers. Niet heel spectaculair voor dat prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Voor die dubbele prijs zit er idd alleen een betere proc op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ook een betere bouwkwaliteit en een beter kwaliteit scherm (95% gamut ipv 60%) en een betere koeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en 3x zo lange accuduur als de inspiron en 2x zo lang als de N56, en wereldwijde next business day garantie, en, en..

Een thinkpad is zeker wel het beste wat je kan krijgen kwalitatief gezien. De vraag is of je daar het geld voor over hebt gezien je een inspiron of N56 voor de helft van de prijs hebt met +- dezelfde specs.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Lastige keuze dan pff ik wil die alienware wel omdat die goedkoop is(relatief) en ook nog goede specs heeft.. Ben alleen bang dat 17 inch echt heel groot is. Die n56 van asus lijkt me erg goed en ook goedkoop maar dan kan ik misschien beter voor de inspiron 15r se gaan ivm de prijs en dan een lekker grote ssd er in zetten.. Die thinkpad lijkt me moeilijk verkrijgbaar en wil echt een full hd scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://bluelink.nl/product/N1K2AMH is inderdaad haast de enige shop zie ik ken die ze verkoopt. En alleen het topmodel... Als je die niet wilt kan je in duitsland shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Is die in duitsland goedkoper of niet.. Heb me bedacht en denk dat ik toch maar voor deze ga aangezien je er gewoon lang mee vooruit kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zijn. Ik heb zelf geen idee waar je in het buitenland een thinkpad kan kopen. Wellicht bied IBM/Lenovo Thinkpad T6../R6../Z6../X6.. Series Topic uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Op zo'n bedrag zou ik niet mijn garantie riskeren..

Del precision is wel iets goedkoper met epp korting en shopkorting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De precision heeft nog geen K-quadro's. Alleen vorig generatie spul. En ik vind dat thinkpad wel wat voordelen heeft boven precision met name het gewicht en formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Denk dat ik vanwege de prijs toch maar voor de Sony Vaio S15 ga met Studentenkorting.. kost me inc btw iets meer dan 1000 en dan heb ik met i7 3612QM, 640m LE 2gb, 12gb geheugen(was in de aanbieding voor +40,0 euro). SSD pleur ik er dan zelf nog ff in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:09:
De precision heeft nog geen K-quadro's. Alleen vorig generatie spul. En ik vind dat thinkpad wel wat voordelen heeft boven precision met name het gewicht en formaat.
De Precision Mx700 wel :)

Hopelijk komen ze binnenkort is een keer met een goede deal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. Ik gebruikte de sheet, maar die slaat de K over bij het parsen. Even fixen.
edit: done.
gazhims3lv schreef op maandag 30 juli 2012 @ 02:58:
Denk dat ik vanwege de prijs toch maar voor de Sony Vaio S15 ga met Studentenkorting.. kost me inc btw iets meer dan 1000 en dan heb ik met i7 3612QM, 640m LE 2gb, 12gb geheugen(was in de aanbieding voor +40,0 euro). SSD pleur ik er dan zelf nog ff in..
Dit is nu al de 3e of 4e keer dat je zegt: ik ga voor X!! Slaap er nog maar een nachtje over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die 640m LE is een trage versie van een normale 640m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Ja.. weetje, er is gewoon zoveel keuze dat ik het niet helemaal meer overzie. Overigens lijkt de Vaio S15 me een laptop met weinig alternatieven. ^^

Zit namelijk beetje te twijfelen tussen de volgende;

Alienware M17x

Pros;
Goede specs
relatief goedkoop

Cons;
Zwaar en log

Lenovo w530

Pros;
Goede specs
Licht

Cons;
Duur

Sony S15

Pros
Goedkoop
Licht

Cons;
Iets mindere specs

[ Voor 47% gewijzigd door gazhims3lv op 30-07-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

gazhims3lv schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:39:
Een duidelijke titel, waarin je het soort systeem aangeeft
Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Post je zelf bedachte configuratie met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.
  • Ik heb een laptop nodig voor mijn studie: Media, Informatie, Communicatie. Zoals een Tweaker betaamt wil ik niet zomaar een laptop kopen die aan de eisen voldoet, maar ook eentje waar een goede GPU in zit maar ook nog een beetje licht is. Qua programma's doe ik aan videobewerking, fotobewerking en gaming(Diablo III, SWTOR, DayZ, Shogun 2, etc.). Het liefst speel ik op een zo hoog mogelijke resolutie met zo hoog mogelijke settings.

"In het praktijkonderwijs worden applicaties gebruikt (zoals Adobe Photoshop, Adobe
    Indesign, Adobe Premiere Pro, Audacity etc.) waarvoor een krachtige laptop is
    vereist."
  • De kosten mogen excl. btw maximaal 2000 euro bevatten.
  • Omdat het voor mijn studie is ben ik van plan(zo goed als verbonden aan) de laptop iedere dag mee te nemen. Ik stel het dan ook wel op prijs als de laptop niet al te zwaar is. Accuduur maakt me niet gigantisch veel uit, stopcontacten genoeg.. Qua grootte wil ik graag niet groter dan 15,6".
  • Het merk maakt me niet zoveel uit maar ik wil wel dat de bouwkwaliteit en het design erg goed zijn. Daarom ben ik ook wel redelijk gecharmeerd van Apple
Waarom niet de Apple Macbook Pro Retina? Als student kan je die voor iets minder als 2100 kopen. Strak design goede scherm en volgens mij snel zat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
B0MBACI schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:36:
[...]

Waarom niet de Apple Macbook Pro Retina? Als student kan je die voor iets minder als 2100 kopen. Strak design goede scherm en volgens mij snel zat :D
Iets minder als 2100 is nog steeds veel te veel.. Student of niet, de sony s15 kun je ook met studentenkorting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Vinand schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:43:
[...]

Iets minder als 2100 is nog steeds veel te veel.. Student of niet, de sony s15 kun je ook met studentenkorting krijgen.
Hij heeft 2k ex btw budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
B0MBACI schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:14:
[...]

Hij heeft 2k ex btw budget?
Ja maar dat maakt het geen goede koop, het is en blijft behoorlijk veel geld voor wat je ervoor terug krijgt.
brilsmurfffje schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:33:
Die 640m LE is een trage versie van een normale 640m
Een beetje tweakers gebruikt de overklok mod die uitgebracht is voor de S serie. Vanwege de goede koeling kun je de 640MLE zo overklokken dat je de kracht van de gt650M zelf bijna inhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Vinand schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:19:
[...]

het is en blijft behoorlijk veel geld voor wat je ervoor terug krijgt.
En kijk dat is heel erg subjectief :) Voor de design, built quality en scherm zie ik persoonlijk geen enkel (goedkoper) alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
B0MBACI schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:35:
[...]

En kijk dat is heel erg subjectief :) Voor de design, built quality en scherm zie ik persoonlijk geen enkel (goedkoper) alternatief...
Discussie heb ik eerder gevoerd:
Vinand in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"
ppl in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"
Vinand in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"

In de juiste volgorde geplaatst denk ik...

Je betaald in verhouding voor de specs gewoon belachelijk veel. Zeker aangezien je niet in staat bent om de hdd en ram zelf te verwisselen ondanks het formaat. Het schermresolutie is heel leuk, maar voor het geld, hype en de marketing zijn de overige eigenschappen met name de kleurenreproductie toch bijzonder teleurstellend. Daarnaast is de maximale effectieve resolutie "maar" 1920 x 1200... Dus voor werk productiviteit hoef je het ook niet te doen. Als laatste is de koeling ten opzichte van de concurrentie behoorlijk slecht en word de laptop behoorlijk warm onder load. Het is maar dat er nog net geen throttling is bij het spelen van een game...

[ Voor 34% gewijzigd door Vinand op 30-07-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Laatst online: 21-03 19:01
Is de MSI GT60 of GT70 geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GT70: neem dan meteen de alienware. Goedkoper en imho beter.

GT60: is die er al met kepler GPU's? Ik heb ze nog niet gezien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:45:
GT70: neem dan meteen de alienware. Goedkoper en imho beter.
Daar heb je een punt. Misschien dat de Raid SSD nog een extratje is wat de Alienware niet heeft.
GT60: is die er al met kepler GPU's? Ik heb ze nog niet gezien namelijk.
Nee, in Europa nog niet. In de VS zijn ze al geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
BTO..........................anyone?............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
De BTO had naar mijn mening alleen een meerwaarde in de 15 inch segment. De 17 inch is in handen van de Alienware.
En voor de 15 inch is er nu de MSI GT60. En dan vind ik de MSI meer biedt voor zijn geld. Net als dat de MSI voor een groot deel zijn laptop van aluminium heeft gemaakt. Daarnaast betere geluidssysteem, een backlight keyboard van steelseries, twee hard drive bays etc. Dus er is op dit moment geen enkele reden om een BTP nu aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
BTO heeft toch nog steeds het meeste waar voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:09
Als je de BTO X•BOOK 15CL46-GTX675 i7 QUAD uitbreid met extra geheugen, snellere processor en eens SSD, kom je rond de 2000 euro ex BTW.
Ik weet niet hoe het zit met het scherm, maar hij is 15,6 inch Full HD ontspiegelt.

Ik denk dat je met de Apple Retina ook een goede laptop in huis haalt. Kwaliteit van het scherm is gaaf, en de resolutie is ook erg hoog! Kwa design de beste keus, gewicht is ook redelijk licht.
Gamen is niet iets wat echt op de Retina kan, ( zou je de tweakers review even op moeten na slaan ).

Ik zou persoonlijk voor de Retina gaan, gezien de resolutie het design en OS X. Je levert wat in kwa performance, maar gezien het design en het scherm ( en mijn ervaring met OS X ) is dat ook best wat waard.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

hardwarejunk schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:26:
BTO heeft toch nog steeds het meeste waar voor je geld!
Mooie oneliner, maar er klopt helemaal niets van ;) .

M17x met 680m en alles wat je maar op een laptop wilt is goedkoper dan een laptop van BTO met hetzelfde (of iets gelijkwaardigs) erin, daarbovenop is een Alienware ook nog eens superieur aan Clevo als het gaat om bouwkwaliteit en dergelijke.

MSI vs BTO/Clevo is een iets minder groot verschil, maar nog heeft een MSI veel meer pluspunten dan een Clevo, bijvoorbeeld de 2 drive bays en een ODD tov 1 en een ODD bij de 15 inch Clevo's. Dan nog het toetsenbord van de GT60 die gewoon erg goed is. De geluidskwaliteit van de GT60 is zelfs superieur aan de M17x laat staan aan de Clevo's. En-zo-voort...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
RoofTurkey schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:42:
[...]

Mooie oneliner, maar er klopt helemaal niets van ;) .

M17x met 680m en alles wat je maar op een laptop wilt is goedkoper dan een laptop van BTO met hetzelfde (of iets gelijkwaardigs) erin, daarbovenop is een Alienware ook nog eens superieur aan Clevo als het gaat om bouwkwaliteit en dergelijke.

MSI vs BTO/Clevo is een iets minder groot verschil, maar nog heeft een MSI veel meer pluspunten dan een Clevo, bijvoorbeeld de 2 drive bays en een ODD tov 1 en een ODD bij de 15 inch Clevo's. Dan nog het toetsenbord van de GT60 die gewoon erg goed is. De geluidskwaliteit van de GT60 is zelfs superieur aan de M17x laat staan aan de Clevo's. En-zo-voort...
Hmmm :/ raar
Ik vond juist altijd die Alienware's overpriced en vooral overrated :S

Maargoed ik heb ook al geen 2 jaar meer de prijzen/specs opgezocht van laptop's ;)
dus dat is wss alweer zwaar veranderd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
maar wat je zegt van Alienware is suprieur in bouwkwaliteit is bullshit als ik eerlijk mag zijn!
Alienware heeft echt crappy tobo's en behuizing in het algemeen, het is wel leuk dat kermis gedoe maar dat wil nog niet zeggen dat de behuizing goed is.

Sorry dubbelpost!!

[ Voor 4% gewijzigd door w4v3g0d op 30-07-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO heeft een segment of 4 waar ze actief zijn:

15.6" met GT650m of lager: hier wint de N56 het zowel qua prijs (~930 vs €1100 zonder windows) als qua kwaliteit (de N56 is heeeel veel beter gebouwd). Een acer van €700 is beter gebouwd dan een BTO van €1200 en gaat langer mee op de accu, aldus anandtech

17.3" met GT 650m of lager heb je dezelfde situatie. De N76 is dezelfde prijs als wat BTO aanbied (zowel clevo als msi aanbod) en beter. De inspiron 17R SE zit in hetzelfde pakket: beter dan de BTO, alleen nog €330 goedkoper dan de N76. Pjnlijk

15.6" met high-end GPU: hier heeft BTO geluk: want ze zijn de enigen die high-end GPU's aanbieden in dit formaat. Maar dat is dan ook de enige reden die ik kan bedenken om hem te nemen. Kwalitatief is het namelijk de middenmaat, terwijl je..

In het 17" segment met high-end GPU voor dezelfde prijs de M17x heeft. Die A heel goed is, en B dat 'dezelfde prijs' gaat eigenlijk niet eens op. Want als je geen HD 7970m met úber brakke drivers wilt ben je verplicht de GTX680m te nemen*, en dan komt de M17x €350 in het voordeel.

* of een M17x met HD 7970m. Dell heeft de drivers namelijk wel op orde: met een shortcut kan je in een 'no switchable graphics modus' gaan. Slechte accuduur, maar het werkt tenminste zonder problemen.
hardwarejunk schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:53:
maar wat je zegt van Alienware is suprieur in bouwkwaliteit is bullshit als ik eerlijk mag zijn!
Alienware heeft echt crappy tobo's en behuizing in het algemeen, het is wel leuk dat kermis gedoe maar dat wil nog niet zeggen dat de behuizing goed is.
Zou je mij een recente review (lees: M17x R3, R4 of M14x of M11x of M18x) van een respectabele site kunnen wijzen waar dat inderdaad het geval is? Vinand hier meldt vaak dat zijn M15x een crap touchpad heeft, en dat de fan een herrie maakt, en ik geloof hem. Als dat nog steeds zo was dan zou je dat echt wel terugzien in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:04:

[...]

Zou je mij een recente review (lees: M17x R3, R4 of M14x of M11x of M18x) van een respectabele site kunnen wijzen waar dat inderdaad het geval is? Vinand hier meldt vaak dat zijn M15x een crap touchpad heeft, en dat de fan een herrie maakt, en ik geloof hem. Als dat nog steeds zo was dan zou je dat echt wel terugzien in de reviews.
sorry was niet een offense post.

ik wil niet zeggen dat die hele laptop crap is, wil gewoon even duidelijk maken dat de behuizing duidelijk van stukken mindere kwaliteit is in vergelijking met MSI's/BTO's.

dat was mijn punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No offense taken.
hardwarejunk schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:08:
ik wil niet zeggen dat die hele laptop crap is, wil gewoon even duidelijk maken dat de behuizing duidelijk van stukken mindere kwaliteit is in vergelijking met MSI's/BTO's.
De termen 'slecht' en 'minder dan..' zijn hetzelfde in mijn woordenboek :P. Ik gebruik ze door elkaar.

Ik zal de vraag anders formuleren: volgens welke reviewsite of welke bron is een clevo steviger dan een alienware die op dit moment wordt verkocht? De prijs even buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Clevo heb ik geen kaas van gegeten dus daar oordeel ik niet over.

Maar ik heb in mijn vorige post toch ook gezegd dat ik het over Alienware t.o.v. MSI & BTO had ?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

@hardwarejunk: Mijn M17x R4 heeft anders een geweldige bouwkwaliteit hoor, aka je praat poep

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardwarejunk schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:23:
Clevo heb ik geen kaas van gegeten dus daar oordeel ik niet over.

Maar ik heb in mijn vorige post toch ook gezegd dat ik het over Alienware t.o.v. MSI & BTO had ?! :?
volges mij wel:
hardwarejunk schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:08:
[...]

sorry was niet een offense post.

dat was mijn punt ;)
BTO = hoofdzakelijk clevo spul. Ik vraag je alleen te onderbouwen met bronnen wat je tot nu toe hebt gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
RoofTurkey schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:24:
@hardwarejunk: Mijn M17x R4 heeft anders een geweldige bouwkwaliteit hoor, aka je praat poep
heb je jou m17x wel eens vergeleken met een MSI/BTO of uberhaupt een andere laptop??

en omdat je 2 jaar ouder bent dan mij hoef je nog geen grote bek te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

hardwarejunk schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:28:
[...]

heb je jou m17x wel eens vergeleken met een MSI/BTO of uberhaupt een andere laptop??

en omdat je 2 jaar ouder bent dan mij hoef je nog geen grote bek te hebben.
2 jaar jonger (en wat maakt dat trouwens uit :? )... Maar ja dat heb ik inderdaad, ik ben zelfs eeuwen bezig geweest al die laptops een keertje te kunnen proberen om zo uiteindelijk toch voor de M17x te hebben gekozen. Echt van Lenovo tot MSI, ik heb ze allemaal vergeleken en de M17x had gewoon de beste 'feel', alhoewel de MSI ook niet echt tegenviel. Maar die had gewoon mindere specs en de prijs van de AW was ook net iets gunstiger dus was dat een makkelijke keuze. Alleen nu komt er ook een 680m in de GT60/70 en dan wordt de MSI ineens een hele mooie concurrent van de high-end gaming laptops.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Vraagje voor jouw dan RoofTurkey, is de M17x nog redelijk mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik vind van wel, maar een goede rugzak (zoals de Asus ROG shuttle backpack) is geen overbodige luxe. Ook is het geen schoothondje, maar hij is wel fluisterstil, supersnel, superkrachtig en heeft een accuduur tijdens browsen van zo'n 4-5 uur afhankelijk van de beeldhelderheid. Ook krijg je gewoon veel waar voor je geld en 17 inch werkt toch net iets prettiger dan 15 inch.

Edit: En hij kan redelijk tegen een stootje wat op school toch wel handig is :P .

[ Voor 10% gewijzigd door RoofTurkey op 30-07-2012 19:55 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:04:

Ondanks dat zijn er ook een hoop pluspunten aan mijn M15X... Ik kan er wel zowiezo meer goeds over vertellen dan bijna elke BTO laptop die ik in mijn handen heb gehad.

Minpunten M15X in het kort:
- Maakt zelfs Idle herrie, en fans worden bij het gamen behoorlijk luidruchtig.. Nog veel luidruchtiger dan mijn vaio z na een uur primen...
- Touchpad is zo waardeloos dat het bijna onbruikbaar is
- Scherm is enorm reflecterend, echt heel vervelend... zelfs een klein beetje licht zie je duidelijk tijdens volle helderheid..

Pluspunten:
- Belangrijkste: Toetsenbord, alhoewel hij er niet egaal in geplaats zit (De toetsenbord ligt lager bij de pijltjestoetsen dan bij de linkerkant van de apparaat), de registratie is werkelijk goddelijk en 100% betrouwbaar. En laat dat nou bij gaming heel belangrijk zijn. de toetsen worden halverwege het indrukken al geregistreerd. Dit is een punt waar BTO en MSI vaak punten laat liggen. Ik heb nog geen toetsenbord van een BTO meegemaakt die net zo goed is als de alienware (of in de buurt)
- Koeling: de case kan inderdaad behoorlijk warm worden, en hij is luidruchtig maar ik ben nog in staat geweest om tijdens het gamen de gpu en cpu boven de 80 graden te krijgen. BTO faalt hier zo hard op, en dat is belangrijk voor de performance van games. Koeling prestaties is gewoon belangrijk voor games
- Bouwkwaliteit Case: Heb hier een dubbelgevoel over.. De case is hard, sterk en de scharnieren zijn heel erg sterk.. Maar aan de andere kant laten de nopjes los van het scherm, en de onderkant en ligt de dummy SD kaart muurvast in de aansluiting van de SD kaartlezer...
- Accuduur: Ik haal makkelijk 4 uur uit de laptop met normaal gebruik.

Ik ben op zich half tevreden met mijn alienware, hij doet wat hij moet doen, maar het is geen wonderbak.

En als darkstone me verteld dat de nieuwe series inderdaad op sommige punten flink verbeterd is, dan is de Alienware gewoon een top aankoop op het moment. Zeker beter dan die BTO machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Alleen het probleem is dat de M14x niet van dezelfde kwaliteit is als de M17x die weer een stuk groter(te groot?) is. Jammer dat de 15 inch er niet meer is..

[ Voor 9% gewijzigd door gazhims3lv op 30-07-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M14x is wel kwaliteit, maar heeft wat missers die min of meer inherent zijn aan het 14" formaat op dit moment in deze performanceklasse: matige koeling, lage resolutie, hoog gewicht.

En ja ik weet dat de MBPr in principe dezelfde hardware heeft met een lager gewicht, dat is niet bepaald dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:04:
De M14x is wel kwaliteit, maar heeft wat missers die min of meer inherent zijn aan het 14" formaat op dit moment in deze performanceklasse: matige koeling, lage resolutie, hoog gewicht.

En ja ik weet dat de MBPr in principe dezelfde hardware heeft met een lager gewicht, dat is niet bepaald dezelfde prijsklasse.
Dan kun je beter de Vaio S15 nemen, en de GPU met de welbekende mod overklokken.. De 640M LE word dan nog sterker dan de gemiddelde 650M die gebruikt word in de gemiddelde laptop, De koeling is gewoon zo goed van dat beestje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Kan je met een quadro k2000m spellen als diablo spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ja, een Quadro K2000M is een behoorlijke potente kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De K2000m is hetzelfde als de GT 650m, maar dan met drivers geoptimaliseerd voor CAD-werk in plaats van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Vinand schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:20:
[...]

Dan kun je beter de Vaio S15 nemen, en de GPU met de welbekende mod overklokken.. De 640M LE word dan nog sterker dan de gemiddelde 650M die gebruikt word in de gemiddelde laptop, De koeling is gewoon zo goed van dat beestje...
Kan je die in de Vaio laptops verder overklokken dan de 650m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Even ver. Het is immers dezelfde kaart. Alleen met andere kloksnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:53:
Nee. Even ver. Het is immers dezelfde kaart. Alleen met andere kloksnelheden.
Neem dan dus aan dat de 640LE dan wel warmer word als je deze naar een 650 overklokt dan standaard een 650?

Ben namelijk zelf nog steeds aan het twijfelen tussen een vaio S15 en een ASUS n56vz al gedurende 3 1/2 maand. Ik hoor niets dan negatieve dingen over de beoogde n56vz s4022v versie en ik moet binnen 2 weken een keuze maken. Ik moet in ieder geval een stabiele laptop hebben en het liefst met genoeg kracht voor multimedia taken.

[ Voor 35% gewijzigd door Fjerpje op 02-08-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dezelfde kaart. Het enige verschil is dat je bij de GT 650 soms GDDR5 krijgt, afhankelijk van het merk, en dat de GT 650m de garantie heeft dat het werkt op de hogere kloksnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:09:
Het is dezelfde kaart. Het enige verschil is dat je bij de GT 650 soms GDDR5 krijgt, afhankelijk van het merk, en dat de GT 650m de garantie heeft dat het werkt op de hogere kloksnelheden.
Ik zoek dus eigenlijk een laptop voor max € 1250 en tzou mooi zijn als deze een game als BF3 aan kan en zal tevens gebruikt worden voor studie dus moet ook tegen een stootje kunnen welke zou jij dan kiezen?

[ Voor 11% gewijzigd door Fjerpje op 02-08-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 3 bekende keuzes zijn allemaal goed. Ik weiger een sony te kopen vanwege de slechte garantie, en de inspiron 15R SE en N56 hebben beiden hun voor en nadelen waardoor ik eigenlijk geen van beiden zie als upgrade voor mijn studio 1555. De inspiron qua accuduur, en de n56 qua hip touchpad en numpad wat ik niet wil. Keuzes genoeg, maar niets wat echt aan mijn eisen voldoet. (en eigenlijk wil ik een beter paneel dan wat er in de inspiron of N56 zit, maar dat gaat met de huidige markt echt niet lukken. Het liefst glossy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Asus N56 is dan de beste keuze naar mijn idee, voor 1250...
Maar als je hem veel gaat nemen, dan maar de Vaio S15...

nou nou darkstone, nu overdrijf je wel een beetje over de service, ;) (dat weet je zelf ook wel), maar het is wel een argument in verhouding met dell en asus aangezien deze wel een uitstekende service hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Sony heeft slechte service hoor.. Merk ik ook wel is van vrienden om me heen die net als ik ook een PS3 hebben. Af en toe gaat er ergens eentje stuk en wat een gedoe maken ze er daar bij Sony weer van zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:25:
nou nou darkstone, nu overdrijf je wel een beetje over de service, ;) (dat weet je zelf ook wel),
Dat vind ik dus eigenlijk niet. Ik zie mezelf best een acer kopen over een paar jaar als ze wat leuke mainstream laptops uitbrengen (acer wil zich meer richten op de high-end tak). Acer levert niet bepaald de beste service, maar de service van sony is nog een hele slag erger heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het is wachten op dat de Dell nbd wat meer mainstream wordt en dat andere bedrijven dit ook gaan doen. Een maand je laptop kwijt zijn is niet echt meer van deze tijd imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:31:
[...]

Dat vind ik dus eigenlijk niet. Ik zie mezelf best een acer kopen over een paar jaar als ze wat leuke mainstream laptops uitbrengen (acer wil zich meer richten op de high-end tak). Acer levert niet bepaald de beste service, maar de service van sony is nog een hele slag erger heb ik het idee.
Met alle respect darkstone, Ik vind wel dat je Sony toch een beetje oneerlijk beoordeeld ("Ïk heb het idee" komt meer over als een aanname), dus hier wil ik wel eventjes een inlichting geven "waarom", want ik wil ook wel mijn reden vertellen waarom ik de service van Sony niet zo negatief heb zitten als sommige andere hier op het forum.

Ik weet uit mijn RMA werkervaringen dat Sony een slechte service heeft, ik heb met grote verbazing aangestaard hoe Sony af en toe echt slecht kan zijn op het gebied van service. En dan zeker met het feit dat ze het heel snel en makkelijk kunnen gooien op de "fout" van de consument waar dat uiteraard in de realiteit helemaal niet de waarheid is. Het ergste afdeling van Sony is duidelijk de entertainment afdeling (Playstation), daar zeg ik gewoon echt dat dat zeker tot de 5 slechte service afdelingen horen van de gehele wereld van electronica.

Maar betreft Vaio (Sony electronics, wat dus een andere afdeling heeft en een geheel andere afhandeling) zijn er ook zeker een grotendeel van de ervaringen geweest waar ze ook hun problemen met laptops met fatsoen, snelheid en respect werden opgelost. Althans, Sony komt de 2 jaren garantie tenminste nog zonder gejank na, en dat betekend echt een hele hoop voor een laptop. Daarvoor moet je absoluut niet bij HP, Acer, Toshiba of voornamelijk de helse duivelse Apple aankloppen. Die gaan je echt de gehele andere weg opsturen als het gaat om garantie problemen na het eerste jaar. En al zet je Sony daarnaast, en dan heb je nog een engeltje die in de meeste gevallen van conventionele problemen de laptop netjes repareert en het gemiddeld binnen 10 dagen tot 2 weken terug geleverd heeft (bij de meest simpele reparaties met duidelijke redenen: defecte ram, defecte hdd en odd losten ze het zelf in de meeste gevallen binnen 5 dagen op)... En triest genoeg, is dat zelf nog "snel"..

Als je kijkt naar Apple, die hebben behoorlijk wat gebruikers echt al anderhalf tot 2 maanden laten wachten op hun laptop, met dan ook nog eens de meest simpele defecten. En ze zijn nog sneller dan Sony om het op de gebruiker te gooien met daarbij ook nog eens bizarre reparatiekosten... (Geen moederborden, maar zogenaamde "logicborden" waar de reparatie ervan tussen de 600 en 800 euro lag vs bijvoorbeeld waterschade bij Asus of Sony waar je dan rond de 250 euro zou gaan betalen, het fenoneem genaamd "onderzoekskosten" waar sommige gebruikers van te voren niet eens over ingelicht werden en dat ik vanuit de mediamarkt uiteindelijke lekker klanten te woord mocht staan: effect was meestal dat wij de helft van de kosten moesten betalen). En zelfs dan kwam Apple echt belachelijk vaak met de conclusie: "Sorry, de laptop is total loss verklaard, je kan beter een nieuwe kopen want de gehele logicbord is defect, maar je mag wel lekker de onderzoekskosten betalen"... En dat was de laatste keer in een geval waar de gehele macbook het nog perfect deed, maar alleen niet op de accu (en de accu vervangen verhielp het niet)... :/

En daar nog bij meenemen dat de HP Pavilion G en de HP Pavilion DV series als hete broodjes de mediamarkt weer terug kwamen met problemen van hier tot daar na een jaar, waar Sony echt relatief weinig terugkwam in verhouding. (En daarbij wil ik ook zeggen dat de slechte kwaliteit van Acer echt behoorlijk meevalt, ze hebben enkele foutieve modellen uitgebracht maar de rest van de Acer, zelfs de goedkopere modellen waar absoluut redelijk en dat voor een lage prijs heb ik nooit slecht gevonden)

Natuurlijk ga ik niet zeggen dat de service van Sony goed is, als ik daarvoor naar alle fabrikanten die actief zijn in de retail wijs ik met uitstek op nummer 1 Samsung aan, sinds de introductie van hun modellen in NL @ 2008. Hun repareren goed, duidelijke communicatie, snelle service (bijna alle gevallen binnen 3 tot 5 dagen opgelost) en bijna nooit gezeur over garantie in de wettelijke termijn en het zijn ook nog eens hele vriendelijke gasten (persoonlijk plus punt natuurlijk :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Vinand schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 02:06:
[...]

Met alle respect darkstone, Ik vind wel dat je Sony toch een beetje oneerlijk beoordeeld ("Ïk heb het idee" komt meer over als een aanname), dus hier wil ik wel eventjes een inlichting geven "waarom", want ik wil ook wel mijn reden vertellen waarom ik de service van Sony niet zo negatief heb zitten als sommige andere hier op het forum.

Ik weet uit mijn RMA werkervaringen dat Sony een slechte service heeft, ik heb met grote verbazing aangestaard hoe Sony af en toe echt slecht kan zijn op het gebied van service. En dan zeker met het feit dat ze het heel snel en makkelijk kunnen gooien op de "fout" van de consument waar dat uiteraard in de realiteit helemaal niet de waarheid is. Het ergste afdeling van Sony is duidelijk de entertainment afdeling (Playstation), daar zeg ik gewoon echt dat dat zeker tot de 5 slechte service afdelingen horen van de gehele wereld van electronica.

Maar betreft Vaio (Sony electronics, wat dus een andere afdeling heeft en een geheel andere afhandeling) zijn er ook zeker een grotendeel van de ervaringen geweest waar ze ook hun problemen met laptops met fatsoen, snelheid en respect werden opgelost. Althans, Sony komt de 2 jaren garantie tenminste nog zonder gejank na, en dat betekend echt een hele hoop voor een laptop. Daarvoor moet je absoluut niet bij HP, Acer, Toshiba of voornamelijk de helse duivelse Apple aankloppen. Die gaan je echt de gehele andere weg opsturen als het gaat om garantie problemen na het eerste jaar. En al zet je Sony daarnaast, en dan heb je nog een engeltje die in de meeste gevallen van conventionele problemen de laptop netjes repareert en het gemiddeld binnen 10 dagen tot 2 weken terug geleverd heeft (bij de meest simpele reparaties met duidelijke redenen: defecte ram, defecte hdd en odd losten ze het zelf in de meeste gevallen binnen 5 dagen op)... En triest genoeg, is dat zelf nog "snel"..

Als je kijkt naar Apple, die hebben behoorlijk wat gebruikers echt al anderhalf tot 2 maanden laten wachten op hun laptop, met dan ook nog eens de meest simpele defecten. En ze zijn nog sneller dan Sony om het op de gebruiker te gooien met daarbij ook nog eens bizarre reparatiekosten... (Geen moederborden, maar zogenaamde "logicborden" waar de reparatie ervan tussen de 600 en 800 euro lag vs bijvoorbeeld waterschade bij Asus of Sony waar je dan rond de 250 euro zou gaan betalen, het fenoneem genaamd "onderzoekskosten" waar sommige gebruikers van te voren niet eens over ingelicht werden en dat ik vanuit de mediamarkt uiteindelijke lekker klanten te woord mocht staan: effect was meestal dat wij de helft van de kosten moesten betalen). En zelfs dan kwam Apple echt belachelijk vaak met de conclusie: "Sorry, de laptop is total loss verklaard, je kan beter een nieuwe kopen want de gehele logicbord is defect, maar je mag wel lekker de onderzoekskosten betalen"... En dat was de laatste keer in een geval waar de gehele macbook het nog perfect deed, maar alleen niet op de accu (en de accu vervangen verhielp het niet)... :/

En daar nog bij meenemen dat de HP Pavilion G en de HP Pavilion DV series als hete broodjes de mediamarkt weer terug kwamen met problemen van hier tot daar na een jaar, waar Sony echt relatief weinig terugkwam in verhouding. (En daarbij wil ik ook zeggen dat de slechte kwaliteit van Acer echt behoorlijk meevalt, ze hebben enkele foutieve modellen uitgebracht maar de rest van de Acer, zelfs de goedkopere modellen waar absoluut redelijk en dat voor een lage prijs heb ik nooit slecht gevonden)

Natuurlijk ga ik niet zeggen dat de service van Sony goed is, als ik daarvoor naar alle fabrikanten die actief zijn in de retail wijs ik met uitstek op nummer 1 Samsung aan, sinds de introductie van hun modellen in NL @ 2008. Hun repareren goed, duidelijke communicatie, snelle service (bijna alle gevallen binnen 3 tot 5 dagen opgelost) en bijna nooit gezeur over garantie in de wettelijke termijn en het zijn ook nog eens hele vriendelijke gasten (persoonlijk plus punt natuurlijk :p).
Ben het dik met je eens. De kwaliteit van de Sony laptops vind ik ook meer dan prima. Alle laptops die ik ooit bij Sony heb besteld (voor mijzelf en anderen) hadden vrijwel geen defecten in de gehele levensduur van de laptops. Vind wel dat Sony wat duur is met laptops. Ik zou persoonlijk altijd voor een Sony gaan als hun hardware ook sneller is dan die van de concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
Waarom geen lenovo y580?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Omdat ik liever een betere processor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
Beter dan de i5? of de i7 3610QM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
i7 3610QM al is dat ook een goede CPU maar ik heb het liefst zo veel mogelijk rekenkracht omdat ik veel Videobewerking en Photoshop doe.
Pagina: 1